1.6 16v MK VII '99- 115 tys km - czego sie spodziewac do wym

Moderator: Moderatorzy

kolomaniolo

1.6 16v MK VII '99- 115 tys km - czego sie spodziewac do wym

Post autor: kolomaniolo »

witam, pierwszy post, bo zamierzam kupić escorcika:
99r, 1.6 benzyna, 115 tys km, 5d, dobrze utrzymany, od nowości w jednych rękach (polski).
czego sie spodziewać wkrótce do wymiany (z racji przebiegu), co powinienem bezwzględnie wymienić już przy tym przebiegu, a by mieć bezproblemowe użytkowanie? auto będzie raczej bardzo mało jeżdżone, głównie spokojny dojazd do pracy w mieście (ok 7-8 tys kmrocznie).
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Podwozie - raczej początki rdzy na wzdłużnicach (zejście w dół za zbiornikiem) wyczyścić ,dać dobry podkład i zakonserwować.
Jeździł w Polsce więc sprawdź przednie zawieszenie - szczególnie wahacze .
Spytaj się właściciela jak z paskiem rozrządu - czy był zmieniany i przy jakiej ilości kilometrów.
Lepiej zmienić wszystkie filtry i olej a na pewno będziesz pewny co masz.
To samo z hamulcami - posprawdzaj grubość klocków i tarcz z przodu - tył jeszcze powinien być dobry.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kolomaniolo

Post autor: kolomaniolo »

mała rdza bierze progi z przodu, kawałki pod spodem łączeń blach oraz z tyłu klapę.
w przednim zawieszeniu coś dość mocno stuka, jak sie skręca kierownicę w prawo.

pod maską wygląda, ze coś się tam działo niedawno, wymienione oleje, przewody do filtra itp., klima chłodzi nawet i nie śmierdzi ;)

generalne pytanie:
czy każdy 10 letni samochód jeździ bardzo topornie? mam na myśli działanie układu kierowniczego, moc silnika, przeniesienie napędu... czuć, ze to nie nówka, ale różnica jest wielka....
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kolomaniolo pisze: mam na myśli działanie układu kierowniczego
Jeśli sworznie przy wahaczach są zapieczone i możliwe , że zapowietrzona pompa wspomagania to będzie się kręciło ciężko.
Pompa nie wyje jak skręcisz do oporu w lewo lub w prawo ?
kolomaniolo pisze:czy każdy 10 letni samochód jeździ bardzo topornie?
Do 3 tys. obrotów jest topornie - powyrzej dostaje kopa.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ