Escort nie działają światła

Moderator: Moderatorzy

fido

Escort nie działają światła

Post autor: fido »

Witam
Proszę o szybka pomoc z moim escortem '92 1.8i 16V, dziś nagle przestały działać światła pozycyjne, światła z tyłu, i nie działa podświetlenie deski, co może być przyczyną, jutro mam pilny wyjazd a samochód stał cały tydzień nie odpalany wieczorem podchodzę zapalam a tu niespodzianka proszę o szybką pomoc
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

milion razy opisywane - padl przelacznik zespolony
fido

Post autor: fido »

cidzej pisze:milion razy opisywane - padl przelacznik zespolony
jak najszybciej sprawdzić czy to rzeczywiście włącznik
fido

Post autor: fido »

znalazlem coś takiego jak połacze tak jak w schemacie to światła działają zaraz po przekręceniu stacyjki, nie wiem czy to jest bezpieczne takie coś,
Bezpiecznik od świateł mam F6 i F7, jak je wyciągnę i przekręce przełącznik to na jednym styku pojawia się napięcie, wystarczy że włożę jeden bezpiecznik i już napięcianie ma, dziwna sprawa
Załączniki
001.JPG
Woyu

Post autor: Woyu »

a czy nierowny strumień swiatla tez jest zwiazany z przelacznikiem zespolonym? tzn Lewe swiatlo wyraznie mocniej swieci u mnie od prawego :/
fido

Post autor: fido »

problem rozwiazany, uszkodzony przełącnik zespolony, jakby kogoś interesowało to do sprawdzenia czy jest uszkodzony przełącznik można zewrzeć dwa styki w wiązce kabli we wtyczce przy przełączniku zespolonym, jak się je zewrze to swiatła postojowe świecą i cała reszta tzn. deska, tył i przód, oraz podświetlanie schowka, nr na złączu to 58 i 30-7
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Woyu pisze:tzn Lewe swiatlo wyraznie mocniej swieci u mnie od prawego :/
Brak porządnej masy przy reflektorze.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

A na dodatek nie ten dział !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Proszę zwracać uwagę na nazwy dzialow.!!!!!!!!!!!!!!!
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Rob

Post autor: Rob »

Podłącze się ze swoim problemem ;)
Padły światła przód tzn krótkie i długie . Oświetlenie deski , tylne , postojowe przód są .
Wymieniłem przełacznik zespolony i .... nadal to samo ( ale teraz mam nowy ładny :mrgreen: )
Czy to ta sławetna skrzynka bezpieczników ? ... kurde za tydzień wyjazd ... aaa
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wygląda na to , że żeczywiście skrzyneczka Ci walła.
Na razie - tymczasowo , jeśli nie masz czasu to poprowadź ze skrzynki z bezpiecznika osobne zasilanie do wtyczki przełącznika zespolonego.
Gdzieś podawałem rozpiskę wtyczki od zespolonego - chyba przy okazji montażu automatu do świateł. Poszukaj.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Rob pisze:Czy to ta sławetna skrzynka bezpieczników ?
na to wygląda niestety :| jak pada przełącznik zespolony to nie ma podświetlenia zegarów, tablicy, postojówek przód i tylnych świateł, ale skoro ty je masz to raczej nie jest wina zespolonego aa
Rob

Post autor: Rob »

dzieki ... poszukam ...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł pisze:jeśli nie masz czasu to poprowadź ze skrzynki z bezpiecznika osobne zasilanie do wtyczki przełącznika zespolonego.
z tego co ja pamiętam to skrzynka jest "przed" i "za" przełącznikiem (pewnie nikt nie załapie o co mi chodzi więc może tak napisze:

skrzynka ---- kable plus ->> przełącznik zespolony --->> skrzynka ---> światła, kierunkowskazy itd.

czyli jeśli jest zasilanie na głównym przewodzie zasilającym cały przełącznik zespolony, tzn, ze nie wychodzi dalej - ze skrzynki na światła i podanie zasilania bezpośrenio na przełącznik nic nie powinno dać :| trzeba sobie wziąć zasilanie z tego głownego przewodu, wrzucić na jakiś przełącznik [przekaźnik załączany np. sygnałem stacyjki z pozycji 2) a następnie przez dodatkowe dwa bezpieczniki (2x15A) podać bezpośrednio na wtyczki w lampach na mijania.


na początek zacząłbym od sprawdzenia czy na przełącznik wchodzi zasilanie , a następnie z tego wychodzi - jeśli wychodzi to skrzyneczka do lutowania lub tymczasowe obejście jak napsiałem


żeby nie narobić szkody instalacji proponuje wszelkie połączenia robić przy użyciu takich złączek (jak do instalacji od haka) dopinając się drugim kablem do podstawowego, a nei ciąć i lutować oryginalną instalacje ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dobrze prawisz ale jest jedno ale:
Zasilanie do przełącznika może dochodzić ale pod obciążeniem zniknie - to też trzeba mieć na uwadze.
Proponuje zacząć podawać lewe zasilanie od skrzynki - na wejście do przełącznika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł pisze:Zasilanie do przełącznika może dochodzić ale pod obciążeniem zniknie - to też trzeba mieć na uwadze.
no i to wyjdzie jak się zacznie od pomiarów :D jak mówią wróżki: "multimetr prawde ci powie" :mrgreen:
ODPOWIEDZ