sens sondy lambda przy braku katalizatora

Moderator: Moderatorzy

Damianos

sens sondy lambda przy braku katalizatora

Post autor: Damianos »

witajcie

mam male pytanie, czy jest sens posiadania podlaczonej sondy lambda przy braku katalizatora?

w moim aucie lambda jest tylko wkrecona, kabel od niej zostal odciety i nie jest do niczego podlaczona, nie mam tez katalizatora.

i teraz pytanie czy jakby podlaczyc sonde przy braku katalizatora cos by sie zmienilo w samochodzie? chodzi mi o spalanie przede wszystkim.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

sygnały z sondy lambda wpływają na regulację parametrów pracy przez ECU. Są to takie parametry jak np. czas otwarcia wtryskiwaczy. Niezależnie czy masz kata czy go wyciąłeś silnik (ECU) z lambdą jest przystosowany do korzystania z jej wskazań i jeśli jest odcięta to zamykasz sobie drogę do płynnego przystosowywania sie silnika do zmiennych warunków eksploatacyjnych. Zamiast sygnału z lambdy ECU podstawia jakies z góry założone wartości stąd też zwiększone zużycie paliwa. Ucięcie lambdy może nie mieć wpływu na pracę silnika tylko w wypadku jazdy na gazie z instalacją I gen. gdzie instalacja nie zczytuje z lambdy sygnałów.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Damianos

Post autor: Damianos »

dzieki bardzo za odpowiedz, od razu daje pomogl za Twoje dokladne wytlumaczenie :) potwierdziles to co myslalelm, ze cos jest jednak nie tak

zauwazylem wlasnie ze auto mi pali caly czas ok 10l na 100 w miescie niezaleznie czy baardzo sie staram oszczedzic czy jade szybko.

czyli podsumowujac lepiej bylo by jakbym sie wzial za ta sonde, wynalazl do niej kabel i podlaczyl do wtyczki lub ewentualnie kupil nowa.

chociaz mysle ze skoro nie ma do niej kabla to pewnie ktos celowo go ucial ,wiec pewnie sonda jest zepsuta i trzeba bedzie nowa zakupic.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Damianos pisze:auto mi pali caly czas ok 10l na 100 w miescie niezaleznie czy baardzo sie staram oszczedzic czy jade szybko.
to ci powiem, ze rewelacja - normalnie bez sondy to powinien ci kolo 15L/100km palić :mrgreen: moze wtedy bys sie nie pytal czy sonda jest potrzebna :mrgreen:
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Uszkodzona nie podłonczona sonda powoduje silnik pracuje w tak zwanym trybie awaryjnym :( przez co spalanie jest duzo wieksze :( kup sobie Sonde uniwersalna i bedzie po kłopocie koszt około 80-90zł ;)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Bartek T. pisze:cidzej, takimi gadkami to ty nie zachęcasz ludzi do pytania o cokolwiek, i pisania o czymkolwiek na tym forum ;)
po co pytać tysiąc piećsetny raz o to samo ?? wszystko było na forum opisane wiele razy i wystarczy poszukać ... kiedyś jak grasowali po tym forum moderatorzy to pilnowali żeby nie pytać poraz kolejny o to samo, a teraz wolna amerykanka :-|
Damianos

Post autor: Damianos »

Yanek pisze:Uszkodzona nie podłonczona sonda powoduje silnik pracuje w tak zwanym trybie awaryjnym :( przez co spalanie jest duzo wieksze :( kup sobie Sonde uniwersalna i bedzie po kłopocie koszt około 80-90zł ;)
no wlasnie czytalem cos o tych sondach ze mozna uniwersalna, wybor wsrod nich jest duzy, chyba narazie zdecyduje sie reanimowac ta.. chociaz jak polecasz jakas, to bardzo chetnie bym linka zobaczyl ;)

problem nie jest zbyt duzy bo tak jak mowilem auto w miescie pali 10l, jezdzi na krotkich dystansach, max 7km i stop, aczkolwiek w korkach tez nie stoje. A ciekawosc mnie zzera jakby to bylo z sonda.

Zreszta sam dopiero jakis czas temu zauwazylem ze jest odlaczona i szczerze sie przyznam ze przez dlugi czas myslalem ze przy braku katalizatora nie jest konieczna sonda :oops:

co do pytania po raz piecsetny o to samo, to jakos nie pamietam czy ktos pytal o sens jazdy w ogole bez sondy. Wiekszosc pytan to wlasnie jak sprawdzic sonde, dlaczego tak duzo pali itp.A moze ten temat tez sie komus kiedys przyda. :mrgreen:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Damianos pisze:Wiekszosc pytan to wlasnie jak sprawdzic sonde, dlaczego tak duzo pali itp.A moze ten temat tez sie komus kiedys przyda. :mrgreen:
joke: jasne, teraz czekamy na pytania w stylu "czy wszystkie 4 przewody od sondy muszą być podłączone", "czy sonda musi być wkręcona w wydech", "czy zamiast sondy moge użyć zwykłej świecy zapłonowej, bo wygląda podobnie" itepe itede :P
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

cidzej pisze: "czy zamiast sondy moge użyć zwykłej świecy zapłonowej, bo wygląda podobnie" itepe itede :P
no to teraż żeś wymyślił :-|
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Damianos, starej sondy nie reanimoj bo widocznie celowo zostaly odciete kable jak podlaczysz to pewnie sonda bedzie lala paliwem i na 100km wyjdzie ci nie 15 a z 20 litrow ,co do uniwersalnej sondy to kicha dlugo nie polata,moja rada albo zostaw tak jak jest albo zakup oryginalna sonde do tego modelu i wtedy moze bedzie ok ;)
katalizator czy tlumik nie ma wplywu na prace sondy gdyz sonda jezt zawsze umieszczona przed katalizatorem nie moze byc inaczej
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bodzio82 pisze:sonda bedzie lala paliwem
?? sonda to nie wtryskiwacz :P
bodzio82 pisze:co do uniwersalnej sondy
heh... sonda uniwersalna renomowanego producenta różni sie od dedykowanej tylko i wyłącznie tym że posiada wtyczkę pasującą do danego modelu..... jak koble sie porządnie polutuje i zaizoluje to wytrzyma tyle co dedykowana. No chyba że się chiński chłam kupuje....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
bodzio82
Posty: 818
Rejestracja: 21 lip 2008, 13:54
Lokalizacja: plockie

Post autor: bodzio82 »

Yagr pisze:?? sonda to nie wtryskiwacz
Yagr pisze:jak koble sie porządnie polutuje i zaizoluje to wytrzyma tyle co dedykowana.
chodzilo mi o to ze bedzie spalanie duze ,a co do lutowania kabli to wytlumacz w jaki sposob polutujesz przecierz to stalowe druty :mrgreen:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bodzio82 pisze:polutujesz przecierz to stalowe druty :mrgreen:
pasta lutownicza albo kwas (sama kalafonia trochę słabiej daje radę) i da radę. A może chcesz te kabelki spawać? :mrgreen: :mrgreen:
Można oczywiście rozbebeszyć oryginalna wtyczkę i podpiąć te twoje stalowe kabelki bezpośrednio do pinów we wtyczce ale ze względu na duże problemy z rozebraniem samej wtyczki a przede wszystkim o usunięcie z mocowań pinów starych kabli bez uszkodzenia pinów lutowanie jest prostrze i nie mniej skuteczne. Przed lutowaniem na kabelki zakładasz izolacje termokurczliwe i po lutowaniu przesuwasz w miejsce lutowania i zaciskasz przy pomocy płomienia zapalniczki.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak kupujecie porzadna sonde, np firmy magneti marelli tak jak ja to zrobilem za ok 135zl w IC,to nic nie trzeba lutowac, wystarczy uciac stara wtyczke i zlaczyc zaciskowo kable z nowa sonda. dziala rewelacyjne, narazie nic sie nie psuje
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

WieSiu pisze:wystarczy uciac stara wtyczke i zlaczyc zaciskowo kable z nowa sonda
O! Albo jeszcze tak można! ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ