MK5 - Poraszka przy ruszaniu.... silnik sie meczy

Moderator: Moderatorzy

Mufasa

MK5 - Poraszka przy ruszaniu.... silnik sie meczy

Post autor: Mufasa »

Witam jestem nowy na forum od miesiąca posiadam Forda Escorta MK5 z 1992 roku. Jestem z niego bardzo zadowolony ale jest kilka pytań do was:

1.Auto spala mi 10 L benzyny na 100 km :( (spokojna jazda po mieście)

2. Gdy ruszam autem, spada moc silnika po czym po chwili dostaje kopa i przyspiesza w miare normalnie i na wyższych biegach jet w zasadzie dobrze tylko przy ruszaniu. Nawet jak dam mu dużo gazu i chciał bym ruszyć z piskiem to mogę o tym zapomnieć... :( Dodam że silnik na jałowym ma 900 obr/min. Jednym słowem auto bardzo się męczy na niskich obrotach gdy po chwili z trudem wdrapie sie na 2000-2500 to leci juz jak strzala i w czym tu problem??
I to jest jedyna poważna rzecz która dzieje się z autem


3. Nie działa mi wskaźnik temper. silnika ale wiatrak chłodnicy działa normalnie czy to ma duży wpływ na prace silnika?


4. Przy jakich obrotach zmieniacie bieg na wyższy (ja przy 3000)

Pozdrawiam wszystkich i czekam na wasze opinie
Nanom 1

Post autor: Nanom 1 »

1)Wszystko wskazuje na to ,że poszła sonda lambda lecz wszystko jest uzależnoine od stylu jazdy.(bo i zdarzają się sytuacje ,że spalanie może osiągnąć nawet i 10l/100km przy ostrej jezdzie)
3)Przy jakich chcesz;) .Wszystko zależy od tego ,czy preferujesz oszczędną jazdę,czy też nie?(jak na emeryta,to zmieniasz przy ~ 3 tyś.obr/min)
Mufasa

Post autor: Mufasa »

No ja zmieniam przy 3 jak chce oszczednie.... Ale najbardziej mnie interesuje odp na 2 pytanie bo to mnie najbardziej denerwuje na codzien przy poruszaniu sie moim ukochanym esskiem
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Po mojemu w zasadzie jest dobrze.
@. to jednak silnik 1,4 więc od startu nie ma zbytniego odejścia - po przekroczeniu 2 tys dostaje kopa i to jest prawidłowe.
Jak kupiłeś autko , to czy zmieniłeś filtry ?
Bo jeśli masz zasyfiały filtr powietrza to bedzie to potęgowało ten efekt a i spalanie jest wtedy zwiększone.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Mufasa

Post autor: Mufasa »

Tak wymieniłem filtr powietrza. Rozumiem że nie będzie miał kopa ale to jest taki zauważalny spadek mocy po czy płynnie obroty potem wzrastają. Chodzi o to hmm jak to wyjaśnić.... stoje w miejscu mam 900 obrotów - św. zielone pedał gazu (spokojnie) obroty spoko do 1500 potem spadek mocy do 1000 po czym spowrotem płynnie w góre a powinno być od 900 delikatnie do góry i tak do zmiany na wyższy... A tak niejest może to wina filtra paliwa lub jakiś przewodów a może to czujnik przepustnicy?????
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zacznij od tego co nie wymaga nakładów finansowych - wypnij wtyczkę przy czujniku położenia przepustnicy - potraktój ją kontaktem w aerozolu i tak z każdą wtyczką ktura akurat wpadnie Ci w oko.
Co do filtra paliwa - powinieneś go zmienić jak tylko kupiłeś wóz , również olej i filtr oleju - no chyba , że na 100 % wiesz , że to masz nowe.
Jeśli masz wóz od obcej osoby to raczej nie należy ufać w to co na temat oleju , filtrów a także rozrządu mówi sprzedający.
Wymiana filtra paliwa żeczywiście może pomuc , jeśli filtr jest za..ny.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sprawdz czujnik przepustnicy i MAPA, poza tym spalanie 10L/100km w 1.4 to jak najbardziej w normie sie miesci. lipa straszna, ale cóż poradzić :|
emceha

Post autor: emceha »

Mufasa pisze:3. Nie działa mi wskaźnik temper. silnika ale wiatrak chłodnicy działa normalnie czy to ma duży wpływ na prace silnika?
Żadnego ;) Czujnik podający informacje na deskę padł i trzeba by go wymienić. Nic się przez to nie stanie. Lepej wymień czujnik bo w razie ewentualnych kłopotów z chłodzeniem nie będziesz wiedział kiedy się przegrzeje :sad:
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Mufasa pisze:No ja zmieniam przy 3 jak chce oszczednie.... Ale najbardziej mnie interesuje odp na 2 pytanie bo to mnie najbardziej denerwuje na codzien przy poruszaniu sie moim ukochanym esskiem
Jak w Twoim mieście jazda jest w stylu "od świateł do świateł" i w korkach to spalania raczej nie zmniejszysz. Jak jazda po mieście u Ciebie to w miare płynna jazda na 3-4 biegu przy 50-60-70 km/h, jak silnik jest w dobrym stanie to można zejść do 8-9l /100.

A wiesz w jakim stanie masz świece i przewody zapłonowe? Jak nie wiesz kiedy były wymieniane i czy w ogóle to koniecznie sprawdz w jakim są stanie (czy dobrze opalone na biało/jasny brąz, nie okopcone, czy elektrody są ok) i przewody (jak odpala przy dużej wilgotności powietrza, czy w nocy/po ciemku nie widać przebić - skaczących iskier pod maską). Jak widać na oko że oba elementy są stare to najpierw wymień świece (na Motocraft Platinium), bo to mały koszt a może dużo poprawić, jak to nie świece to możesz wymienić przewody. Jak są stare to też poczujesz poprawę.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Mufasa

Post autor: Mufasa »

W jaki sposob mam sprawdzic ten czujnik przepustnicy czy jest ok?? (wydaje mi sie ze to jego wina dzis z nowu z podswiatel nacisnolem mu gaz a on ruszyl jak by sie staczal z jakiejs malej gorki strasznie powoli dopiero gdy zdjolem noge z gazu i spowrotem po chwili go nacisnolem to jakos tam ruszyl p.s takie cos to strasznie sie nasila przy zimnym silniku - przeciez tak sie nieda jezdzic ;( )
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

przede wszystkim z czujnika wychodza 3 kableki - musisz sprawdzic czy są całe (nie przerwane), po drugie sprawdzic czy nie stopila sie na nich izolacja i czy sie nei stykają ze sobą
emceha

Post autor: emceha »

cidzej pisze:i czy sie nei stykają ze sobą
...końcówkami :P
Mufasa

Post autor: Mufasa »

Wielkie dzieki dla wszystkich za rady.
ODPOWIEDZ