filtr stożkowy czy to ma sens??
Moderator: Moderatorzy
filtr stożkowy czy to ma sens??
Będe wymieniał filtry w essim i sie zastanawiam nad wywaleniem pudła z orginalnym i wsadzeniu stożka. Nie wiem tylko za bardzo jakie bedą plusy i minusy takiego rozwiązania. Czy silnik nie będzie sie za bardzo grzał albo czy taki filtr nie filtruje gorzej powietrza? I jeszcze jedna kwestia. Pomijając ze po załozeniu stożka bede musiał regulowac LPG, to czy nie bedzie sytuacji ze nie bedzie poprawnie chodził na gazie z powodu zbyt duzej dawki powietrza?
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
stożek zakłada sie aby zmniejszyć opory dla powietrza zasysanego do silnika - coś za coś więc mniejsze opory = mniejsza skuteczność filtrowania. Ponadto mozna oczekiwać zmiany dźwięku silnika (powinno byc troche głośniej). Co do pracy silnika to przy dobrej jakosci filtrze zamontowanym fachowo na odpowiedniej długości opracowanej power rurze to mozna oczekiwac niewielkich wzrostów mocy, ale zaznaczam - po fachowym montażu dobrej jakości filtra! A i to nie zawsze.... Filtr stożkowy to nie tylko montaż i użytkowanie, gadżet ten wymaga określonego serwisowania (czyszczenie, nasączanie) w przeciwnym razie przestaje spełniac swoje zadanie. Sensownym zastosowaniem stożka jest montaz w mechanicznie stuningowanych autach których fabryczny dolot nie zapewnia wystarczająco wydajnego doprowadzenia powietrza, można oczywiście montować stożek dla celów wizualnych. Ogólnie - jesli użytkujesz samochód na codzień i nie planujesz żadnych startów w jakiejs rywalizacji to jest to zbedny gadżet który tylko więcej kosztuje, wymaga czyszczeń i odpowiedniej pielęgnacji i nic samochodowi nie daje.... Jeśli chcesz okazjonalnie wystartowac w jakimś KJS-ie lub czasem "przycisnąć" i zrobiłes jakieś przeróbki (np. turbo) to możesz sie pobawić. Wariant pośredni to wkładka sportowa zamiast seryjnego filtra 9Ma mniejsze opory a cały montaz to wywalenie filtra fabrycznego i wstawienie sportowego). Co do gazu - przy instalacji sekwencyjnej powinna wystarczyc regulacja po montażu. Przy II gen.... teoretycznie tez powinna wystarczyć ale czasem trzeba kombinowac z jakimis kompensacjami - rozwiązaniem pod stożek jest blos - są nawet spec. nakładki na blos do montażu stozka 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie no, bez przesady, jak ci zależy na wyglądzie pod maska i zainwestujesz w filtr renomowanego producenta oraz właściwie o niego zadbasz to tak źle nie bedzie - chodzi o to że takie filtry zostały wymyslone dla konstrukcji wyczynowych gdzie jakość filtrowania ma mniejsze znaczenie niz moc więc nikt sie nie obrażał że wyczynowy silnik tracił na żywotności np 15% - i tak był obliczany na niskie przebiegi. W wypadku silnika do codziennej eksploatacji jego wytrzymałośc jest ważna i jesli powiedzmy w identycznych warunkach eksploatowałbyś 2 motory: jeden ze stożkiem a drugi z serią to mogłoby sie okazac że ten z serią spokojnie bez generalki przejedzie np 350 000km a ten ze stozkiem 300 000... I to też nic pewnego bo jak jeździsz po szutrach to pewnie oba szybciej padną 
Więc podstawowa zasada - JAKOŚĆ stożka. No i trzeba samemu siebie zapytac co chce sie osiągnąć - to pytanie jest najważniejsze przystępując do każdego tuningu

Więc podstawowa zasada - JAKOŚĆ stożka. No i trzeba samemu siebie zapytac co chce sie osiągnąć - to pytanie jest najważniejsze przystępując do każdego tuningu

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
witam. miałem u siebie założony stożek firmy k&M i znaczącego wzrostu mocy nie odczułem. Ale ten ryk silnika był zaj....... Poza tym filtr musi być w najzimniejszym miejscu, a jeśi w komorze silnika to musi byc osłonięty żeby nie zasysał ciepłego powietrza bo wtedy jest gorzej niż na seryjnym filtrze. jak wiemy z fizyki ciepłe powietrze zawiera w sobie mniej tlenu. jak sie myle niech mnie ktoś poprawi