Szum przy skręcie w prawo ???

Moderator: Moderatorzy

guzik

Post autor: guzik »

No ok, ponad pół roku temu. No to jakie dobre kupić ??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

SKF jest dobry-ten zakup trafiłeś.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
guzik

Post autor: guzik »

No i zgodnie z obietnicami dzielę się informacjami - wczoraj wymieniłem drugie łożysko-przód (SKF) i dalej to samo. Ale już przy pierwszej wymianie łożyska z przodu wiedziałem,że to tył (wychodzę z założenia,że jak już wymieniać to obydwie strony).Jeszcze tylko czeka mnie tył (obstawiam na lewy tył ;) ).No i oczywiście zakupię łozyskja firmy SKF (koszt jednej storny 90 zł,a przód kosztrował 83 zł).Dam znać jak poszło po wymianie tyłu,ale to gdiześ takw przyszłym tygodniu.
guzik

Post autor: guzik »

No witam wszystkich. Po wymianie tylnego łożyska lewego wszystko wróciło do normy i żadnego szumu już nie słychać.Co się okazuje poszło ponad 300 zł,a mogło 30 zł :mad: . Najprawdopodobniej śruba dociskająca łożysko w tyle zjechała się i pewnie tylko ją trzeba było wymienić. No w sumie trzeba na przyszłość rozsądniej patrzyć i słuchać co się dzieje dookoła naszych uszu ;) .Pozdrawiam
emceha

Post autor: emceha »

guzik pisze:Po wymianie tylnego łożyska lewego wszystko wróciło do normy i żadnego szumu już nie słychać
Innej opcji nie było. W większości przypadków za szumienie odpowiada rozklekotane łożysko ;)
guzik pisze:poszło ponad 300 zł,a mogło 30 zł
Trzeba było wcześniej zapytać to kasiorka by została :P
guzik pisze:Najprawdopodobniej śruba dociskająca łożysko w tyle zjechała się i pewnie tylko ją trzeba było wymienić
Bardzo ważną rzeczą przy wymianie łożysk jest luz po dokręceniu śruby. Jeśli jest za duży to po paru kilometrach robi się to samo i znowu trzeba wymieniać :???:
Cieszymy się że mogliśmy pomóc :mrgreen:
pppp

Post autor: pppp »

Jeśli szumi przy skrecie w prawo to padło lewe łożysko. Bierze się to stąd że siła odśrodkowa przy skrecie w prawo obciąza właśnie lewe łożysko. Metoda sprawdzona wielokrotnie.


Do kolegi GUZIK:

Łożysko dokreca się momentem 250 Nm co w praktyce oznacza bardzo mocno. Wbrew opini kilku kolegów którzy sugerują lekkie dokręcania. Luz łożyska ustalony jest konstrukcyjnie przez piastę i bęben i nie ma znaczenia siła. Pamiętaj ze nakrętki maja gwint inny na lewej i prawej stronie tj. same się dokręcają przy jeździe w przód.

Oczywiście zakładam że temat dotyczy MK6 i MK7
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

guzik pisze:No witam wszystkich. Po wymianie tylnego łożyska lewego wszystko wróciło do normy i żadnego szumu już nie słychać.Co się okazuje poszło ponad 300 zł,a mogło 30 zł :mad: . Najprawdopodobniej śruba dociskająca łożysko w tyle zjechała się i pewnie tylko ją trzeba było wymienić. No w sumie trzeba na przyszłość rozsądniej patrzyć i słuchać co się dzieje dookoła naszych uszu ;) .Pozdrawiam
Czy szanowny kolega lub ktokolwiek inny z podobnym doświadczeniem, mógłby krótko acz treściwie opisać wymiane łożyska tylnego??? :grin:

Bo właśnie mam zamiar się za to zabierać a nigdy nie próbowałem :smile:

Pozdrawiam.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
jozek
Posty: 102
Rejestracja: 09 sie 2007, 09:16
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: jozek »

Ven pisze:Czy szanowny kolega lub ktokolwiek inny z podobnym doświadczeniem, mógłby krótko acz treściwie opisać wymiane łożyska tylnego???
Zdaje mi się, że ktoś to już opisywał

1. odkęcasz kolo
2. ściągasz kapturek na piaście (zalecane kupić od razu nowy)
3. odkręcasz nakrętkę - klucz nasadkowy 30)
4. ściągasz cały bęben , wewnętrzny pierścień łożyska zewnętrznego wypadnie po odkręceniu nakrętki
5. wyjmujesz simering od wewnętrzej strony
6. pierścien wewnętrzny też sam wypadnie
7. wybijasz OSTROŻNIE pierścienie wewnętrzne żeby nie uszkodzić powierzchni oporowych w piaście
8. zakładasz nowe łożyska + simering(sprężynką do środka)
9. zakładasz na oś
10. dokręcasz nakrętkę 9może ktoś podpowie jakim momentem) ja dokręciłem na maxa i popuściłem 1/8 obrotu
11. zakładasz kapturek
12.zakładasz koło
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Ech... "Poszukiwacze Zaginionych Tematów" :razz:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3070
w Mk6 jest to samo ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Dzięki Panowie! Po długim weekendzie na wyjezdzie sie tym zajme i przedstawie wnioski z operacji :smile:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
ODPOWIEDZ