Łup! Przy ruszaniu po nocy + ściąganie w lewo

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Nie zdążyłem w weekend zabrać się za zrobienie tego cylinderka, ale w miedzy czasie wyszło co następuje - po wymianie kol zimowych 13' 155/70 na 15' 195/50 letnie sciaga dalej i to znacznie mocniej zarówno w czasie hamowania jak i przyspieszania - z ta sama siłą.

A więc wygląda że to jednak nie hamulce a coś w zawieszeniu... ? Teraz na nowych kółkach w momencie puszczenia kiery auto leci w lewo. Przy ruszaniu z miejsca, z puszczona kiera też leci. W czasie ostrego hamowania tak samo. W czasie lekkiego - już nie. Dziiwnee :shock:

Przypominam że robiłem geometrie i powiedziano mi że jest w normie i nie trzeba ustawiać (stwierdzono bardzo lekką rozbieżność)
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Jeżeli chodzi o ściąganie przy ruszaniu, hamowaniu... U mnie to była wina sprężyn z tego co pamiętam. Wymieniłem i po bólu :)
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Wczoraj przy wymianie gum zauważyłem że lewe tylne koło chodzi zdecydowanie ciężej niż prawe, słychać wyraźny szum, ocieranie, po zdjeciu kola nie da rady wprowadzic bebna w ruch, staje po 1/4 obrotu. Co nawaliło? Coś trzeba wymienić czy nie koniecznie? Dam rade samemu to zrobic?

Podejrzewam ze to wlasnie dlatego auto lekko ściąga mi lewo, bo lewe tylne koło jest lekko hamowane.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
emceha

Post autor: emceha »

Ven pisze:Co nawaliło? Coś trzeba wymienić czy nie koniecznie? Dam rade samemu to zrobic?
Albo łożysko się zatarło albo szcżeki nie odbijają. Rozbierz bęben i się dowiesz ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Trzecia możliwość trzyma mechanizm od ręcznego hamulca
Czwarta możliwość trzyma linka ręcznego hamulca.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Najlepsze że nie słychać szumów łożyska podczas jazdy autem ...no może lekko przy ok 70-90km/h. Ale jak jest zatarte to powinno wyć że hej...? Natomiast tak jak napisalem wyraznie cos trze jak sie kreci kolem przy podlewarowanym aucie.

Hamulec zasadniczy i reczny dzialaja bez zarzutów (mimo że klocki z przodu mam ze 3 mm :P ). Reczny sie zaciaga i opuszcza normalnie.

Ile czasu zajmuje zdjęcie jednego bębna i oczyszczenie tego ukladu, cylinderka czy cuś... ?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak nie masz progu w bębnie i bez problemu puszczą śruby przy cylinderku to masz pościągane po 15 minutach , wliczając w to podnoszenie auta na lewarku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

niestety tak zwykle bywa że gdy nastawiasz sie na te 15 minut to akurat wtedy trafia się i próg w bębnie i zapieczone śruby i jeszcze parę rzeczy... :(
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Mhm ok. A cóż to jest próg w bębnie że raz jest a raz go niema? :roll: :mrgreen:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

szczęka ci powoli wyciera bęben od środka (tak jak klocek tarczę) i jak za dużo go zjedzie to sie robi próg. Szczęki sie o niego opierają i przeszkadzają w ściągnięciu bębna. Jeśli jeszcze średnica sie za bardzo nie powiekszyła to wtedy bęben sie przetacza.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ