zagotował mi wode
Moderator: Moderatorzy
zagotował mi wode
Sprawa przedstawia sie tak: jechalem sobie autostrada okolo 120km/h i wskazowka temp wody byla w gornej granicy skali "normal" ale po jakims czasie weszla na czerwone. Ale zdziwilo mnie ze wentylator nie zaczal dzialac (sprawdzilem na parkingu) i teraz zastanawiam sie czy to wina wentylatora czy termostatu.
Zeby trzymac wskazowke na poziomie "normal" musialem wlaczyc ogrzewanie na ful i z kazdej gorki puszczac na luz wtedy mozna bylo jechac.
Poradzcie jaka mogla byc tego przyczyna.
Zeby trzymac wskazowke na poziomie "normal" musialem wlaczyc ogrzewanie na ful i z kazdej gorki puszczac na luz wtedy mozna bylo jechac.
Poradzcie jaka mogla byc tego przyczyna.
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
nowyescort, temat poruszany wielokrotnie na tym forum, skorzystaj z opcji http://siec.no-ip.com/forum/search.php
generalnei sciaga sie wtyczke z czujnika, przelacza sie stacyjke w pozycje 2 (zapalone kontrolki) i zwiera styki we wtyczce tego czujnika - jesli wentylator ruszy to albo masz termostat albo czujnik walniety, jesli wentylator nei zadziala to najpierw sprawdzamy czy na wtyczce jest napiecie - jesli tak to wentylator do wymiany, jesli nie to bezpiczenik w skrzynce. jesli bezpiecnzik jest ok to prawdopodobnie pada ci skrzynka bezpiecnzikow i wymaga przelutowania.
generalnei sciaga sie wtyczke z czujnika, przelacza sie stacyjke w pozycje 2 (zapalone kontrolki) i zwiera styki we wtyczce tego czujnika - jesli wentylator ruszy to albo masz termostat albo czujnik walniety, jesli wentylator nei zadziala to najpierw sprawdzamy czy na wtyczce jest napiecie - jesli tak to wentylator do wymiany, jesli nie to bezpiczenik w skrzynce. jesli bezpiecnzik jest ok to prawdopodobnie pada ci skrzynka bezpiecnzikow i wymaga przelutowania.
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
dokładnie. Ja ostatnio miałem podobny przypadek i przyczyna była jeszcze bardziej banalna - zabrudzone piny we wtyczce włącznika termicznego wentylatora (oczywiście po zdjęciu wtyczki i zwarciu jej styków wentylator chodził).cidzej pisze:generalnei sciaga sie wtyczke z czujnika, przelacza sie stacyjke w pozycje 2 (zapalone kontrolki) i zwiera styki we wtyczce tego czujnika - jesli wentylator ruszy to albo masz termostat albo czujnik walniety, jesli wentylator nei zadziala to najpierw sprawdzamy czy na wtyczce jest napiecie - jesli tak to wentylator do wymiany, jesli nie to bezpiczenik w skrzynce. jesli bezpiecnzik jest ok to prawdopodobnie pada ci skrzynka bezpiecnzikow i wymaga przelutowania.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
od włączania i wyłączania wentylatora chłodnicy jest włącznik termiczny, termostat tylko otwiera i zamyka duży obieg. Możliwe że faktycznie zaciął ci się z pozycji zamkniętej ale wentylator i tak powinien sie włączyć bo włącznik jest przy termostacie ( o ile dobrze pamietam...) ale zanim zaczniemy dywagować nad ta kwestią to sprawdź ten termowłącznik (odepnij z niego wtyczkę i zewrzyj styki na wtyczce - przy włączonej stacyjce wentylator chłodnicy powinien zacząć pracę) to ci wykluczy awarię wentylatora. Potem możesz sprawdzić termostat (włącz silnik i porównuj temp. silnika z temperaturą grubego węża idącego z termostatu do chłodnicy-wystarczy przyłożyć rękę i obserwować co sie dzieje w trakcie nagrzewania) zresztą... wszystko to już na forum jest napisane 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie koniecznie u mnie jest na wężu pod wlotem powietrza do filtra powietrza .Yagr pisze:Możliwe że faktycznie zaciął ci się z pozycji zamkniętej ale wentylator i tak powinien sie włączyć bo włącznik jest przy termostacie ( o ile dobrze pamietam...)
Jeśli termostat się nie otworzy to tylko wskazanie na desce mnie o tym poinformuje a wentylator nie zadziała bo czujnik jest na wężu przy chłodnicy - czyli na dużym obiegu.
A to jak by się nad tym dobrze zastanowić , to błąd fabryczny.
Kolega ma autko z 97 roku więc czujnik ma raczej tam gdzie ja.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]