brzęczy w lewym kole/stuka

Moderator: Moderatorzy

demo

brzęczy w lewym kole/stuka

Post autor: demo »

Witam

Mam taki o to problem ze jak wpadne w dziure czy nierownosc drogi cos mi brzeczy, jakby cos bylo luzno, nie jest to stukot tylko jakby blacho/metaliczny dzwiek

Na trzepakach bylem, wszytsko w porzadku, sprawdzilem amorki tez ok, tarcze zmienilem przy okazji bo byly krzywe no i lewy przegub, ale wszystko jest sztywne nie ma luzow zadnych

na gladkiej drodze spokoj, a jak wpadne w nierownosci jezdni to brzeczy niemilosiernie, ma ktos jakis pomysl

escort VII 1.8 16V Zetec z ABS
wojtek - reszel

Post autor: wojtek - reszel »

Witam.
U mnie jest podobny problem. Także sprawdzałem całe zawieszenie i wszystkie inne możliwe "brzęczące" rzeczy. Nie znalazłem jeszcze dokładnej przyczyny, ale podejrzewam jakis element układu kierowniczego lub żeliwne elementy które trzymają klocki hamulcowe. Po podniesieniu auta, odkręceniu koła i pukaniu w te elementy odgłos jest podobny do tego w czasie jazdy. Podejrzewałem także obudowe wiatraka chłodnicy ale po usztywnieniu jej wykluczyłem jakoby ona była prroblemem. Chętnie poczytam inne opinie klubowiczów, może ma ktoś jeszcze inne pomysły.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

U mnie tak waliło po dziurach dopóki nie wymieniłem gum na stabilizatorze i łączników.
Na szarpakach nic nie było widać .
Specjalnie diagnoście dałem kluczyki , żeby się przejechał i mimo , że jego punktem honoru było znalezienie przyczyny - szarpaki nie dały efektu.
Dodam , że diagnostykę mam u siebie we firmie a diagności to moi kumple z kanału.
Żeby sprawdzić te luzy , należy podnieść cały przód w górę , odkręcić łączniki ( najlepiej od amora) i wtedy wszystko jest odciążone i widać czy ma luz.
Samo podniesienie koła w górę nic nie daje ponieważ drążek stabilizatora wtedy jest naprężony w drugą stronę.
Sprawdź - możliwe , że właśnie to przyczyna pukania.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

U mnie na nierównościach stuka (ale z prawej strony) końcówka drążka kierowniczego...
wojtek - reszel

Post autor: wojtek - reszel »

W moim przypadku łaczniki stabilizatora wymienione, gumy wymienione, końcówki drążków i końcówki dolne wahacza również, a problem pozostał.
demo

Post autor: demo »

jamszoł, to odpada, laczniki i gumy stabilizatora zmienione z 3 tys. km temu
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Czyli zostają luźne klocki.
wojtek - reszel

Post autor: wojtek - reszel »

A jak te luzne klocki usztywnić?
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Najczęściej pomaga wymiana.Chociaż zacznij od sprawdzenia, czy nie jest już wyrobiony zacisk.Postukaj w niego np. drewnianym trzonkiem od młotka. Spotkałem się też z przypadkiem podszlifowania, bo "nie chciał wejść".
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Niejednokrotnie gdy klocek jest jeszcze dobry , nadspawujemy go i szlifujemy na wymiar.
Lekki luz musi być , klocek jednak musi się przesuwać po prowadnicy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
wojtek - reszel

Post autor: wojtek - reszel »

Jednak diagnoza okazała się trafna. Jeden z klocków ma spory luz i to na pewno to jest przyczyna stuków. Pozostaje tylko naprawa. Dzięki.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pozostaje tylko naprawa.
Jeśli masz grube i nie trzeba ich wymieniać to daj - niech Ci lekko podspawają , potem wyrównasz na szlifierce ( dopasujesz).
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mariopn

Post autor: mariopn »

witam u mnie stuki w lewym kole zaczely sie przed zima dzisiaj juz wiem ze gumy na wachaczu sa juz w kiepskim stanie przy chamowaniu z duzych predkosci zaczyna lekko piszczec to kolo swiadczy to o tym ze zaczyna sie rozjezdzac prawy juz robilem i guma wyniosla mnie 8zł:)nie jest to problem problem jest z odkreceniem niemieckich srob polamalem 2 nasadki stanleja ale damy rade pora juz sie za to zabrac


Mam jeszcze pytanko jaka jest cena łącznika stabilizatora?
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

demo

Post autor: demo »

ro ja sie moze doczepie jeszcze do tematu, piszecie ze moga byc luzne klocki, ja jestem po zmianie tarcz i klockow i co, i slysze ostatnio raz takie swiergotanie (pisk na przemian), jak lekko dohamuje to dzwieki ustaja, ale jak znowu wpadne w dziure to zaczyna sie na nowo, druga sprawa przy hamowaniu slysze na poczatku swist, potem pisk i i taki nieprzyjemny dzwiek czegos co trze o cos ruchomego, podejrzewam ze o tarcze, dzwiek podobny do tego jakby w kolo szprychowe roweru patyczek wlozyc i taki wlasnie dzwiek jest u mnie

co tam moze latac, bo juz pomysly mi sie skonczyly, a moze to cos wspolnego a abs-em, bo jest tam taki pierscien na piascie od czujnika abs, moze on lata??????????
ODPOWIEDZ