gasnie przy ostrym skrecaniu w prawo :P

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

gasnie przy ostrym skrecaniu w prawo :P

Post autor: siutek »

witam, jak w temacie :P mam dziwna przypadlosc.
gdy musze pokonac ostry zakret (np male skrzyzowanie na uliczkach osiedlowych) o kacie powiedzmy 90 stopni obroty silnika drastycznie spadaja, czesto tak bardzo ze silnik gasnie.

samochod nie ma problemow z obrotami, tylko to nieszczesne zakrecanie w prawo :/

dodam moze jeszcze, ze czesto, krecac kierownica czuje jakby cos haczylo o pedal gazu. jednak patrzac pod maske, linka od gazu, jest w znacznej odleglosci od mechanizmow kierownicy, wiec nie mam pojecia co to moze byc - ale to temat na inny wątek ;)
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
emceha

Post autor: emceha »

siutek pisze:o kacie powiedzmy 90 stopni obroty silnika drastycznie spadaja, czesto tak bardzo ze silnik gasnie
Masz wspomaganie siutek ???
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

albo gaz ??
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

wspomagania nie, ale gaz owszem
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jezeli gaśnie na gazie przy skręcie to ten problem jest często opisywany na forach internetowych wystarczy pogooglować ;) z tego co pamiętam to jest to kwestia nieprawidlowo zamocowanego reduktora, ale poszukaj - napewno znajdziesz

np. http://www.google.pl/search?q=ga%C5%9Bn ... =firefox-a
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

hmmm... faktycznie :P
musze przyjrzec sie blizej mojemu parownikowi i dolotowi powietrza do niego.
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Bardzo ciekawy artykuł.
Wynika z tego , że może to być wina siły odśrodkowej działającej na membrame w parowniku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł, bo tak jest :) jezeli samochod gasnie przy podjezdzie czy zjezdzie z górki to tez wina nieprawidlowego montażu instalacji :) to nei jest wszystko jedno gdzie te elementy sie wepcha w silniku - jedne muszą być powyżej silnika, inne poniżej, jedne na sztywnych rurakach inne musza mieć podłączone rurki zawinięte w spirale - bo "pracują" i się rozciągają, wiem też ze reduktor musi byc umieszony przodem do keirunku jazdy itd itd :)

to tak jak z komputerem - niby poskladac - żaden problem, ale czasem coś z czymś nie może być bo inaczej będzie się chrzanić i trzeba o tym wiedzieć ! bo można mieć notoryczne problemy ze stabilnością systemu :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja mam bokiem do kierunku jazdy i jest OK.
Ale ja mam sekwencje a tutaj może się to wszystko różnić , jeśli chodzi o pracę na LPG.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

jamszol, zalezy co rozumiemy pod pojeciem "bokiem" :P jesli krotszy bok, to masz dobrze, bo wtedy sily wytwarzane podczas gwaltownego hamowania nie maja wiekszego wplywu na wychylenie membran, ja mam wlasnie tak zrobione, wiec winy bede szukal w dolocie.
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja myślę, że dobry monter LPG doskonale wie w którym aucie co i jak zamontować żeby było dobrze. tym się różni od kiepskiego - nie eksperymentuje dopiero na naszym aucie :P w koncu silnik silnikowi nie równy :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przy okazji zrobiłem foto mojego LPG.
Załączniki
Obraz 0400.jpg
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

jamszoł masz zamontowane tak samo jak ja, wiec strzelam ze to nie bezwladnosc membran jest winna. w moim parowniku, od strony nadkola jest jeszcze otwor dolotowy powietrza, musze z nim pokombinowac, moze to cos da
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
ODPOWIEDZ