czy to zbierznosc

Moderator: Moderatorzy

demo

czy to zbierznosc

Post autor: demo »

witam, dzisiaj dokonalem zmiany opon z zimowych na letnie i zaraz po wyjechaniu od wulkanizatora zauwazylem ze samochod dziwnie sie zachowuje, sciaga go mocno na lewo, wulkanizator mowil ze zimowe opony przednie mialem zjechane od wewnatrz, ale nie sciagalo nic kierownica, wiec co to moze byc, zbierznosc czy wadliwe ogumienie, czy moze zle wywazone kola???
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Inna guma na oponach i może ściągać.
Opony zjechane od środka - czyli masz rozbieżność .
Przyczyna ? może być różna - typowa rozbieżność lub zjechane przednie poduchy na obu wahaczach , zły kąt pochylenia koła (górą za bardzo do środka) .
Jedź na stację - sprawdź zawieche - szkoda opon i paliwa.
Zdziera kapcie - większe siły oporu - większe zużycie paliwa.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2008, 19:08 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
demo

Post autor: demo »

jamszoł pisze:Inna guma na oponach i może ściągać.
co znaczy inna guma na oponach :?:
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2008, 19:09 przez demo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Twardsza - zimowe są miękkie.
Twardsza - czyli ma większy wpływ na tor jazdy bo daje większy opór.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
demo

Post autor: demo »

aha no to wiem

tylko co z tym zrobic, jechac na zbierznosc czy do wulkanizatora, czy po prostu jezdzic
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Najpierw sprawdzić czy nie ma luzów - jeśli nie ma to wtedy zbieżność.
Wulkanizator tu nic nie pomoże.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
demo

Post autor: demo »

a nie moze byc ze opona jest krzywa czy cos takiego

luzy na pewno jakies sa, jak to w starym samochodzie, choc zawieszenie bylo robione. laczniki tuleje
Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: nova »

U mnie po remoncie zawiechy tez skończyło sie zdarciem jednej opony i podczas wizyty na stacji diagnostycznej okazało sie że są problemy ze zbieżnością, a również było ściąganie w " łysą" strone. Jedż i sprawdz zbieżność :cool:
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
neosystem

Post autor: neosystem »

tylko przed zrobieniem zbieżności niech Ci sprawdzą tuleje na wahaczach, drogie nie są a po co dwa razy ustawiać geometrię...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

demo pisze:choc zawieszenie bylo robione. laczniki tuleje
To nie jest 100 procent pewne , że nie masz gdzieś luzów.
Śruby mogły się ułożyć i powstaje luzik - malutki - prawie niewidoczny.
Najpierw luzy potem zbieżność .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
demo

Post autor: demo »

witam ponownie

zamienilem kola z lewego na prawe i zaczelo nagle sciagac w prawo, czyli cos z kolem nie tak opona?? albo felga??

na koniec zamienilem osie przednia na tylna i juz nie sciaga, ale ogolnie cos nie tak jest bo auto tak dziwnie sie prowadzi czuje takie lekkie drgania na kierownicy przy przyspieszaniu

zauwazylem rowniez ze jak wpadam w dziure to cos chalasuje, przegob mam do wymiany ale on szczela tylko na zakrecie
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No to oponki masz do ....
Źle ułożone - zawsze opona powinna przychodzić w to samo miejsce - wbrew temu co gadają niektórzy.
Druty i płutno wewnątrz opony układa się w kierunku jazdy a przód i tył , to różnica w wadze , więc też się inaczej układa.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

A opony masz w dobrym stanie?
demo

Post autor: demo »

jamszoł pisze:No to oponki masz do ....
Źle ułożone - zawsze opona powinna przychodzić w to samo miejsce - wbrew temu co gadają niektórzy.
Druty i płutno wewnątrz opony układa się w kierunku jazdy a przód i tył , to różnica w wadze , więc też się inaczej układa.
no i tu masz racje, bo ja zamienilem wczesniej przednie na tylne bo maja glebszy bieznik, jak widac to byl caly problem ale na zbierznosc tak czy tak jade, bo wymienilem wczoraj przegub i dolne sworznie wachacza
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

demo pisze:bo ja zamienilem wczesniej przednie na tylne bo maja glebszy bieznik
Apropo bieżnika - poczytaj wypowiedzi fachowców od opon - NA TYLE POWINNY BYĆ LEPSZE OPONY.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ