Wycieki oleju na gorącym silniku

Moderator: Moderatorzy

Tanner

Wycieki oleju na gorącym silniku

Post autor: Tanner »

Witam, zauważyłem, że po zgaszeniu silnika (ciepłego) widac na podłodze plamke oleju - stojac przed autem i patrzac na maske, po lewej stronie, zaraz z przodu. Na zimnym nie kapie, bo np przez 2 dni to caly olej by mi wykapało:) Po podniesieniu auta widać ze cała jego prawa strona (pasażera) czyli tam skąd kapie olej jest brudna, cały wahacz itp świeci się od oleju.

Znajomy stwierdził, że to już coś poważniejszego, może cieknąć z wału korbowego itd. Takie są tego objawy? Nie dawno wymieniłem opaske na jedym wężyku, lało się z niego strasznie dużo, mam szansę na jeszcze jeden wężyk? Znajomy mówił ze nieee, ze to już coś z silnikiem, miał rację?
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Umyj i rozgrzej auto na postoju trochę się przejedz i zobacz skąd cieknie może uszczelka pod miską. Spróbuj dokręcić, a jak z pokrywy rozrządu to uszczelniacze. Może być że nawet z korka spustowego oleju cieknie.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Tanner pisze:Znajomy mówił ze nieee, ze to już coś z silnikiem, miał rację?
Może miał może nie miał.... najpierw trzeba oglądnąć skąd się leje. Przyczyn może być wiele. Simmering na wale korbowym, uszczelka pod miską a nawet jak było u mnie ostatnio, przepuszczał czujnik ciśnienia oleju.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jak już wahacz "obrzygany" olejem to myślę że simmering wału... ale oczywiście tak jak poprzednicy sugerują musisz wytrzeć i na czystym zerknąć skąd się leje...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Najpierw umyj wszystko , włącznie z wahaczem.
Nie do końca z tym silnikiem.
U Nonama lekko przecieka maglownica a olej skapuje na wahacz i cieknie po nim aż do swożnia zwrotniczego.
Wahacz ulany olejem .
Tanner, sprawdź dokładnie zazwyczaj jeśli ulana jest prawa strona to jest to zimering na wale ( tak jak koledzy pisali wyżej )- jeśli tak , to musisz jak najszybciej to zrobić bo olej rozkłada gumę i szlak Ci trafi pasek rozrządu a nie muszę chyba mówić co się wtedy stanie ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Co do korka spustu oleju na pewno trzeba to wykluczyć. Gdyby z niego ciekło to olej lałby się non stop a Tanner pisze że gdy silnik jest ciepły to cieknie. Wniosek... tylko może ciknąć z simmeringu, misy albo czujnik... Korek odpada wg mnie...
ODPOWIEDZ