Witam, zauważyłem, że po zgaszeniu silnika (ciepłego) widac na podłodze plamke oleju - stojac przed autem i patrzac na maske, po lewej stronie, zaraz z przodu. Na zimnym nie kapie, bo np przez 2 dni to caly olej by mi wykapało:) Po podniesieniu auta widać ze cała jego prawa strona (pasażera) czyli tam skąd kapie olej jest brudna, cały wahacz itp świeci się od oleju.
Znajomy stwierdził, że to już coś poważniejszego, może cieknąć z wału korbowego itd. Takie są tego objawy? Nie dawno wymieniłem opaske na jedym wężyku, lało się z niego strasznie dużo, mam szansę na jeszcze jeden wężyk? Znajomy mówił ze nieee, ze to już coś z silnikiem, miał rację?
Wycieki oleju na gorącym silniku
Moderator: Moderatorzy
Umyj i rozgrzej auto na postoju trochę się przejedz i zobacz skąd cieknie może uszczelka pod miską. Spróbuj dokręcić, a jak z pokrywy rozrządu to uszczelniacze. Może być że nawet z korka spustowego oleju cieknie.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jak już wahacz "obrzygany" olejem to myślę że simmering wału... ale oczywiście tak jak poprzednicy sugerują musisz wytrzeć i na czystym zerknąć skąd się leje...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Najpierw umyj wszystko , włącznie z wahaczem.
Nie do końca z tym silnikiem.
U Nonama lekko przecieka maglownica a olej skapuje na wahacz i cieknie po nim aż do swożnia zwrotniczego.
Wahacz ulany olejem .
Tanner, sprawdź dokładnie zazwyczaj jeśli ulana jest prawa strona to jest to zimering na wale ( tak jak koledzy pisali wyżej )- jeśli tak , to musisz jak najszybciej to zrobić bo olej rozkłada gumę i szlak Ci trafi pasek rozrządu a nie muszę chyba mówić co się wtedy stanie ?
Nie do końca z tym silnikiem.
U Nonama lekko przecieka maglownica a olej skapuje na wahacz i cieknie po nim aż do swożnia zwrotniczego.
Wahacz ulany olejem .
Tanner, sprawdź dokładnie zazwyczaj jeśli ulana jest prawa strona to jest to zimering na wale ( tak jak koledzy pisali wyżej )- jeśli tak , to musisz jak najszybciej to zrobić bo olej rozkłada gumę i szlak Ci trafi pasek rozrządu a nie muszę chyba mówić co się wtedy stanie ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]