15' w Essim
Moderator: Moderatorzy
dobra doczytał do końca i nadal nie wiem na pytanie które mnie nurtuje
mam fele 15 cali o szerokosci chyba 7 cali na nich opony 195/50 i jak dla mnie trzymanie spoko, spalanie też ujdzie ale tej gumy jest za mało nasze piekne polskie drogi.
Mam w Sierre skolei RS 15 cali wklęsłe 7 cali i na nich opony 195/60 i komfort na nich jest super tylko :
czy taka opona trze o coś ? przy dobijaniu ociera o rant albo o amortyzator ? Nie mam dobrej żaby bo bym w pół godziny ściągnoł i założył te gumy i sprawdził. Ale może ktoś z was miał do czynienia z takimi gumami ? przypomne 15 cali 195/60 w essim mk7
pozdr
mam fele 15 cali o szerokosci chyba 7 cali na nich opony 195/50 i jak dla mnie trzymanie spoko, spalanie też ujdzie ale tej gumy jest za mało nasze piekne polskie drogi.
Mam w Sierre skolei RS 15 cali wklęsłe 7 cali i na nich opony 195/60 i komfort na nich jest super tylko :
czy taka opona trze o coś ? przy dobijaniu ociera o rant albo o amortyzator ? Nie mam dobrej żaby bo bym w pół godziny ściągnoł i założył te gumy i sprawdził. Ale może ktoś z was miał do czynienia z takimi gumami ? przypomne 15 cali 195/60 w essim mk7
pozdr
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
i czekamy na fotki 
a czemu w przednio napedowcach nie powinno byc z tylu wiekszych opon niz z przodu? czemu to przeszkadza ? ja tak mam w cabrio i nie jest zle

a czemu w przednio napedowcach nie powinno byc z tylu wiekszych opon niz z przodu? czemu to przeszkadza ? ja tak mam w cabrio i nie jest zle
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
No właśnie Wiesiek, ja właśnie testuje taki "config" i jest ok (195/50/15 przod / 205/50/15 tyl), przy moim normalnym obciazeniu (2osoby + bagaz) nic nie obciera z tylu.WieSiu pisze:a czemu w przednio napedowcach nie powinno byc z tylu wiekszych opon niz z przodu? czemu to przeszkadza ? ja tak mam w cabrio i nie jest zle
Nowe aluski prezentują się smaczniście, za niedługo wrzuce foty


Jedyne co mnie martwi to że tak jak na 13tkach zimowych mnie leciutko sciagalo w lewo, tak teraz czuc to zdecydowanie mocniej, i wciaz nie wiem dlaczego

Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
No dobra opony założone już w sobotę ale zapomniałem o temacie.
Z przodu są 185/55 i rozlazły się strasznie na feldze 7 cali.
Jak były założone 195/60 to wystawały za ranty na tych felgach. Teraz są leciutko pod rantem. Przód nic nie trze przy skręcaniu mocnym trochę dziwnie się zachowują ale to dlatego że taki bieżnik opony(nie kierunkowe).
Z tyłu poszły te co były na przodzie czyli 195/60. Wystawać nie wystaje ale przy "dobiciu" ociera o prawy rant(tam go jeszcze mam). Muszę zagiąć może dziś się uda bo mi potnie oponę
Z tyłu na oponach 195/65 było jak w traktorze
Essi to za małe auto do takiego koła i nawet nie opuszczałem z podnośnika żeby zobaczyć jak to się schowa tylko odrazu ściągnołem.
Jak będę miał chwile i aparat akurat w ręku to cykne jak to wygląda na 7 calowych felgach(z tyłu auto stoi jak cosiarka co mi się podoba
)
Jeszcze zobacze możliwe że wrócę do 6 calówek bo bardziej są odpowiednie do taczki tylko opony zmienię na jakieś wyższe niż 50
Z przodu są 185/55 i rozlazły się strasznie na feldze 7 cali.
Jak były założone 195/60 to wystawały za ranty na tych felgach. Teraz są leciutko pod rantem. Przód nic nie trze przy skręcaniu mocnym trochę dziwnie się zachowują ale to dlatego że taki bieżnik opony(nie kierunkowe).
Z tyłu poszły te co były na przodzie czyli 195/60. Wystawać nie wystaje ale przy "dobiciu" ociera o prawy rant(tam go jeszcze mam). Muszę zagiąć może dziś się uda bo mi potnie oponę

Z tyłu na oponach 195/65 było jak w traktorze

Jak będę miał chwile i aparat akurat w ręku to cykne jak to wygląda na 7 calowych felgach(z tyłu auto stoi jak cosiarka co mi się podoba

Jeszcze zobacze możliwe że wrócę do 6 calówek bo bardziej są odpowiednie do taczki tylko opony zmienię na jakieś wyższe niż 50
zdjęć nie będzie .........wróciłem do starego felunku
wniosek :
15 cali 7 cali szeroko ET28 to dla Essiego MK7 za dużo ! na oponach 195/60 trze na oponach 195/50 tez by tarło i na oponach 185/55 za bardzo się opona rozchodzi na feldze.
Do 7 calówek doba opona to taka z 205 a to dla essiego bez rozepchanych nadkoli lub innych utwardzeń i rozwiązań nie seryjnych za dużo
wniosek :
15 cali 7 cali szeroko ET28 to dla Essiego MK7 za dużo ! na oponach 195/60 trze na oponach 195/50 tez by tarło i na oponach 185/55 za bardzo się opona rozchodzi na feldze.
Do 7 calówek doba opona to taka z 205 a to dla essiego bez rozepchanych nadkoli lub innych utwardzeń i rozwiązań nie seryjnych za dużo
Oto fotki moich nowych felek 15'' AEZ. Opony 195/50/15.
Jak widać na załączonym obrazku, jest jeszcze sporo miejsca w nadkolu, wg mnie 195/60 też wejdą ale przy obciążeniu mogą obcierać. 195/55 nie będą trzeć (u mnie) i takie oponki mam zamiar wkrótce chociaż na przód założyć.
Jak widać na załączonym obrazku, jest jeszcze sporo miejsca w nadkolu, wg mnie 195/60 też wejdą ale przy obciążeniu mogą obcierać. 195/55 nie będą trzeć (u mnie) i takie oponki mam zamiar wkrótce chociaż na przód założyć.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Dzięki
RSowy przodek cały czas chodzi mi po głowie, ale to za duża inwestycja na moją kieszeń tym bardziej że nie dostane takiego w swoim kolorze i musiałbym dawać do lakiernika.
A gleba odpada bo do roboty i do staruszków na wiochę jeżdze po takich wertepach że głowa mała
Za to rozglądam się za płetwą, możliwie że z 3cim stopem. Nie są tak drogie i większa szansa że w kolorze będzie. Jakby kto gdzie widział - dawać znać.

A gleba odpada bo do roboty i do staruszków na wiochę jeżdze po takich wertepach że głowa mała

Za to rozglądam się za płetwą, możliwie że z 3cim stopem. Nie są tak drogie i większa szansa że w kolorze będzie. Jakby kto gdzie widział - dawać znać.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
ale że chcesz z tyłu mieć 50 profil a z przodu 55 ? to nie najlepszy pomysł zawsze zakłada się "większe" koło na tył bo jak będzie z przodu większe to auto pójdzie przodem do góry(nie wiele ale pójdzie) nie tylko zmieni się kąt ustawienia świateł i będziesz raził tych z naprzeciwka(można zawsze ustawić światła niżej) to auto z boku będzie dziwnie wyglądać no i nie wspominając o tym że przy wyższych prędkościach będzie więcej powietrza trafiać pod podłogę a to dobiję się negatywnie na trzymaniu się drogiVen pisze:195/55 nie będą trzeć (u mnie) i takie oponki mam zamiar wkrótce chociaż na przód założyć.