czujnik zasysanego powietrza >PRZEPŁYWOMIERZ<
Moderator: Moderatorzy
czujnik zasysanego powietrza >PRZEPŁYWOMIERZ<
Witam!
Mam pytanie a właściwie to dwa.... a mianowicie w załączniku jest zdjęcie czujnika i czy ktoś mógłbym mi podać które z tych 4 kabelków przesyłają dane do kompa ???? bo co czytam literature i schematy to są tylko silników z okrągłym filtrem i nigdzie nie mogę tego znaleźć.....
i jeszcze drugie mam escorcika 1,3i '97 więc sporo mogę zrobić sam m.in. regulację zaworów tylko teraz jak już sobie ustawie moment wyprzedzenia zaworó na 2 cylindrze to jasne że reguluje na 3-cim i czy popychacze tych zaworów co reguluje mogą być luźne???? bo cos mi sie wydaje ze nie a po wyregulowaniu nadal jest charakterystyczny dźwięk klepania????? czy kłania mi się wymiana popychaczy???
Mam pytanie a właściwie to dwa.... a mianowicie w załączniku jest zdjęcie czujnika i czy ktoś mógłbym mi podać które z tych 4 kabelków przesyłają dane do kompa ???? bo co czytam literature i schematy to są tylko silników z okrągłym filtrem i nigdzie nie mogę tego znaleźć.....
i jeszcze drugie mam escorcika 1,3i '97 więc sporo mogę zrobić sam m.in. regulację zaworów tylko teraz jak już sobie ustawie moment wyprzedzenia zaworó na 2 cylindrze to jasne że reguluje na 3-cim i czy popychacze tych zaworów co reguluje mogą być luźne???? bo cos mi sie wydaje ze nie a po wyregulowaniu nadal jest charakterystyczny dźwięk klepania????? czy kłania mi się wymiana popychaczy???
- WieSiu
- Posty: 23543
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Tomek20-T2, bedzie trudno znalezc informacje o tych kabelkach,ale zasada dzialania przeplywomierza jest prosta, jest w nim taki drucik ktory jest ogrzewany, a przeplywajacy ped powietrza go chlodzi. wiec zapewne dwa kabelki sa do grzania tego drucika,a pozostale dwa do odczytywania informacji o jego temperaturze. Miernik do reki i moze sie wyjasni 
Co do zaworow w 1.3 to on lubi klekotac podobnie jak diesem, ma bardzo nieprzyjemny dziewk, nawet po regulacji. Co prawde moze sie okazac ze walek rozrzadu juz do wymiany

Co do zaworow w 1.3 to on lubi klekotac podobnie jak diesem, ma bardzo nieprzyjemny dziewk, nawet po regulacji. Co prawde moze sie okazac ze walek rozrzadu juz do wymiany
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tomek20-T2, moze to Ci pomoze jesli chodzi o czujnik zasysanego powietrza...
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... f6c4#31542
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... f6c4#31542
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
z tym przepływomierzem to do kompa powinny prowadzić dwa krańcowe kabelki we wtyczce, po przeciwnej stronie od kabelka 12V. jeśli wtyczka ma nabite numerki to ma to być kabelek nr 50 i 9.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23543
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
w zyciu bym na to nie wpadl,ale zapewne masz calkowita racjejamszoł pisze:nie zostawiajcie na dłużej włączonego zapłonu - bo drucik w przepływomierzu może się przepalić.


Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dobrze. zresztą w opisach napraw i modyfikacji jest caly wtrysk opstrykany i opisany jakbys cos jeszcze chcial wiedziec.
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2625
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2625
Witam !!Jest do sprzedania ford Mondeo nawet w dobrym stanie , tylko ma jedną wadę , a chodzi o przepływomierz !! Jest wymieniony na nowy i okazuje się że na nim nie chce samochód jezdzic . W pewnym momencie zachowuje się tak jakby mu ktoś zapłon odcją , i powraca z powrotem , i tak w kółko. Jeżeli mu zatkamy mały otrór w przepływomierzu to jest nawet OK ! . Samochód nie przerywa i mozna jezdzic , bo prawdopodobnie komputer przełączył sie w stan awaryjny Podchodziłem z tym samochodem do mechaników kilka razy . Na kompie wskazuje uszkodzenie przepływomierza, a jest zamontowany nowy sprawdzony. Stało się tak jak tłumaczy własciciel tego forda po wymianie sprzęgła . Jeżeli ktoś miał takie zdarzenie z przepływomierzem to prośiłbym o radę gdzie można jeszcze poszukac, bo panowie specjalisci nie maja pojecia w którą strone się udac !!
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Może coś nie tak z montażem? A czy "panowie specjaliści" zrobili cokolwiek żeby te błędy z pamięci kompa usunąć? Bo nie wiem jak sie robi reset w mondku... pewnie tak jak w essie 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
odkopuje troche temat, gdyz mam male pytanko
ze sprawnym przeplywomierzem bo odpieciu od niego kostki co sie powinno dziac z odpalonym silnikiem?
u mnie w 1.6 16v, nic sie nie dzieje po odpieciu kostki, czy tak ma byc ?
i czy ktos wie czy z zatkanym zaworkie odp. skrzyni korbowej(czyli calym ukladem) zwieksza sie spalanie?
ze sprawnym przeplywomierzem bo odpieciu od niego kostki co sie powinno dziac z odpalonym silnikiem?
u mnie w 1.6 16v, nic sie nie dzieje po odpieciu kostki, czy tak ma byc ?
i czy ktos wie czy z zatkanym zaworkie odp. skrzyni korbowej(czyli calym ukladem) zwieksza sie spalanie?