czujnik zasysanego powietrza >PRZEPŁYWOMIERZ<

Moderator: Moderatorzy

Tomek20-T2

czujnik zasysanego powietrza >PRZEPŁYWOMIERZ<

Post autor: Tomek20-T2 »

Witam!
Mam pytanie a właściwie to dwa.... a mianowicie w załączniku jest zdjęcie czujnika i czy ktoś mógłbym mi podać które z tych 4 kabelków przesyłają dane do kompa ???? bo co czytam literature i schematy to są tylko silników z okrągłym filtrem i nigdzie nie mogę tego znaleźć.....

i jeszcze drugie mam escorcika 1,3i '97 więc sporo mogę zrobić sam m.in. regulację zaworów tylko teraz jak już sobie ustawie moment wyprzedzenia zaworó na 2 cylindrze to jasne że reguluje na 3-cim i czy popychacze tych zaworów co reguluje mogą być luźne???? bo cos mi sie wydaje ze nie a po wyregulowaniu nadal jest charakterystyczny dźwięk klepania????? czy kłania mi się wymiana popychaczy???
Załączniki
czujnik.JPG
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Musisz na drugim ustawić tak popychacze , żeby się mijały - czyli jeden kończy podchodzenie do góry a drugi zaczyna iść w dół w tedy dobieracz się do zaworów na trzecim - powinny być luźne przynajmniej po rególacji.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tomek20-T2, bedzie trudno znalezc informacje o tych kabelkach,ale zasada dzialania przeplywomierza jest prosta, jest w nim taki drucik ktory jest ogrzewany, a przeplywajacy ped powietrza go chlodzi. wiec zapewne dwa kabelki sa do grzania tego drucika,a pozostale dwa do odczytywania informacji o jego temperaturze. Miernik do reki i moze sie wyjasni :)

Co do zaworow w 1.3 to on lubi klekotac podobnie jak diesem, ma bardzo nieprzyjemny dziewk, nawet po regulacji. Co prawde moze sie okazac ze walek rozrzadu juz do wymiany
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Tomek20-T2, moze to Ci pomoze jesli chodzi o czujnik zasysanego powietrza...

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... f6c4#31542
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

z tym przepływomierzem to do kompa powinny prowadzić dwa krańcowe kabelki we wtyczce, po przeciwnej stronie od kabelka 12V. jeśli wtyczka ma nabite numerki to ma to być kabelek nr 50 i 9.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Apropo przepływomierza - drucik jest oporowy a więc łatwo zmierzyć oporność przewodu względem temperatury.
I tu uwaga dla wszystkich - nie zostawiajcie na dłużej włączonego zapłonu - bo drucik w przepływomierzu może się przepalić.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jamszoł pisze:nie zostawiajcie na dłużej włączonego zapłonu - bo drucik w przepływomierzu może się przepalić.
w zyciu bym na to nie wpadl,ale zapewne masz calkowita racje :D Ale dobrze ze ja przeplywomierza nie mam, mimo to bede stosowal sie tej redy w innych autach :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Vieczur

Post autor: Vieczur »

jamszoł pisze:drucik jest oporowy a więc łatwo zmierzyć oporność przewodu względem temperatury
latwo sprawdzac wtedy zmiany bawiąc sie suszarka ;) tak musialem wlasnie dojsc do tego w ktore PINy wpiac rezystor... ;)
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

A oto wtrysk w moim essim i chyba dobrze mi się wydaje że to zaznaczone to czujnik temp. zasysanego powietrza. Dobrze wywnioskowałem czy jednak to coś innego?
Załączniki
Czujnik temp. zasysanego powietrza?
Czujnik temp. zasysanego powietrza?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dobrze. zresztą w opisach napraw i modyfikacji jest caly wtrysk opstrykany i opisany jakbys cos jeszcze chcial wiedziec.

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2625
jurex02

Post autor: jurex02 »

Witam !!Jest do sprzedania ford Mondeo nawet w dobrym stanie , tylko ma jedną wadę , a chodzi o przepływomierz !! Jest wymieniony na nowy i okazuje się że na nim nie chce samochód jezdzic . W pewnym momencie zachowuje się tak jakby mu ktoś zapłon odcją , i powraca z powrotem , i tak w kółko. Jeżeli mu zatkamy mały otrór w przepływomierzu to jest nawet OK ! . Samochód nie przerywa i mozna jezdzic , bo prawdopodobnie komputer przełączył sie w stan awaryjny Podchodziłem z tym samochodem do mechaników kilka razy . Na kompie wskazuje uszkodzenie przepływomierza, a jest zamontowany nowy sprawdzony. Stało się tak jak tłumaczy własciciel tego forda po wymianie sprzęgła . Jeżeli ktoś miał takie zdarzenie z przepływomierzem to prośiłbym o radę gdzie można jeszcze poszukac, bo panowie specjalisci nie maja pojecia w którą strone się udac !!
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Może coś nie tak z montażem? A czy "panowie specjaliści" zrobili cokolwiek żeby te błędy z pamięci kompa usunąć? Bo nie wiem jak sie robi reset w mondku... pewnie tak jak w essie :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
jurex02

Post autor: jurex02 »

Objawy niby proste - przepływomierz , a problemu co niemiara. Może trochę uwag co i od czego zacząć . Szkoda mi tego nie kupić bo naprawdę jest w dobrym stanie i też na gaz. Tylko ta przepadłość !!
Damianos

Post autor: Damianos »

odkopuje troche temat, gdyz mam male pytanko

ze sprawnym przeplywomierzem bo odpieciu od niego kostki co sie powinno dziac z odpalonym silnikiem?

u mnie w 1.6 16v, nic sie nie dzieje po odpieciu kostki, czy tak ma byc ?

i czy ktos wie czy z zatkanym zaworkie odp. skrzyni korbowej(czyli calym ukladem) zwieksza sie spalanie?
ODPOWIEDZ