Witam.
Oddałem mojego essiego do mechanika na grubszą naprawę.. Tłok..
Ale nie o tym chcę pisać Jak go odbiorę chcę wymienić z tyłu klocki hamulcowe, ponieważ ręczny ledwie działa. Linke naciągałem kiedyś ale już bardziej się ponoć nie dało, a łapie tylko trochę lepiej. Wiec mam pytanie, czy z tyłu w essim MK VI (93rok) są tarcze czy bębny?
Wydaje mi się że tarcze ale wolę się upewnić, a nigdy się tym nie interesowałem.
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
okładziny i może bęben zależy od jego stanu, może być tez tłoczek zapieczony trzeba rozebrać i zobaczyć
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
powiem tak jest tam kilka rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę ułożenie sprężynek ,
sam zmieniałem tylko łożyska z tyłu
są tam co pamiętam 2 sprężynki, jeden tłoczek i 2 okładziny , ale sam ich nie wymieniałem wiec nie powiem ci czy to trudne czy łatwe niech sie wypowie ktoś kto sam to robił
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
moga tez byc polamane zabki na samoregulatorze, koszt takiego do wersji z wiekszymi bebnami ( ty na pewno przy 1.3 masz mniejsze) to ok 150-200zl, nie ma zamiennikow
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Nadmienie tylko - nie ujmując nikomu , że tłoczek nie ma nic wspólnego z ręcznym hamulcem.
Samoregulator na szrocie można dostać - nie dalej jak 2 tygodnie temu , mój ojciec kupował do Mondka - dał 20 zł za sztukę.
Musisz tylko wiedzieć jaką długość płytki masz przy swoim wozie.
Jak rozbierzesz to zobaczysz o jaką mi płytkę chodzi.
Jeśli by szczęki były słabiutkie to hamulec zasadniczy , też by byl do bani - to samo się tyczy bębna.
Dobierz się do samoregulatora.
Jeśli było by coś zapieczone , to po zahamowaniu ręcznym i zwolnieniu go , ręczny by nadal blokował.