Kabel plusowy z aku do kabiny. Którędy?
Moderator: Moderatorzy
Kabel plusowy z aku do kabiny. Którędy?
Witam
jestem nowym użytkownikiem tak więc z tego miejsca chciałbym się przywitać
a teraz do sedna sprawy
od tej soboty stałem się szczęśliwym posiadaczem Escorta mk6 z 1993r i mam nie lada problem, gdyż nie wiem którędy przeprowadzić kabel + od akumulatora do kabiny , dalszy etap prowadzenia kabla pod plastikami mam opanowany
we wcześniejszych autach miałem specjalny otwór do puszczania przewodów z komory silnikowej do kabiny a w tym zauważyłem to samo tyle że biegnące w kierunku nadkola i tu jest problem ponieważ demontaż nadkola może być utrudniony poprzez skorodowane elementy montażowe owego nadkola.
tak więc czy jest inne miejsce którędy z powodzeniem mógłbym przeprowadzić kabel o średnicy 7mm?
btw, wzmacniacz wraz ze skrzynią czekają na montaż
pozdrawiam i liczę na ciepłe słowa
jestem nowym użytkownikiem tak więc z tego miejsca chciałbym się przywitać
a teraz do sedna sprawy
od tej soboty stałem się szczęśliwym posiadaczem Escorta mk6 z 1993r i mam nie lada problem, gdyż nie wiem którędy przeprowadzić kabel + od akumulatora do kabiny , dalszy etap prowadzenia kabla pod plastikami mam opanowany
we wcześniejszych autach miałem specjalny otwór do puszczania przewodów z komory silnikowej do kabiny a w tym zauważyłem to samo tyle że biegnące w kierunku nadkola i tu jest problem ponieważ demontaż nadkola może być utrudniony poprzez skorodowane elementy montażowe owego nadkola.
tak więc czy jest inne miejsce którędy z powodzeniem mógłbym przeprowadzić kabel o średnicy 7mm?
btw, wzmacniacz wraz ze skrzynią czekają na montaż
pozdrawiam i liczę na ciepłe słowa
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Witam.
Oryginalne przejścia przewodów są niestety z komory pod nadkola a z pod nadkoli do kabiny.
Ja zrobiłem dodatkowy otwór w okolicach palców lewej stopy pasażera z przodu - jak ciągnąłem kable do komputera.Przez nadkola ( lewe jest puste - chyba , że to "anglik to ma wszystko od du...y strony ))nie ciągnołem bo kable były zbyt krótkie.
Nadkola - mimo korozji - powinny Ci puścić ponieważ blachowkręty nie są wkręcane w blachę ale w kostki plastikowe - przynajmniej w MK7.
Oryginalne przejścia przewodów są niestety z komory pod nadkola a z pod nadkoli do kabiny.
Ja zrobiłem dodatkowy otwór w okolicach palców lewej stopy pasażera z przodu - jak ciągnąłem kable do komputera.Przez nadkola ( lewe jest puste - chyba , że to "anglik to ma wszystko od du...y strony ))nie ciągnołem bo kable były zbyt krótkie.
Nadkola - mimo korozji - powinny Ci puścić ponieważ blachowkręty nie są wkręcane w blachę ale w kostki plastikowe - przynajmniej w MK7.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Wolne masz po prawej stronie bo po lewej masz wiąchy kabli które idą z puszki bezpiecznikowej do komory.
Po prawej stronie tak jak prawa noga pasażera - jeszcze z 10 cm do góry w prawo - jak się kończą dywaniki masz jajowatą gumę - tam jest przejście do nadkola.
Po prawej stronie tak jak prawa noga pasażera - jeszcze z 10 cm do góry w prawo - jak się kończą dywaniki masz jajowatą gumę - tam jest przejście do nadkola.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
tez mam poprowadzone w 2 escortach przez ta duza gumowa oslone przy pod prawym nadkolem,dzieki temu kabel jest mozliwie najkrotszy i przy okazji jakos to wyglada choc przyznam ze nie jest tam latwo bez sciagniecia w pelni nadkola tam kabel wlozyc, mi sie udalo 2 razy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jaras231 pisze:ja u siebie puscilem blotnikiem i wszedlem przez gumowy korek do kabiny
po stronie pasazera
dobra zrobiłem ten sam patent co jaras231, żeby nie pieścić się ze ściąganiem nadkola dodatkowo ładnie zabezpieczyłem przewód w miejscu gdzie kabel wchodzi w karoserię i z niej wychodzi...
dziś po nocce za bardzo mi się nie chciało pracować, ale czincze też udało się poprowadzić po progach, tak więc do zrobienia pozostało mi:
- połaczyć przewód remote z elektryczną anteną,
- przymocować przewód (-) w bagażniku (no właśnie gdzie można go łatwo dokręcić? do naciągu pasów?)
- nawiercić otwory (na wzmacniacz) w oparciu tylnej kanapy ale póki co nie mam skąd pociągnąć prądu do wiertarki
- instalacja wzmacniacza i skrzyni basowej
w normalnych warunkach zajęło by mi to jakieś pół godziny a znając realia obawiam się czy uda mi się to zrobić do końca tego tygodnia
Oki#
mam zapytanie o:
już ktoś praktykował wkładanie kabla od akumulatora do kabiny
przez ta gumę
już wiem ze od góry poprzez gumę ale mi się nie powiodło może ktoś opisze jak to zrobił
bo ten kabel nie chce isc jak ja go kieruje
opisy są dobre i każdy opis pomógł mi ,ale nikt nie opisał tego w praktyce
nie chce innych kabli uszkodzić a ma to wygladac jak by tego nie bylo niemiecka kontrola pojazdu jest cieńrza niż w polsce, a w tej gumie jest to można mowic niewidoczne niż nasz kolega opisał to poprzez drzwi auta, ale nie pomyslal ze to jest zawsze otwarte , narażona na Wodę, niechcący u cięcia kabla oraz ńcie gwarantowane
oki bezpiecznik jest ale nie w mojim stylu
na pierwszy zut oka super ale jak pomyslisz o zagrozeniu to juz nie
ale pomysl dobry
mam zapytanie o:
już ktoś praktykował wkładanie kabla od akumulatora do kabiny
przez ta gumę
już wiem ze od góry poprzez gumę ale mi się nie powiodło może ktoś opisze jak to zrobił
bo ten kabel nie chce isc jak ja go kieruje
opisy są dobre i każdy opis pomógł mi ,ale nikt nie opisał tego w praktyce
nie chce innych kabli uszkodzić a ma to wygladac jak by tego nie bylo niemiecka kontrola pojazdu jest cieńrza niż w polsce, a w tej gumie jest to można mowic niewidoczne niż nasz kolega opisał to poprzez drzwi auta, ale nie pomyslal ze to jest zawsze otwarte , narażona na Wodę, niechcący u cięcia kabla oraz ńcie gwarantowane
oki bezpiecznik jest ale nie w mojim stylu
na pierwszy zut oka super ale jak pomyslisz o zagrozeniu to juz nie
ale pomysl dobry
Wg mnie kombinacje typu wiercenie dziur, puszczanie kabla błotnikiem i przy drzwiach, czy masa z mocowania amora... ... TOOo dopiero strata czasu
Metoda która opisałem jest prosta, szybka, pewna, estetyczna, A wiec jeszcze raz krok po kroku (nawet foty wam znajde )
Ze zdjeciem nadkola nie ma najmniejszych problemów.
-Podnies prawy przód auta, zdejmij kołeczko
-odkrec pare wkretów i wymanewrój plastikowe nadkole (mozesz chwilke sie pogimnastykowac, ale jak wiadomo sport to zdrowie )
-twoim oczom ukarze sie wiazka wchodzaca do kabiny. Wpakuj w gumke, dwa waskie srubokrety, uwazajac by nie pokaleczyc wiazki i gumowej osłony (zobaczysz wtedy któredy ta wiazka wychodzi wewnatrz kabiny)
-rozwewrzyj delikatnie gume, zeby moc przelozyc kabelki
Tak to wygladalo w moim wykonaniu
-drugi koniec kabli ładujesz do góry w kierunku akumulatora, zobaczysz wtedy któredy sie pojawiaja w komorze silnika przy aku
-pozostaje ładnie to ułozyc i poskładac do kupy
A mase jednak proponuje brac z akumulatora
Mam nadzieje ze moje wypociny troche pomogą
Metoda która opisałem jest prosta, szybka, pewna, estetyczna, A wiec jeszcze raz krok po kroku (nawet foty wam znajde )
Ze zdjeciem nadkola nie ma najmniejszych problemów.
-Podnies prawy przód auta, zdejmij kołeczko
-odkrec pare wkretów i wymanewrój plastikowe nadkole (mozesz chwilke sie pogimnastykowac, ale jak wiadomo sport to zdrowie )
-twoim oczom ukarze sie wiazka wchodzaca do kabiny. Wpakuj w gumke, dwa waskie srubokrety, uwazajac by nie pokaleczyc wiazki i gumowej osłony (zobaczysz wtedy któredy ta wiazka wychodzi wewnatrz kabiny)
-rozwewrzyj delikatnie gume, zeby moc przelozyc kabelki
Tak to wygladalo w moim wykonaniu
-drugi koniec kabli ładujesz do góry w kierunku akumulatora, zobaczysz wtedy któredy sie pojawiaja w komorze silnika przy aku
-pozostaje ładnie to ułozyc i poskładac do kupy
A mase jednak proponuje brac z akumulatora
Mam nadzieje ze moje wypociny troche pomogą
doooo ,,,,,,,,,,,,,,,,, nędznej zabrakło mi slow !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!???
chętnie bym ci przyznać (1p dobroci przyznal) ale nie idzie nie jestem osoba który zalozyl temat
dosłowne jestem w szoku po tym to tylko gimnastyka jak mówisz i ladnie kabelki puscic
a od sportu glowa nieobli
a jaki masz model ja mk7(kombi)
to jest tak samo pewnie z kablem 100%
a jak kabel puscilas do bagażnika w podłodze czy w tych bocznych plastikach
dzięki za pomoc
chętnie bym ci przyznać (1p dobroci przyznal) ale nie idzie nie jestem osoba który zalozyl temat
dosłowne jestem w szoku po tym to tylko gimnastyka jak mówisz i ladnie kabelki puscic
a od sportu glowa nieobli
a jaki masz model ja mk7(kombi)
to jest tak samo pewnie z kablem 100%
a jak kabel puscilas do bagażnika w podłodze czy w tych bocznych plastikach
dzięki za pomoc