Obnizenie zawieszenia
Moderator: Moderatorzy
Obnizenie zawieszenia
siemka mam escorta z 94r chcialbym kupic nowe zawieszenie obnizone i utwardzone amortyzatory i sprezyny jakie byscie mi doradzili
i przyokazji jakie felgi czy 15 z obnizonym zawieszeniem nie obcieraly by o nadkole i nie przeszkadzalo w zakretach
i przyokazji jakie felgi czy 15 z obnizonym zawieszeniem nie obcieraly by o nadkole i nie przeszkadzalo w zakretach
BUGAS, 15" to nie jest ekstremalnie duża felga
Przy oponach 195/50/15 i obniżeniu do - 40mm nie powinno nic obcierać. Jak będziesz chciał więcej opuścić auto to nie wykluczone że trzeba bedzie zaklepać ranty błotników. W zależności od zasobności portfela polecam Ci albo kit obniżający (stała wysokość - tańsze rozwiązanie) albo gwint (możliwość regulacji w zakresie - 20 do - 80 lub 100mm w zależnośi od producenta i zestawu).
Godni polecenia producenci:
SUPERSPORT
H&R
WEITEC
FK AUTOMOTIVE (nie FK SPECIAL bo to badziew straszny)
KW
Zdecydowanie nie polecam:
GT CUPLINE
JAMEX
JOM
VENOM (GT CUPLINE)
Możesz pokombinować z amorkami o skróconym skoku dedykowanym do obniżonego zawiasu + sprężyny obniżające. Ja miałem u siebie czerwone amorki KAYABA i sprężyny WEITEC - 60 mm i spoko
Twardo i stabilnie. Wariantów amorków masz dużo - KONI, BILSTEIN, KYB a ze sprężynami już wogóle natłok - WEITEC, H&R, EIBACH, VOGTLAND. No i niektóre amory mają regulację twardości (KONI zółte reg od góry amora, czerwone przed montażem kręcisz tłoczyskiem, KYB AGX - płynna regulacja pokrętłem na obudowie amorka).

Godni polecenia producenci:
SUPERSPORT
H&R
WEITEC
FK AUTOMOTIVE (nie FK SPECIAL bo to badziew straszny)
KW
Zdecydowanie nie polecam:
GT CUPLINE
JAMEX
JOM
VENOM (GT CUPLINE)
Możesz pokombinować z amorkami o skróconym skoku dedykowanym do obniżonego zawiasu + sprężyny obniżające. Ja miałem u siebie czerwone amorki KAYABA i sprężyny WEITEC - 60 mm i spoko

lordpablo najlepiej pewnie by sie o jamexie wypowiedział tylko że potem by mógł dostać ostrzeżenie
ja w zasadzie zgadzam się z emceha, ale dodam jeszcze dwie świetne firmy jak sachs i ohlins ale to już wyższa kategoria cenowa
ja w zasadzie zgadzam się z emceha, ale dodam jeszcze dwie świetne firmy jak sachs i ohlins ale to już wyższa kategoria cenowa
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Co ... ????MARKKO pisze:jamex dla przykladu robi Ci klina odwrotnego czyli masz wyżej przód niz tył

Posrało ich ?
Moze byc na PWorioninblue pisze:lordpablo najlepiej pewnie by sie o jamexie wypowiedział tylko że potem by mógł dostać ostrzeżenie
No dobra ale co te firmy mają za złe rzeczy że ich nie polecacie ?? O klinie już wiem . Co dalej ? zużywają się szybko , spręzyny pękają , ma by twardo a nie jest itp ....
Dużo mało pochlebnych opinii krąży po necie z racji krótkiej przydatności do jazdy (amorki się szybko konczą, wylewają wręcz się, zawias jest za miękki, jakość wykonania pozostawiająca wiele do życzenia). Sa też dobre opinie o GT CUPLINE. Spotkałem się z kilkoma wypowiedziami że mają ludzie to zawiecho od 3 czy 4 lat i śmiga dobrze. Ostatnio trafiłem na nieciekawą opinię o SUPERSPORCIE (półka cenowa podobna do JOM czy GT CUPLINE ale jakość wykonania troszkę lepsza) więc mogą miec prblem typu jakaś spieprzona partia towaru. Ogólnie są to tanie zawieszenia. Firmy wypisane poniżej mają troszkę więcej doświadczenia w branży, popartego zastosowaniem ich produktów w sporcie. APEX również do takich należy (nie napisałęm go w tamtym poście).Rob pisze:Mozna wiedziec czemu ???
He he no bez przesady ale sprężyny tej firmy to jeden z najtańszych produktów na rynku. Krążą opinie że są wręcz niebezpieczne. Auto zamiast stac się stabilniejsze w prowadzeniu robi się narowiste, lata po drodze jak szmata, dobija itp.MARKKO pisze:jamex dla przykladu robi Ci klina odwrotnego czyli masz wyżej przód niz tył
Ja jestem tego zdania że lepiej kupić za te same pieniądze używkę renomowanego producenta niż nówkę gorszej jakości. Amorki w gwincie w większości przypdaków są wymiennymi wkładami więc nie ma problemu z regeneracją. Z linkami będzie ciężko bo nikt raczej zawiasów do esocrta nie trzyma na stanie. MOżna pytać w sklepach czy są w stanie sprowadzić i za jakie pieniądze. Prędzej cos kupisz w Niemczech
http://cgi.ebay.de/Sportfahrwerk-WEITEC ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Ford-Escort-Gewindef ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Ford-Escort-Rs2000-R ... dZViewItem
A tu masz KW (uwaga!!! Cena w funtach!!!)
http://www.kwsuspensions.de/uk/30_Produ ... gruppe=all
co sadzicie o tym zestawie
http://moto.allegro.pl/item336846263_fo ... atory.html
http://moto.allegro.pl/item336846263_fo ... atory.html
ja mam jamexa sprezyny i nie narzekam jak narazie. auto jest sztywniejsze, duzo lepiej i pewniej sie prowadzi, nic nie dobija nie lata jak szmata i nie jest narowistyemceha pisze:MARKKO napisał/a:
jamex dla przykladu robi Ci klina odwrotnego czyli masz wyżej przód niz tył
He he no bez przesady ale sprężyny tej firmy to jeden z najtańszych produktów na rynku. Krążą opinie że są wręcz niebezpieczne. Auto zamiast stac się stabilniejsze w prowadzeniu robi się narowiste, lata po drodze jak szmata, dobija itp.

z tym stwierdzeniem mogę się poniekąd zgodzić. Faktycznie odnosze wrażenie, że tył siedzi niżej niż przód. Ale dla porównania na seryjnych sprężynach i amorkach miałem takie samo wrażenie więc już sam nie wiem.MARKKO pisze:jamex dla przykladu robi Ci klina odwrotnego czyli masz wyżej przód niz tył
jest: koreański wysokoobrotowiec 
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.

był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
mogli byscie mi doradzic czy ten zestaw jest dobry czy wogole na niego nie zwracac uwagi
http://moto.allegro.pl/item336846263_fo ... atory.html
http://moto.allegro.pl/item336846263_fo ... atory.html