Z powodu tego że od kiedy wymieniłem przeguby kilka tygodni temu auto mi zaczeło lekko ściągać w lewo (lekko nasila sie podczas dodawania gazu i mocno podczas ostrego hamowania), pojechałem dziś na sprawdzenie zbierzności na stacje obslugi (chudszy o 30zł), przy okazji test zawiechy na szarpakach wykazal zdrowie zawieszenie, brak luzów, zdrowe gumy.
Wynik badania zbieznosci nie dał jednoznacznej odpowiedzi (3 mechaniorów razem ze mna myślało nad tym) dlaczego auto sciaga w lewo. Oto wyniki :
Os przednia
Zbieznosc
Pomiar wstepny Pomiar koncowy
lewa minus 0.03 minus 0.21
prawa minus 0.03 plus 0.12
calkowita minus 0.06 minus 0.09
Nie wiele z tego rozumiem, ale powiedzieli ze auto jest lekko rozbiezne, ponad norme (ponoc norma zaklada do 0.10st zbieznosci, ale nie rozbieznosc) ale na 90% to nie jest powód sciagania. Auto moze co najwyzej lekko scinac opony po wewnetrznej.
Powiedzieli tak - sprawdzic opony, jak to nie opony to zrobic zbieżność, ale zbieżność raczej nie naprawi ściagania, jak to nie pomoże to "do żyda z nim" (niezli kolesie...)
Wiec jedyne co moge zrobic to zamienic opony, przod z tylem i zobaczyc czy problem zniknie. Jak nie to ustawic zbieznosc (80zł) , a jak (wg ich przewidywan) to nie pomoze to co wtedy?
Opony byly nie tykane od kupna auta i sa tip-top - cisnienie trzymaja dobrze (sprawdzilem - 2.2 rowno w obu)
Dodam tylko ze jest jeszcze jedna rzecz. Jak autem ruszam pierwszy raz ( i tylko 1szy raz) po nocy czy kilku dniach to w momencie 1szego puszczania sprzegla slychac dosc wyraznie metaliczne pojedyncze "ŁUP/JEBUT" [trudnno zlokalizowac dzwiek, czy przod to czy tyl, pojawia sie tylko raz] Dzwiek przypomina mi jakies zapieczony/zardzewialy mechanizm ktory puszcza dluuugim czasie. Sek w tym ze to sie dzieje nawet po 1 nocy. Najciekawsze jest to ze przy kazdym kolejnym ruszeniu z miejsca danego dnia to zjawisko nie wystepuje.
Wiedzac o tym wszystkim i o tym ze wymienialem przeguby (przy okazji rozpinajac wachacze/drazki kier. itd) ... co moze byc przyczyna sciagania w lewo (przypominam, pod koniec ostrego hamowania [pedal prawie do dechy] [przed czerwonym na skrzyzowaniu,prosta droga zero kolein] auto leci juz ostro w lewo, trzeba kontrować, różnice w sile hamowania lewej i prawej str?).
Help
