zbyt niskie obroty na luzie

Moderator: Moderatorzy

nowyescort

zbyt niskie obroty na luzie

Post autor: nowyescort »

Witam,
Chciałem się dowiedzieć co może być przyczyną, że w moim escorcie kiedy przełączę na benzynę na luzie to obroty spadają do jakichś 600obr/min i się wahają (nie są stałe - raz szybciej, raz wolniej kręci). Czasami też zdarza się, że gaśnie gdy przełaczę na benzynę. Na gazie silnik chodzi bardzo dobrze (równiutko), chociaż czasami jak puszczę gaz to zamiast od razu dojść do tych 1100obr/min (chyba tylke powinno być gdzieś na luzie?) to obroty spadają do jakichś 1600-1700/min a za chwile do 1100.
Zastanawiam się czy coś nie stało mi się z przepływomierzem, bo czytałem gdzieś tu na forum, że może on zostać uszkodzony gdy na gazie są wybuchy w kolektor (a ja miałem wcześniej taką przypadłość przed wymiana przewodów WN).
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nowyescort pisze:1100obr/min (chyba tylke powinno być gdzieś na luzie?)
BَD !!! powinno byc okolo 900obr/min. cos jest nie tak, mozliwe, ze wlasnie przeplywomierz. narazie to moge ci powiedziec, ze albo masz zle wyregulowana mieszanke, albo silnik łapie ci lewe powietrze, stąd te za wysokie obroty - sprawdz obwod doprowadzania powietrza czy jest szczelny
nowyescort

Post autor: nowyescort »

Jednak te 1100obr/min to tylko przy zimnym silniku jest a tak to jakies 950 na oko. Lewego powietrza nie bierze.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

czyli tak jak ma być!
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
nowyescort

Post autor: nowyescort »

tak, ale to jest na gazie, a na benzynie jeżeli nie zgaśnie to obroty wahają się w okolicach 600obr/min
nowyescort

Post autor: nowyescort »

Wyjaśniło się - zanim jeszcze zmienilem przewody WN escorcik strzelal w kolektor i mimo, że założyłem klapkę antywybuchową to przy strzale wyrwało z rury powietrza jakiś czujnik (nawiasem orientujecie sie do czego on jest?) i ssało lewe powietrze i dlatego gasł na benzynie.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przed kolektorem ssącym masz dwa czujniki :
Czujnik położenia przepustnicy oraz czujnik temperatury powietrza wraz z przepływomierzem .
Pierwszy jest na przepustnicy - drugi zaraz na wyjściu z filtra powietrza.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ