Witam!
Mam escorta 1,8d 93r i brakuje w nim obrotomierza
Mam obrotomierz z benzyny 1,6 16v probowalem go podlaczyc ale nie chce zadzialac
podlaczalem do alternatora bo tak wyczytalem gdzies na forum i nic
wskazowka lekko drgnie w momecie odpalania a dalej nic sie nie dzieje
pomozecie?
no tak tylko ze zawsze jest mowa o silniku benzynowym
szukalem na forum i dowiedzialem sie tyle ze do alternatora trzeba ale pod ktory zacisk to juz nie wiem i na slepo podlaczalem po kolei i bez efektu
moze ktos juz to robil w dieslu i podzieli sie wiedza
raczej bedzie to problematyczna sprawa. W alternatorze powinienes miec jedna wolna srobke do ktorej podlaczys ten obrotomierz. Ale co dalej to ciezko mi powiedziec mimo iz sporo grzebalem juz przy obrotomierzach.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
No jest jedna wolna opisana jako "w" albo "M", nie wie wiem czy nie jest czasem obrócony,
podlaczalem pod nia ale obrotomierz nawet nie drgnal
Jak mialem podłączony pod jeden z innych zaciskow to jak na ktotko stykalem i rozlaczalem szybkimi ruchami to lekko se wychylal ale na sale podlaczone nic
jaras231, na prawde uwazam ze bedzie to duzy problem, zwazywszy na ceny zegarow do Twojego modelu radzilbym Ci sprzedac te co masz i kupic dedykowane do diesla (z literka D na tarczy obrotomierza,bo Ty masz albo 2 albo 4 albo 4E jak sadze). A potem juz na pewno pojdzie Ci obrotomierz bez kombinowania i marnowania czasu i sil.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
no niby tak, ale trudno dostac od dirsla, a po za tym wyczytalem na forum ze ktos ktos kupil i mu przyslali inny
a jak kupie znow od benzyny to sie zalamie no i ten ma ladne biale tarcze
A mozesz mi powiedziec na jakiej zasadzie dziala taki obrotomierz? co on mierzy napiecie prad czy moze czestotliwosc??
mierzy ilosc impulsow , przynajmniej ten od benzyny, bo tam w momencie gdy idzie iskra podawany jest impuls na obrotomierz, diesel oczywiscie iskry nie robi,wiec sygnal brany jest z alternatora, ktory wewnetrznie posiada napiecie zmienne,ale tam impulsy raczej nie wystepuja, tam wystepuja przebiegi o okresie zmieniajacym sie w zaleznosci od predkosci obrotowej. I wlasnie dlatego chyba jest problem z dopasowalem benzynowych do diesla, mi sie to udalo zrobic,bo wzialem biale tarcze i cewke ze wskazowka od benzyniaka a elektronike dalem od diesla (od czarnych zegarow) i wszystko chodzi do tej pory
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982