Zagotowało mi sie borygo w ESSIM dlaczego?

Moderator: Moderatorzy

Tematik 87

Zagotowało mi sie borygo w ESSIM dlaczego?

Post autor: Tematik 87 »

Przejechałem jakieś 40 km i nic wszystko elegancko. Dopóki nie wjechałem do miasta. Tam był korek 2km jechałem z jakieś 20 min masakra i wtedy zagotowało mi się borygo. Zjechałem na parking i otworzyłem maskę. Para leciała ze zbiorniczka wyrównawczego od chłodnicy i strasznie syczało. Dlaczego się zagotował?? co może być tego powodem?? Pomocy
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

yyy

Post autor: lostlast »

mialem podobny przypadek w mojim ale nie fordzie tylko w renaut,
muszial ci sie zaciac czujnik termostatu lub czujnik wlanczajacy chlodnice
ceny niesa takie drogie tych czujnikow
1,max 35zl min 25zl
2,max 25zl min 15zl
nadole mam zdiencia ich mam nadzieje ze dobrze znalazlem i sa podobne do twojego
te 2 zdiecia pokazuja czujniki chlodnicy
z wymiana niepowinno byc problemu
ale dokup se troche plynu do chlodnicy moze troche wycieknac
Załączniki
czujnik 
<br />otwierania wody do chlodnicy
czujnik
otwierania wody do chlodnicy
termostat4.jpg (34.42 KiB) Przejrzano 5800 razy
a ten czujnik to wlancza chlodnice
a ten czujnik to wlancza chlodnice
termostat1.jpg (30.83 KiB) Przejrzano 5799 razy
emceha

Post autor: emceha »

No miejmy nadzieję że to tylko czujnik od wiatraka bo u mnie takie objawy spowodowane były padniętą pompą wody :???: Wirnik się rozsypał na 3 części i obiegu nie było wogóle.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ale zwazywszy na warunki w jakich powstalo to zagrzanie to raczej tylko termostat lub wl. wentylatora
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
emceha

Post autor: emceha »

Kruca, przeca napisałem, że "miejmy nadzieję" :P
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

autko jest z 1991 roku (podobnie jak moj byl) - sytuacja podobna, ale winnym okazal sie nei czujnik tylko skrzynka bezpiecznikow :(

zacznij od tego, ze na przekreconej stacyjce (kontolki sie swieca) zdejmij wtyczke od włącznika wentylatora i zewrzyj 2 styki w tej wtyczce - jesli wentylator ruszy to znaczy, ze czujnik ci padl. jesli wentylator nie ruszy to wez próbnik i sprawdz czy na ktoryms z tych stykow jest napiecie - jesli nie to sprawdz bezpiecznik w skrzynce. jesli bezpiecnzik okarze sie sprawny to prawdopodobnie padla ci skrzynka bezpiecznikow i wymaga naprawy/wymiany. najprostszym (i calkiem niezlym) sposobem obejscia tego problemu (bez wymiany i/lub lutowania skrzynki) to jest poprowadzic kabelek z bezpiecnzikiem (30A) bezposrednio od + akumulatora to jednego z tych dwóch kabli dochodzacych do wlacznika wentylatora - niestety sam musisz sprawdzic do ktorego - musi byc do tego co na zimnym silniku po podpieciu kabelka nie wlacza sie wentylator.


powodzenia
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

albo po prostu skończył się silniczek wentylatora, tak jak to u mnie było :cry:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Maciej

Post autor: Maciej »

Ja mam ten sam problem. Ale u mnie przestał działać czujnik temperatury i... tymczasowo (tydzień musze tak jeździć...) przełącznik od przeciwmgielnych przejął funkcję włączania wiatraka :smile:
Awatar użytkownika
lostlast
Posty: 752
Rejestracja: 24 lut 2008, 00:08
Lokalizacja: Berlin

Post autor: lostlast »

wiecie co kiedys mialem przypadek popsutego czujnika chlodnicy i termostatu, termostat otwieral sie zawsze krutko przed zagotowaniem
a czujnik chlodnicy niedzialal
w czasie jazdy nic niebylo szlym ale jak stanelem z tym autem to wtedy zaczynalo sie robic goronco zaczynoalo sie mowiac[glow=green]( w skrucie moglem se kawe zapazyc )[/glow]
oki do zeczy wtedy wyciagnelem wtyczke od czujnika wlonczenia chlodnicy wlozylem tam dwa kable w jedna i w druga dziure kabel poprowadzilem do sierodka w miejsce kierowcy kolo licznika
jak widzialem ze zaczyna sie podnosci temperatura to se wlanczalem chlodnice
mowiac szczeze to mialem jej zyczie w moich renkach :)
a jak se kupilem te czesci to zdemontowalem te kabel pozegnalem chlodnice i otamtego czasu nigdy niemialem problemu w nim
az do pierwszego sztalu bo temperatura sie podniosla ale podem i diametralnie spadla
myslalem ze niebedzie dzialac ale wrzysko pracowalo w 100%
tylko stracilem w ogrzewnicy ciepöo bo termostat kupilem do 65stopni a mialem kupic do 85stopni
Domel

Post autor: Domel »

a poradzcie mi coś na to... mój termowłącznik wentylatora padł a ja go nie moge odkręcić...ktoś go na chama dokręcił!!!! odkręcałem z całej siły i nic :|| pukałem w to młotkiem żeby zruszyć i nic :| poradzi ktoś co ??

P.S dodam, że odkręcam w prawidłową stronę :mrgreen:
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

sprubój popóścic na zagrzanym silniku
a być może obciekało i ktoś go na kleju założył
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Domel

Post autor: Domel »

ok ariel spróbuje na zagrzanym silniku i napisze jak efekty...nie wiem czy to sklejone czy co :P wiem jedno cholerstwo trzyma i to bardzo mocno :P
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Domel, energicznym ruchem i powinno puścić ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
kosher

Post autor: kosher »

Cześć
Nawiązując do tematu a nie zakładając nowego mam pytanie czy w essim 96 silnik 1.3 wiatrak chodzi tylko gdy jest przekręcona stacyjka ( przynajmiej w położenie gdy swiecą kontrolki.Ponieważ ja mam tak że wiatrak wyłacza mi się wraz z wyłaczeniem silnika.Czy to jest ok.Drugie pytanie , strasznie póżno wg mnie załącza mi się ten wiatrak.Moze to być wina termoczujnika lub termostatu?
I trzecie pytanie wie ktoś ile kosztuje czujnik temeratury płynu w wchłodnicy który znajduje się na dole temostatu i jak się go wymienia.
dzieki
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kosher pisze:czy w essim 96 silnik 1.3 wiatrak chodzi tylko gdy jest przekręcona stacyjka
Tak
kosher pisze:strasznie póżno wg mnie załącza mi się ten wiatrak.Moze to być wina termoczujnika lub termostatu?
możesz mieć termowłącznik z innymi temperaturami włączania i wyłączania - ale wątpię. Skąd myśl że włącza ci sie nie wtedy gdy trzeba? Najczęściej włącza się wtedy gdy trzeba tylko wskaźnik temperatury w każdym essie chodzi po swojemu ;)
ceny czujników sprawdź sobie w dowolnym katalogu np. InterCars, Fota, Elite....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ