Zagotowało mi sie borygo w ESSIM dlaczego?
Moderator: Moderatorzy
Zagotowało mi sie borygo w ESSIM dlaczego?
Przejechałem jakieś 40 km i nic wszystko elegancko. Dopóki nie wjechałem do miasta. Tam był korek 2km jechałem z jakieś 20 min masakra i wtedy zagotowało mi się borygo. Zjechałem na parking i otworzyłem maskę. Para leciała ze zbiorniczka wyrównawczego od chłodnicy i strasznie syczało. Dlaczego się zagotował?? co może być tego powodem?? Pomocy
yyy
mialem podobny przypadek w mojim ale nie fordzie tylko w renaut,
muszial ci sie zaciac czujnik termostatu lub czujnik wlanczajacy chlodnice
ceny niesa takie drogie tych czujnikow
1,max 35zl min 25zl
2,max 25zl min 15zl
nadole mam zdiencia ich mam nadzieje ze dobrze znalazlem i sa podobne do twojego
te 2 zdiecia pokazuja czujniki chlodnicy
z wymiana niepowinno byc problemu
ale dokup se troche plynu do chlodnicy moze troche wycieknac
muszial ci sie zaciac czujnik termostatu lub czujnik wlanczajacy chlodnice
ceny niesa takie drogie tych czujnikow
1,max 35zl min 25zl
2,max 25zl min 15zl
nadole mam zdiencia ich mam nadzieje ze dobrze znalazlem i sa podobne do twojego
te 2 zdiecia pokazuja czujniki chlodnicy
z wymiana niepowinno byc problemu
ale dokup se troche plynu do chlodnicy moze troche wycieknac
- Załączniki
-
- czujnik
otwierania wody do chlodnicy - termostat4.jpg (34.42 KiB) Przejrzano 5800 razy
-
- a ten czujnik to wlancza chlodnice
- termostat1.jpg (30.83 KiB) Przejrzano 5799 razy
- WieSiu
- Posty: 23543
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ale zwazywszy na warunki w jakich powstalo to zagrzanie to raczej tylko termostat lub wl. wentylatora
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
autko jest z 1991 roku (podobnie jak moj byl) - sytuacja podobna, ale winnym okazal sie nei czujnik tylko skrzynka bezpiecznikow
zacznij od tego, ze na przekreconej stacyjce (kontolki sie swieca) zdejmij wtyczke od włącznika wentylatora i zewrzyj 2 styki w tej wtyczce - jesli wentylator ruszy to znaczy, ze czujnik ci padl. jesli wentylator nie ruszy to wez próbnik i sprawdz czy na ktoryms z tych stykow jest napiecie - jesli nie to sprawdz bezpiecznik w skrzynce. jesli bezpiecnzik okarze sie sprawny to prawdopodobnie padla ci skrzynka bezpiecznikow i wymaga naprawy/wymiany. najprostszym (i calkiem niezlym) sposobem obejscia tego problemu (bez wymiany i/lub lutowania skrzynki) to jest poprowadzic kabelek z bezpiecnzikiem (30A) bezposrednio od + akumulatora to jednego z tych dwóch kabli dochodzacych do wlacznika wentylatora - niestety sam musisz sprawdzic do ktorego - musi byc do tego co na zimnym silniku po podpieciu kabelka nie wlacza sie wentylator.
powodzenia

zacznij od tego, ze na przekreconej stacyjce (kontolki sie swieca) zdejmij wtyczke od włącznika wentylatora i zewrzyj 2 styki w tej wtyczce - jesli wentylator ruszy to znaczy, ze czujnik ci padl. jesli wentylator nie ruszy to wez próbnik i sprawdz czy na ktoryms z tych stykow jest napiecie - jesli nie to sprawdz bezpiecznik w skrzynce. jesli bezpiecnzik okarze sie sprawny to prawdopodobnie padla ci skrzynka bezpiecznikow i wymaga naprawy/wymiany. najprostszym (i calkiem niezlym) sposobem obejscia tego problemu (bez wymiany i/lub lutowania skrzynki) to jest poprowadzic kabelek z bezpiecnzikiem (30A) bezposrednio od + akumulatora to jednego z tych dwóch kabli dochodzacych do wlacznika wentylatora - niestety sam musisz sprawdzic do ktorego - musi byc do tego co na zimnym silniku po podpieciu kabelka nie wlacza sie wentylator.
powodzenia
wiecie co kiedys mialem przypadek popsutego czujnika chlodnicy i termostatu, termostat otwieral sie zawsze krutko przed zagotowaniem
a czujnik chlodnicy niedzialal
w czasie jazdy nic niebylo szlym ale jak stanelem z tym autem to wtedy zaczynalo sie robic goronco zaczynoalo sie mowiac[glow=green]( w skrucie moglem se kawe zapazyc )[/glow]
oki do zeczy wtedy wyciagnelem wtyczke od czujnika wlonczenia chlodnicy wlozylem tam dwa kable w jedna i w druga dziure kabel poprowadzilem do sierodka w miejsce kierowcy kolo licznika
jak widzialem ze zaczyna sie podnosci temperatura to se wlanczalem chlodnice
mowiac szczeze to mialem jej zyczie w moich renkach
a jak se kupilem te czesci to zdemontowalem te kabel pozegnalem chlodnice i otamtego czasu nigdy niemialem problemu w nim
az do pierwszego sztalu bo temperatura sie podniosla ale podem i diametralnie spadla
myslalem ze niebedzie dzialac ale wrzysko pracowalo w 100%
tylko stracilem w ogrzewnicy ciepöo bo termostat kupilem do 65stopni a mialem kupic do 85stopni
a czujnik chlodnicy niedzialal
w czasie jazdy nic niebylo szlym ale jak stanelem z tym autem to wtedy zaczynalo sie robic goronco zaczynoalo sie mowiac[glow=green]( w skrucie moglem se kawe zapazyc )[/glow]
oki do zeczy wtedy wyciagnelem wtyczke od czujnika wlonczenia chlodnicy wlozylem tam dwa kable w jedna i w druga dziure kabel poprowadzilem do sierodka w miejsce kierowcy kolo licznika
jak widzialem ze zaczyna sie podnosci temperatura to se wlanczalem chlodnice
mowiac szczeze to mialem jej zyczie w moich renkach

a jak se kupilem te czesci to zdemontowalem te kabel pozegnalem chlodnice i otamtego czasu nigdy niemialem problemu w nim
az do pierwszego sztalu bo temperatura sie podniosla ale podem i diametralnie spadla
myslalem ze niebedzie dzialac ale wrzysko pracowalo w 100%
tylko stracilem w ogrzewnicy ciepöo bo termostat kupilem do 65stopni a mialem kupic do 85stopni
Cześć
Nawiązując do tematu a nie zakładając nowego mam pytanie czy w essim 96 silnik 1.3 wiatrak chodzi tylko gdy jest przekręcona stacyjka ( przynajmiej w położenie gdy swiecą kontrolki.Ponieważ ja mam tak że wiatrak wyłacza mi się wraz z wyłaczeniem silnika.Czy to jest ok.Drugie pytanie , strasznie póżno wg mnie załącza mi się ten wiatrak.Moze to być wina termoczujnika lub termostatu?
I trzecie pytanie wie ktoś ile kosztuje czujnik temeratury płynu w wchłodnicy który znajduje się na dole temostatu i jak się go wymienia.
dzieki
Nawiązując do tematu a nie zakładając nowego mam pytanie czy w essim 96 silnik 1.3 wiatrak chodzi tylko gdy jest przekręcona stacyjka ( przynajmiej w położenie gdy swiecą kontrolki.Ponieważ ja mam tak że wiatrak wyłacza mi się wraz z wyłaczeniem silnika.Czy to jest ok.Drugie pytanie , strasznie póżno wg mnie załącza mi się ten wiatrak.Moze to być wina termoczujnika lub termostatu?
I trzecie pytanie wie ktoś ile kosztuje czujnik temeratury płynu w wchłodnicy który znajduje się na dole temostatu i jak się go wymienia.
dzieki
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Takkosher pisze:czy w essim 96 silnik 1.3 wiatrak chodzi tylko gdy jest przekręcona stacyjka
możesz mieć termowłącznik z innymi temperaturami włączania i wyłączania - ale wątpię. Skąd myśl że włącza ci sie nie wtedy gdy trzeba? Najczęściej włącza się wtedy gdy trzeba tylko wskaźnik temperatury w każdym essie chodzi po swojemukosher pisze:strasznie póżno wg mnie załącza mi się ten wiatrak.Moze to być wina termoczujnika lub termostatu?

ceny czujników sprawdź sobie w dowolnym katalogu np. InterCars, Fota, Elite....
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"