Uszczelka na wale korbowym

Moderator: Moderatorzy

Adam102

Uszczelka na wale korbowym

Post autor: Adam102 »

Witam !
Niestety zauważyłem że cieknie mi olej na wale korbowym od strony koła pasowego. Czy ktoś może wymieniał tą część ?? Jaki jest koszt takiej przyjemności ?? Codzi mi o samą uszczelke oraz robociznę
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja za simmering wałka dałem 8 zł, a ile wymiana to nie wiem bo w koncu nie wymienilem :P
Adam102

Post autor: Adam102 »

A co do roboty ty chyba trzeba będzie rozrząd ściągać ??
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to juz nie pytanie do mnie - ja tego osobiscie nie mialem robic, bo nie mam o tym bladego pojecia niestety :|
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Adam102 pisze:A co do roboty ty chyba trzeba będzie rozrząd ściągać
no nie da sie ukryć! Chyba że jesteś ginekolog i przez rurę wydechową wszystko wymienisz :mrgreen:
Musisz ściągnąć pasek napędu alternatora, odkręcić osłonę rozrządu, ściągnąć pasek rozrządu, koło zębate na wale i wtedy masz dostęp do uszczelniacza. to tak w dużym skrócie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Adam102

Post autor: Adam102 »

No i sie wyjaśniło. Byłem dziś u mechanika i stwierdził że to cieknie na uszczelce od miski olejowej. Dokładnie na połączeniu miski i osi wału korbowego. I tu mam prośbę do osób które mają dostep do programu serwosowego forda. Czy mogłby mi wrzucić zdjecie połączeń tych elementów z numerami czesci. Chodzi mi czy jest tam tylko uszczelka czy jeszcze dochodzi jakiś oring wokół wału.

Pozdrawiam
Adam
Deem-Essi

Post autor: Deem-Essi »

Nie przypominam sobie żeby uszczelka miski olejowej miała jakąkolwiek styczność z wałem....Wymieniałem obydwie rzeczy w czwartek ( uszczelkę i simering ). Jeżeli faktycznie cieknie z miski to musisz nabyć tylko uszczelkę.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

uszczelniacz na wale a uszczelka miski to dwie różne rzeczy - z wymiana uszczelki miski nie ma problemów. Tak jakDeem-Essi, napisał, kupujesz tylko uszczelkę do twojego modelu - w każdym sklepie (motoryzacyjnym :) ) ci sprzedadzą jak im powiesz do jakiego auta ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Adam102

Post autor: Adam102 »

Tak ja pisaliście sprawdziłem ta teorie z uszczelką pod miską. Byłem u 2 innych mechaników i każdy stwierdził że napewno jest to ten zimering a nie pod miską. Niestety musiałem załatwić sprawę z kierownikiem stacji w której robiony był rozrząd. Dogadałem sie z nim że maja to zrobić do 100 zł razem z cześciami. Tak wiec uważam że i tak nieźle.
Deem-Essi

Post autor: Deem-Essi »

No niby w porównaniu z Warszawą to tanio ale.... Ja sie przekonałem po wymianie że warto było nie oddawać do mechanika. Potrzebowałem 3 klucze ( chyba 10,13,19) śrubokręt z torx'em i trochę czasu. Być może w MK5 przebiega to prościej niż w MK7. A uszczelniacz nabyłem za całe 3,90 zł :razz: Zastanawiam się tylko dlaczego pan mechanik powiedział że muszę zostawić samochód na jakieś 4 dni..... :?: :???:
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Deem-Essi pisze:tylko dlaczego pan mechanik powiedział że muszę zostawić samochód na jakieś 4 dni..... :?: :???:
Żeby naprawa nabrała mocy urzędowej ;)
ODPOWIEDZ