Wymiana progów - czyli co, jak i dlaczego

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Wymiana progów - czyli co, jak i dlaczego

Post autor: cidzej »

Chciałbym abyście sie podzielili ze mna (oraz innymi użytkownikami forum) swoja wiedza na temat wymiany progów w escorcie - moze macie jakies foty z tego zabiegu, na co zwracac uwage, jakie narzedzia potrzebne, jakiej marki lakieru uzyc, czym zabezpieczyc - no po prostu wszystko co tematu dotyczy

Wlasnie nabyłem drogą kupna dwa nowiutkie progi zewnętrzne do Esa brata (prezent na zblizajace sie urodziny) i mamy zamiar zmierzyc sie z tematem na wiosne, a jako ze jestesmy totalnymi laikami w tych sprawach to potrzebujemy jak najwiecej wiedzy :D
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

cidzej pisze:jakie narzedzia potrzebne
Młotki majzle, kątówka, tarcza do cięcia i listkowa i wszystko inne co nie przychodzi mi w tym momencie do głowy. A!!! Migomat, bez tego nie ma roboty.
cidzej pisze:jakiej marki lakieru uzyc
Polecam sickens
cidzej pisze:czym zabezpieczyc
O ile nie ma kompresora to zalać ile wlezie podkładówką a na to Boll do profili zamkniętych a na zewnątrz AutoSmar albo Fluidol
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

morgon pisze:Migomat, bez tego nie ma roboty.
a nie wystarczy zwykla spawarka elektryczna ?? to nie jest kwasówka, tu chyba nie trzeba spawać w osłonie gazowej, czy sie myle ??
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Do spawarki elektrycznej muszą być czyściutkie blachy, zero rdzy, a poza tym istnieje duże prawdopodobieństwo że zamiast stapiać ze sobą blachy będziesz je po prostu przepalał. Możesz spróbować elektryczną, tylko musisz kupić cieniutkie elektrody i próbować. Znam takich, którym się to udawało, ale jest to dużo trudniejsze
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja generalnie myslalem o innym rodzaju polaczenia niz spawanie, o czyms trwalisz a zarazem latwiejszym do wykonania w domowych warunkach - nitowanie
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Dobrą metodą jest też lutowanie ze sobą elementów. Tylko trzeba się trochę namęczyć jeżeli lut jest np. w pionie, a nie poziomie - cyna ścieka.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Nie bardzo pewnie to Ci pomoże ale jeżeli ktoś ma nie za mocno "pogryzione" progi to można to zrobić tak:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

orioninblue, dzieki ! wszystko sie przyda - jak najbardziej wrzucajcie wszystko co wiecie i macie na ten temat, choćby najdrobniejsze informacje
ODPOWIEDZ