Renowacja (piaskowanie+lakier) stalowych felg z MK3

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Renowacja (piaskowanie+lakier) stalowych felg z MK3

Post autor: Ven »

Panowie co uważacie nt renowacji felg, ceny takich usług to chyba coś ok 50zł od sztuki a efekty są całkiem imponujące.

Rzućcie okiem tutaj
RENOWACJA FELG

Nie stać mnie na alusy 150zł /sztuka, więc wykombinowałem że może doprowadze te stare stalówki do porządku i może z torbami nie pójde. Ale czy to będzie wyglądać na MKVI? Oryginalnie to napewno :grin: , ale czy fajnie? Jak myślicie? :roll:

Chodzi mi o te fele (oryginalne z MK3 XR czy RST zdaje się, u mnie swego czasu jezdziły w MKIV XR3i). Krzywe chyba nie są (nic nie wyczułem), poprzedni właściciel je tylko przemalował (chyba sam) bez piaskowania i wyglądają raczej nie-fajnie (odpryski, ubytki w poprzednich warstwach + plamki rdzy) :
Załączniki
Ghia Escort.jpg
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

na zdjęciu są felgi aluminiowe a piszesz o stalowych to w końcu o co chodzi :?:

jeżeli masz zamiar zakładać te felgi ze zdjęcia do mk6 to powiem że według mnie będzie to wyglądało beznadziejnie a piaskowanie stalówek się nie opłaca szkoda pieniędzy bo stalówki i tak wyglądają słabo
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

To one są aluminiowe? :???:

Wg mnie są o wiele za ciężkie jak na alusy (są cieższe od tych zwykłych płaskich stalówek), pozatym czy w latach 80tych (w czasach MKIII) robili alu-felgi?

Jak poznać na pewno że są to alu czy stalowki? :razz:

załączam kolejne foto ładnego esia z moimi felami :
MKIII Cabrio
Załączniki
fota poglądowa , felga z innego auta
fota poglądowa , felga z innego auta
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
fryszard

Post autor: fryszard »

to są alu, z tym ze tak jak piszesz w tamtych czasach było sporo dodatków magnezowych co zwieksza ciezar felgi, pozatym popatrz jakie one sa grube, dlatego takie ciezkie.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Fakt - sprawdzilem, i są to alu w wersji old-skul, cięższe od zwykłych stalówek, rzeczywiscie nie wzielem pod uwage ich grubosci, sa masywne jak na alu ;)

Jakie kolory felg alu pasują dobrze do srebrnego essiego?
Tylko srebrne czy może inne też :???:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

czarne, grafitowe i srebrne ewentualnie ciemno szare ale dalej twierdzę że nie pasują do mk6 i są do tego za małe
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

To są zdaje sie 14tki więc mogły by być.

Chyba masz racje, Faktycznie im dłużej na nie patrze tym bardziej przekonany jestem, że nie jest to dobry pomysł do MKVI [chociaż w MKIV wyglądały cool].

Za renowacje zapłaciłbym 75zl od sztuki...a efekt może być mizerny, lepiej będzie jak poczekam, dołoże i wezme jakieś używki 5cioramienne Titana czy Borbeta, troche tego jest na allegro, albo przejade się na giełde [Słomczyn] i może coś wyhacze :razz:

A te opyle i jush. :cool:

Przydały by mi się wytyczne dot. rozmarów i nr-ów felg jakie pasują do Esa, jestem zielonka w temacie, wiem tylko że rozstaw otworów ma być 4x108, a jak jest z tym ET (co to?) ? może być link czy cuś :smile:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
ODPOWIEDZ