Szarpie kierownica

Moderator: Moderatorzy

dar52

Szarpie kierownica

Post autor: dar52 »

Mam takie pytanie wymieniłem cały wachacz z prawej strony z przodu i po wymianie stała mi sie konkretna rzecz kierownice mam przekręcona w prawo i dopiero wtedu jade prosto a gdy dodam gazu wtedy mi sie ona prostuje czym to może być a przy chamowaniu odwrotnie znowu wraca w prawo pomocy?? Pomoze cos ustawienie zbierznosci?
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

jedz na geometrie kół ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Po mojemu - wahacz jest źle przykręcony.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emceha

Post autor: emceha »

jamszoł pisze:Po mojemu - wahacz jest źle przykręcony.
Hmmm a mnie się wydaje że nie ustawili zbieżności po wymianie ;)
dar52

Post autor: dar52 »

ale dla czego szarpie kierownica jak przyspieszam albo hamuje
dar52

Post autor: dar52 »

A moze to byc spowodowane np przegłubem?
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Przyczyną może być przegub zewnętrzny, jasne że tak. Zaglądnij czy guma osłonowa nie jest pęknięta.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Rozsypany przegub nie ma wpływu na kierownice , jedynie go słychać przy ruszaniu i w zakręcie jak puka.
Po co ustawiać zbieżność skoro wahacz przychodzi w dokładnie to samo miejsce ?
Nie ma innej możliwości - wahacza nie da się przestawić .
Po mojemu wahacz jest zbyt słabo przykręcony gdy przyspieszasz koło ciągnie w jedną stronę , gdy hamujesz w drugą a , że wahacz luźny to się naddaje .
Tam są dość mocne śruby , można nawet dokręcać kluczem nasadowym z półmetrową rurką na pewno śrób nie ukręcisz.
Skoro przed wymianą było dobrze to nie ma cudów.
Zacznij od śrub wahacza.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

podparty swoim doświadczeniem potwierdzam teorie Jamszoła... też tak miałem w swoim Escorcie... Przyśpieszałem, kierownica uciekała w prawo... puszczałem gaz/hamowalem kierownica sie "prostowala". Po wymianie wahacza było wszystko ok. Faktycznie może za słabo dokręcili Ci wahacz?

P.S. Przy wymianie wahaczy ustawianie zbieżności jest zbędne ;)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

jamszoł pisze:Rozsypany przegub nie ma wpływu na kierownice
No niestety ma. Tuż przed rozsypaniem kierą mi strasznie szarpało, do tego stopnia że miałem problemy z utrzymaniem auta na drodze
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

ja byście niewiedziełi to każ da ingerencja w zawieszeniu powinna się kończyć na geometri kół ale tego nie praktykujemy.
miałeś wachacz wywałony opona się przystosowała tera jest znów zawieszenie ok a opone możę już być lekko zjechana zmień koła prawy na lewy może to pomożę
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Ja tam zawsze jak robię coś przy zawieszeniu to wolę dla pewności na zbieżność pojechać
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Ja jak kupiłem auto, to lekko szarpało kierownicą (ale tylko jak było naprawdę ślisko), poprzedni właściciel mi mówił, że mam tuleje wahacza wymienić ja, to olałem i teraz po ponad 2 miesiącach kierownicą mi już tak szarpie (jak się wdepnie gaz, to kierownica skręca w prawo), że zabić się można. Przy przyśpieszaniu jest wrażenie, że stawia cały samochód bokiem, wcześniej tak nie było. Dodatkowo przy przejeżdżaniu zakrętów auto mi zaczęło pływać po drodze (przy większych prędkościach).
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Czyli deathrider_85, tulei w wahaczach już nie masz a sam wahacz trzyma się na śrubach mocujących i goni sobie jak mu się tylko zapragnie ;)
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

morgon pisze:Czyli deathrider_85, tulei w wahaczach już nie masz a sam wahacz trzyma się na śrubach mocujących i goni sobie jak mu się tylko zapragnie ;)
No może tak być. Auto sobie bokiem zaczyna jechać jak przyśpieszam i chyba trochę się podnosi w ostatnim tygodniu mocno mi się to nasiliło. Myślałem, że to maglownica, ale raczej były by inne objawy. Mam nadzieje, że mi wahacz nie odpadnie do czwartku :roll:.
ODPOWIEDZ