Przeguby - ile za wymiane i jakie brac?
Moderator: Moderatorzy
Nakrętki były dokręcane pneumatykiem 
Drążki kierownicze były zdjęte jako pierwsze, i w czasie walenia były już odpięte, więc nie brały udziału, walone młotem było w piaste od wewnatrz by puściła dolny sworzen wachacza i w "serce" przegubu by puscilo zabezpieczenie.

Drążki kierownicze były zdjęte jako pierwsze, i w czasie walenia były już odpięte, więc nie brały udziału, walone młotem było w piaste od wewnatrz by puściła dolny sworzen wachacza i w "serce" przegubu by puscilo zabezpieczenie.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A to dlaczego ?Ven pisze:piaste od wewnatrz by puściła dolny sworzen wachacza
Przecież nie wali się w piastę , żeby wylazł sworzeń wahacza - swożeń odciąga się w dół i jak dobrze pociągnież to puści nawet ręką.A ciągnież za wahacz w dół.
Możliwe , że jak łoiłeś młotem to wygiołeś przy piaście mocowanie drążka kierowniczego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Oj, zle sie wyslowilem, nie walone bylo bezposrednio w wpiaste bo to bezsensu przeciez, walone bylo w rure wlozona miedzy wahacz i piaste ktora rozpieralim oba elementy by sie rozpiely, w rure bylo walone, kiedy czesc sworznia (tzn tego czopka ktory siedzi w otworze piasty) juz wyszla ale nie chciala puscic sama koncowka, bo nie jest gladka, a sa na niej takie wyzlobienia, i jak wyjdzie sie z polozenia prostopadlego to te wyzlobienia blokuja wyjecie i nie puszczaja..sprytnie to pomyslane.Ven pisze:piaste od wewnatrz by puściła dolny sworzen wachacza
ps. Nie czuje sie pewnie w tym zargonie mechanicznym

ps.2. zbierzność zrobią mi za jakąś drobną opłatą na stacji diagnostycznej?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
moja odpowiedztofik pisze:no i właśnie tyle płacę



tofik, nieźle Cię walą po kieszeni już wolę w psiej wulce zapłacić 20 niż w Opolu 120

ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Jeszcze jedna ważna uwaga w sprawie pierwotnej tzn wymiany przegubów.
Zapomniałem wspomnieć iż nie mieliśmy pod ręką tego specjalnego smaru do łożysk/przegubów (chyba grafitowy się zwie tak? w komplecie go nie było
) no więc sąsiad mechanik podał z pol kilo z wiaderka, jak dla mnie zajebiście gęstego i napchaliśmy [smar ładnego koloru jasno-zielonego
] i powiedział że taki może być, i nic sie nie stanie.
No właśnie, czy może się coś stać, czy taki smar szybciej się zużywa, może więc będzie trzeba za pare miesięcy/ za rok do nich zajrzeć i zobaczyć jak się "smaruje"?
ps. Na zbieżność pojade jakoś nie długo bo pod koniec marca jade w góry na łikend do Jarnołtówka (przy granicy pod Opolem). Jeśli bywał ktoś w tych okolicach (ja nigdy), proszę podać rekomendowane punkty turystyczno-rekreacyjne, krótko mówiąc co tam można zobaczyć?
ps2. prawie 400km w jedną stronę - przy spalaniu ok ~7l na trasie to bedzie 250zl na wachĘ. Ehh
Szkoda że tak mało jeżdże, już dawno założyłbym gazownie 
Zapomniałem wspomnieć iż nie mieliśmy pod ręką tego specjalnego smaru do łożysk/przegubów (chyba grafitowy się zwie tak? w komplecie go nie było


No właśnie, czy może się coś stać, czy taki smar szybciej się zużywa, może więc będzie trzeba za pare miesięcy/ za rok do nich zajrzeć i zobaczyć jak się "smaruje"?


ps. Na zbieżność pojade jakoś nie długo bo pod koniec marca jade w góry na łikend do Jarnołtówka (przy granicy pod Opolem). Jeśli bywał ktoś w tych okolicach (ja nigdy), proszę podać rekomendowane punkty turystyczno-rekreacyjne, krótko mówiąc co tam można zobaczyć?

ps2. prawie 400km w jedną stronę - przy spalaniu ok ~7l na trasie to bedzie 250zl na wachĘ. Ehh


Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ven pisze:przy granicy pod Opolem


Co do smaru to wazne żeby był czysty i dobrej jakości. Jak osłony będą szczelne to da radę, a rozbieranie przegubu żeby zerknąć jak się "smaruje"to moim zdanie zbędne. Najważniejsze żeby smar stamtąd nie uciekł.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Uff. Okej, dobrze wiedzieć
...nie śmiej sie, ale przyznam się że jak mi powiedziano że tam właśnie jedziemy...to seryjnie nie mogłem sobie przypomnieć gdzie do chol^&* leży Opole , zawsze wiedziałem że gdzieś tam na dole
Nie byłem w tamtych okolicach pare dobrych lat
Bo ja człek z pomorza
(urodzony Wałcz, wychowany - Szczecin, dokształcony i zatrudniony - W-wa )


...nie śmiej sie, ale przyznam się że jak mi powiedziano że tam właśnie jedziemy...to seryjnie nie mogłem sobie przypomnieć gdzie do chol^&* leży Opole , zawsze wiedziałem że gdzieś tam na dole


Bo ja człek z pomorza
(urodzony Wałcz, wychowany - Szczecin, dokształcony i zatrudniony - W-wa )

Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic