skrzynia biegów mk7
Moderator: Moderatorzy
skrzynia biegów mk7
cześć.
mam pytanko. Jak zmieniam bieg z 1 na 2 przy wysokich obrotach to czuję na drążku zmiany
biegów zgrzytanie,.Przy niskich obrotach jest ok. Co może być przyczyną.
mam pytanko. Jak zmieniam bieg z 1 na 2 przy wysokich obrotach to czuję na drążku zmiany
biegów zgrzytanie,.Przy niskich obrotach jest ok. Co może być przyczyną.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Potwierdzam - a szczególnie zaczyna nawalać ten od 1 i 2 biegu.ARIEL pisze:prawdopodobnie synchronizatory ci zaczynają padać
Jak samemu będziesz robił to będzie cię to kosztować kupę roboty i trochę nerwów.tomek2769 pisze:Jestem ciekawy ile to mnie może kosztować
Jak oddasz do mechaniora to w Kaliszu ok 200 zł.
Trzeba wytargać i rozpiżyć całą skrzynię.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ciężko będzie miał znależ mechanika w tej kwociejamszoł pisze:Jak oddasz do mechaniora to w Kaliszu ok 200 zł.
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Wiem, że nie jest logiczne, ale jak szukałem czegoś o synchronizatorach, to wyszło na to, że są jakoś wspólne 1 dla 2 i 3 dla 4. Może jakiś mechanik się wypowie, bo ja tylko mówię, to co mi w InterCarsie powiedzieli .jamszoł pisze:deathrider_85 pisze:zgrzyta przy ostrzejszej redukcji z 3 na 2.To nie jest do końca logicznedeathrider_85 pisze:Szukałem synchronizatora 1 i 2 biegu
Co do oleju, to jest ok. Poza tym wszystkie biegi chodzą bardzo ładnie, tylko czasami pojawia się ten lekki zgrzyt przy redukcji z 3 na 2 (mówię tu o wrzucaniu 2 przy np. 60km/h).
Hmm... Sugerowałem, to mechanikowi coś pogrzebał przy sprzęgle i się poprawiło, rzadziej zgrzyta. Ale mówił mi, że niestety synchronizator już powoli siada. Jak się poczeka jakiś czas przed redukcją, to pewnie, że jest lepiej, ale wiesz jak nagle chcesz wyprzedzić, to siłą rzeczy trzeba wbić bieg szybko. Narazie z tym żyje i nie redukuje do 2 przy wyprzedzaniu, bo skrzyni nie chce zniszczyć. Ale przed okresem letnim chciałbym z tym zrobić (o ile po remoncie całego zawieszenia mi kasy zostanie ).jamszoł pisze:Może zbyt nisko bierze Ci sprzęgło i poprostu wałek (choinka) nie zdąża wyhamować ?
Zobacz czy też się tak dzieje gdy redukcję będziesz robić nieco wolniej - czyli przytrzymaj trochę dłużej sprzęgło wciśnięte - zanim przewajchujesz z 3 na 2
Powiem, Ci szczerze, że to nie do końca prawda. Biorąc pod uwagę, że najczęściej w skrzyniach siada synchronizator 2 biegu (bez względu na markę), to można się wpakować jeszcze gorzej niż oryginalna skrzynia.ARIEL pisze:koszta nie warte naprawy lepiej poszukać całą skrzynke