Przeguby - ile za wymiane i jakie brac?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ven pisze:AD (77zl szt) ?
plus koszt przesyłki.
Więc na jedno wyjdzie a w sklepie sprawdzisz czy masz komplet.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ale czy ten kolo w sklepie tez sprzedaje przegub z osłoną, obejmami i smarem ????????
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Cholera nie wiem, no przeciez zawsze sprzedaje sie je w kompletach ze wszystkim no nie? :roll:

Moze faktycznie sam przegub skoro tak tanio :???: , no nie zapytalem.

Jest opcja na komplet 2szt nowych przegubow AD za 50zl sztuka (+8zl wysylka) - dwie i pol dychy taniej niz u innych sprzedawcow - brac???????? Taniocha, chyba wezme w ciemno!
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

AutoDistribution to nie producent - on ma tylko prawa do marki a produkcją zajmują sie inne firmy, niestety nie wiem kto dla AD produkuje przeguby... :(
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Dobra po ptokach, wziąłem je. :razz:

Sprawdziłem na allegro,

METELLI produkuje przeguby dla AD, dla innych marek różne inne części.

Robia przeguby nie tylko do escortów :

SKLEP CZĘŚCI FORD

A to ich strona :

METELLI
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

ja do Rs2000 kupiłem spidana ale te są dość drogie w porównaniu do tych które podałeś bez zniżki 174zł ale co kto woli jeżeli szybko sprzedasz auto to bierz tańsze a jeżeli zamierzasz trochę essem polatać to tej taniochy nie bierz chyba że lubisz co pół roku wymieniać przeguby

wymienisz bez problemu zaopatrz się tylko w szczypce segera takie które rozginają zawleczkę i mają wygięte końcówki i rękawice z powłoką gumową bo ten smar do przegubów strasznie ciężko odmyć z rąk

Powodzenia ;)
Ostatnio zmieniony 30 sty 2008, 09:50 przez orion, łącznie zmieniany 1 raz.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
emceha

Post autor: emceha »

Mam AD (kupowałęm po 102 zeta /sztuka :???: ) i na razie śmigają bez probleu ;)
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Zdaje spozniony raport z robot. Przeguby wymienione, niestety bez fotek, robiliśmy to na szybciora juz wieczorem w garażu sąsiada (przysługa z jego strony), więc głupio by było jakby on miał robić a ja bym sobie latał z aparatem i cykał fotki. Także sorry ale nie dało rady. Dobre foty i pasujące do tej operacji znajdują się tu :

Opis wymiany osłony przegubu

Natomiast co do samej roboty, to nie jest to takie proste jak sie wydaje, żeby to zrobić w 15 minut jak mówicie czy 30nawet to trzeba mieć naprawde pare w rękach i rutyniarstwo w temacie. Nam sie zeszło dobre dwie i pół godziny roboty. Wszystko szło dobrze do dwóch momentów :

1. Jak trzeba było zbić dolny sworzen wachacza (fota nr 4 w opisie) to sie zrobił problem, napierdalalim z calej sily i K.rwa nie chcialo zejsc, kombinowalismy z podwazaniem piasty zabka do gory , odciaganiem kolumny, cuda nie widy, chyba z 15 minut az wkoncu puscilo, ten sworzen ma takie wyzlobienia ktore nie pozwalaja mu tak poprostu wysc. Straszne zesmy sie namachali z tym :evil:

2. Drugi punkt przy ktorym stanelismy na kolejne dobre 15 minut to wyjecie przegubu z piasty, ale tutaj przyznam zupelnie zapomnialem o tym malym szczegole :
" ...srubokręt będzie potrzebny do odchylenia pierścienia sprężynującego (patrząc od środka wozu w kierunku zewnętrznym wzdłóż półosi)
Gdy go lekko odchylisz - niech ktoś lekko odciąga przegób na zewnątrz a Ty puknij w niego młotkiem. Zabezpieczenie puści i przegób wyłazi. "

I ze tak powiem trzeba bylo na chama :razz: Jeden odciaga na maxa do zewnetrznej a drugi z kanalu z podbijakiem, napierdala w ten wewnetrzny pierscien przegubu zeby wylazlo, :c: ale bylo walenia i kurwienia, za ch** nie chcialo puscic, to male sukinsynskie zabezpieczenie jest zaj**** mocne :twisted: No po 15 minutach napier. puscilo i przegub wylazl.

Potem juz luzik.

Tak czy siak nie jest to takie chop siup, ale faktycznie z pomocnikiem do zrobienia, z sasiadem wypilim 6 piwek i 300 zeta w kieszeni. Autko na zakretach znowu jest ciche nic nie chrobocze i nie wali, jak nie to samo :smile: Takze jest git.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Ven pisze:Jak trzeba było zbić dolny sworzen wachacza
Tego nie trzeba zbijać.Brecha lub rurka fi 25-30 mm długa na metr lub więcej,naciskasz do dołu,wyskakuje samo.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

darcun4, dokładnie - ale może kolega zapomniał wyciągnąć śróbę poprzeczną co go trzyma ?
Ven pisze:ale tutaj przyznam zupelnie zapomnialem o tym malym szczegole :
No właśnie - cała robota - naprawdę może zająć 30 minut.
Któryś z kolegów po moim poscie podpowiadał , że zamiast śróbokręta można użyć szczypiec do segerów.
Gdybyś dokładnie rozchylił to zabezpieczenie - wystarczyło by jedno puknięcie małym 250 gramowym młotkiem.
No cóż - najważniejsze , że zaoszczędziłeś kasę , poza tym zrobiłeś to sam i na pewno nie jesteś z tego powodu przygnębiony - a raczej dumny.Bo chyba tak jest ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

darcun4,
darcun4 pisze:wyskakuje samo
oj nie zawsze trzeba młota i wspomóc ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Szczypiec segera niemieliśmy, sąsiad też nie miał. To zabezpieczenie dało nam w kość :grin:
darcun4 pisze:
Ven pisze:Jak trzeba było zbić dolny sworzen wachacza
Tego nie trzeba zbijać.Brecha lub rurka fi 25-30 mm długa na metr lub więcej,naciskasz do dołu,wyskakuje samo.
Tak właśnie robiliśmy, długą rurą napieraliśmy ile wlezie, i naparzaliśmy młotem rónocześnie też...więc to że "samo wyjdzie" to hehe sorry ale lekka przesada ;)

Jamszoł, co racja to racja satysfakcja pewnie że jest :smile:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

ja dziś zmieniałem przegub w escorcie czas operacyjny 20min (z zegarkiem w ręku) ale może dla tego że nie pierwszy raz w zasadzie to bym mógł to już z zamkniętymi oczami zrobić, gdyby ktoś miał problem z wymiana przegubu zapraszam do mnie do garażu ;)
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Jak wcześniej przy każdej prędkości puściwszy kiere auto szło jak po szynach na wprost, teraz zauważyłem że po wymianie przegubów auto lekko ściąga w lewo (trzeba kierownicą kontrować 1-2-3 stopnie w prawo) , troche nasila się to podczas mocnego hamowania, też w lewo ale szybciej. Coś żem poluzowal w czasie tego walenia młotem ? Trzeba jechać na zbieżność ? :???:
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

trzeba wszystko porządnie dokręcić szczególnie nakrętkę na piaście, ja do tego używam 2m rury :razz:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
ODPOWIEDZ