"wiecznie zimny" silnik.

Moderator: Moderatorzy

Viper9595

Post autor: Viper9595 »

a wiec tak.... kupilem i wymienilem termostat, lecz niestety nie pomoglo;/;/;/

ktory to jest czujnik od tej temperatury i gdzie on jest (dokladnie)

i jak moge sprawdzic czy to napewno to zeby znow nie kupowac czegos co jest zbedne?:(
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Ktoras wtyczka przy obudowie termosttau - nie okragla tylko prostokatna - zewrzyj styki we wtyczce - zegar powinien max do gory pojsc.
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

emceha, po mojemu - zbyt duży spadek napięcia na obwodzie czujnik temp - wskaźnik. Posprawdzaj przewody.
Alba za mało płynu - jak dodasz gazu to pompa podpąpuje płyn i wskaźnik zaczyna pokazywać temperaturę a jak puścisz nogę z gazu to zaczyna brakować płynu - czujnik wtedy pracuje na sucho a w tedy temp spada bo czujnik nie ma co pokazywać (- w tej opcji - najgorsza prognoza - pompa wody) ale nie będę krakał.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
emceha

Post autor: emceha »

Jurek ale płyn nie dawał by takich objawów natychmiastowo. Powiedz mi ja szybko wzrasta prędkośc obrotowa na 5 biegu z 2 do 2,5 tyś przy tym silniku??? Kilka sekund a reakcja wskaźnika jest natychmiastowa. Pompa w życiu nie zdąży podpompować w tym czasie tyle płynu żeby czujnik wyczył aż taką róznicę.

Pompa wymieniona, płynu wzorowo jeśli chodzi o ilość. Silnik nie przegrzewa się (od listopada nie słyszałem żeby się wentylator włączył). Moim zdaniem bliżej prawdy jest twoja teoria na temat spadku napięcia ;) NIe zawsze się to zdarza. Jedynie z rana, zaraz po nocnym postoju.

Viper9595, czyjnik jest wkęcony w obudowę termostatu. Jak stpoisz przed maską to zaraz przy silniku, wkręcony pod kątem od spodu ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

OK trza zatem dobrze się przyjrzeć przewodom między czujnikiem a zegarem.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
MARKKO

Post autor: MARKKO »

MCH a niemasz gdzies zwarcia na zegarach?
emceha

Post autor: emceha »

Całkiem możliwe. Musze wytargać budzik i przeczyścic styki. Zobaczymy co potem
Viper9595

Post autor: Viper9595 »

witam. sprawa sie wyjasnila.... powodem byl zepsuty czujnik pod termostatem.

teraz wszystko dziala w porzadku:)
griby

Post autor: griby »

witam,
wymieniłem wczoraj termostat i teraz poczułem dopiero co to ogrzewanie w zimie :smile:
mam do Was pytanie: ile tak pi razy drzwi powinno spaść spalanie - bo teoretycznie zimny silnik pali więcej? dodam, że mam inst. sekwenc. - czy odczuję coś w spalaniu gazu i w kieszeni? zatankowałem się do pełna ale mało teraz jeżdżę i nie mogę się doczekać prawdziwego wyniku ;) . do tej pory palił mi 12-13 ltr LPG średnio.
pozdrawiam
emceha

Post autor: emceha »

griby, niektórzy twierdzą że spalanie niedogrzanego silnika jest większe nawet o 2 litry od spalania silnika działającego w poprawnej temperaturze ;) Ile w tym prawdy??? Tego już Ci nie powiem.
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

emceha pisze:Ile w tym prawdy???
Dużo Przemku, ja u siebie mniej więcej taką różnicę zauważyłem na niedogrzanym silniku
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
emceha

Post autor: emceha »

Dzięki Łukasz za poparcie teorii ;) Teraz griby ma pełen obraz sytuacji.
griby

Post autor: griby »

dzięki, pocieszające to...
jak wyjeżdżę zbiornik to dam znać czy idzie za teorią praktyka ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

To też jeszcze zależy od długości odcinków jakie pokonujesz .
W moim przypadku była by to mniejsza oszczędność bo z jednego końca Kalisza na drugi jest 8 - 10 km więc jest to mało - ale w większych miastach można zaoszczędzić nawet ponad 2 litry.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
griby

Post autor: griby »

wiesz jamszoł do tego trzeba dodać, że moja instalacja włącza się automatycznie czyli traciłem dodatkowo na tym, bo zanim te 30 stopni w mrozie z otwartą chłodnicą osiągnął....
jeżdże głównie krótkie trasy wiec pare minut na benzynie traciłem, teraz włącza się po minucie :razz:
ODPOWIEDZ