prąd na AKU - 13.6V > a na alternatorze 14.2V
Moderator: Moderatorzy
update
Byłem dziś wkońcu u swojego elektryka, najpierw był pomiar napięć :
1. Na alternatorze 14.15 V
2. Na Aku przy standardowym obciążeniu (światła+nawiew+muza) 13.65V
Pomiar straty na masie - 0.1V
Pomiar straty na plusie - 0.3V
Czyli nie tak zle, stwierdzilismy ze skoro straty sa tak nie wielkie, nim dodamy nowy przewód plusowy ALTERN
AKU, najpierw wyczyscimy polaczenia kabla plusowego i sprawdzimy masy.
No to do kanalu > Rozpieliśmy całe połączenie grubego kabla, aku --> rozrusznik --> alternator, połączenia były w dobrym stanie, bez rdzy, ledwo pośniedziałe, nie bylo czego czyscic > czyszczenie+kontakt, myslalem ze nic tu nie zyskamy. Dojscie z kluczem do rozrusznika i alternatora jest delikat. mowiac strasznie dupne
Trzeba miec klucz z koncowka odpowiedniej dlugosci by to zlapac.. Na masie strata byla minimalna, co potwierdzila widok z kanalu
wszystkie masy w dobrym stanie. Widac ze auto bylo garazowane cale swoje "zycie"
Pomiary po czyszczeniu i konserwacji polaczen :
Altern - 14.15V
AKU - 13.85
O dziwo cos to dało. Stwierdzilismy ze dodajac nowy kabel zyskamy max 0.2 / 0.3V - gra nie warta swieczki a impreza kosztu
Poradzil by tak zostawic, a na wiosne zajac sie regneracja alternatora bo po 127 tyś km może mieć szczotki i diody do wymiany, przytaknelem. Wtedy jak bedzie trzeba zalożymy dodatkowy przewód plusowy.
Na koniec zrobiliśmy padnięty prawy postój.
Koszt całej rzetelnie wykonanej usługi + konsultacje i rady = 20zł
Byłem dziś wkońcu u swojego elektryka, najpierw był pomiar napięć :
1. Na alternatorze 14.15 V
2. Na Aku przy standardowym obciążeniu (światła+nawiew+muza) 13.65V
Pomiar straty na masie - 0.1V
Pomiar straty na plusie - 0.3V
Czyli nie tak zle, stwierdzilismy ze skoro straty sa tak nie wielkie, nim dodamy nowy przewód plusowy ALTERN

No to do kanalu > Rozpieliśmy całe połączenie grubego kabla, aku --> rozrusznik --> alternator, połączenia były w dobrym stanie, bez rdzy, ledwo pośniedziałe, nie bylo czego czyscic > czyszczenie+kontakt, myslalem ze nic tu nie zyskamy. Dojscie z kluczem do rozrusznika i alternatora jest delikat. mowiac strasznie dupne



Pomiary po czyszczeniu i konserwacji polaczen :
Altern - 14.15V
AKU - 13.85
O dziwo cos to dało. Stwierdzilismy ze dodajac nowy kabel zyskamy max 0.2 / 0.3V - gra nie warta swieczki a impreza kosztu

Na koniec zrobiliśmy padnięty prawy postój.
Koszt całej rzetelnie wykonanej usługi + konsultacje i rady = 20zł
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic