prąd na AKU - 13.6V > a na alternatorze 14.2V

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

no to właśnie to pisałem że przewody śą do dupy już te grube
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Czyli generalnie prosta sprawa - wymienić lub - prosciej i taniej - dodąć dodatkowy nowy gruby kabel plusowy od alternatora do aku - po problemie - dobrze rozumiem?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

i oczywiscie dobrą mase mieć
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

update

Byłem dziś wkońcu u swojego elektryka, najpierw był pomiar napięć :

1. Na alternatorze 14.15 V

2. Na Aku przy standardowym obciążeniu (światła+nawiew+muza) 13.65V

Pomiar straty na masie - 0.1V

Pomiar straty na plusie - 0.3V

Czyli nie tak zle, stwierdzilismy ze skoro straty sa tak nie wielkie, nim dodamy nowy przewód plusowy ALTERN -> AKU, najpierw wyczyscimy polaczenia kabla plusowego i sprawdzimy masy.

No to do kanalu > Rozpieliśmy całe połączenie grubego kabla, aku --> rozrusznik --> alternator, połączenia były w dobrym stanie, bez rdzy, ledwo pośniedziałe, nie bylo czego czyscic > czyszczenie+kontakt, myslalem ze nic tu nie zyskamy. Dojscie z kluczem do rozrusznika i alternatora jest delikat. mowiac strasznie dupne ;) Trzeba miec klucz z koncowka odpowiedniej dlugosci by to zlapac.. Na masie strata byla minimalna, co potwierdzila widok z kanalu -> wszystkie masy w dobrym stanie. Widac ze auto bylo garazowane cale swoje "zycie" :smile:

Pomiary po czyszczeniu i konserwacji polaczen :

Altern - 14.15V
AKU - 13.85

O dziwo cos to dało. Stwierdzilismy ze dodajac nowy kabel zyskamy max 0.2 / 0.3V - gra nie warta swieczki a impreza kosztu ;) Poradzil by tak zostawic, a na wiosne zajac sie regneracja alternatora bo po 127 tyś km może mieć szczotki i diody do wymiany, przytaknelem. Wtedy jak bedzie trzeba zalożymy dodatkowy przewód plusowy.

Na koniec zrobiliśmy padnięty prawy postój.

Koszt całej rzetelnie wykonanej usługi + konsultacje i rady = 20zł
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
ODPOWIEDZ