Problem z zapalaniem

Moderator: Moderatorzy

Rob

Problem z zapalaniem

Post autor: Rob »

Witam
Posiadam Escorta 1,6-16v 95 rok MK VII
Problem jest dość nietypowy nie wiem co jest !
Zapala na dotknięcie , ale przez tydzień . Póżniej coś mu się przestawia i kręci ale nie zapala . Iskra jest paliwo też podaje . Ale jak zapalam przez kable od innego auta zapala na tyk i znowu spokój na tydzień pali na dotyk . Po tygodniu znów kręcie jak szalony ale nie zapala ??? . Zrobiłem taki myk . Jeżdziłem wszystko ok , zapala od pierwszego . I znów za pierwszym nie chce zapalić . Spróbowałem raz jeszcze i nie zapalił podłączam kable od kupla auta i nie czekam tylko od razu kręcę pali na tyk . Kumpel odłącza od razu kable a ja go gaszę . Zapalam i gaszę z 10 razu i pali na tyk . Po tygodniu znów nie chce . Teperatura powietrza nie ma znaczenia odpala przy -13 a przy +1 nie chce .
Akumulator sprawny kręci jak szalony , świece wymienione . Ma ktoś jakąś sugestię ??? Co kable WN , cewka ? ale tydzień zapala na tyk ... kurde sam nie wiem .
Pomożecie ?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Rob pisze:Posiadam Escorta 1,6-16v 95 rok MK VII
Problem jest dość
w zasadzie już sobie odpowiedziałeś. to escort i już :)

zacznij od Kontaktu w łape i przeczyszczenia wszystkich wtyczek od czujników.
MARKKO

Post autor: MARKKO »

a może rest kompa wystarczy :)
emceha

Post autor: emceha »

Rob, wyczyść klemy, punkty masy i przeczyść tak jak Ci Cidzej radzi wszystkie styki we wtyczkach ;) Pokusiłbym się jeszcze o powyciąganie istitnych przekaźników i przeczyszczenie im nózek. Powinno pomóc. Jeśli nic to nie da to moim zdaniem problem bedzie lezał gdzieś w skrzynce bezpieczników. Jak ja przelutować znajdziesz na forum ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

emceha pisze:Rob, wyczyść klemy
i to jest główna przyczyna.
Zasyfiałe klemy w punkcie styku ze słupkami aku.
A gdy nie chce odpalić podawany jest prąd z innego żródła - ale na zewnętrzy styk do klem.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Post autor: KacpeR »

Ja też myśle że to będzie wina klem... Od tego trzeba zacząć - przeczyścić!
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12915
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

napisze co ja zrobiłem - podobny miałem problem a nawet napisze tak że czym chłodniej tym lepiej palił. wyczyściłem wszystkie masy, klemy i po problemie. tak miałem ja - 1.6 81r. dlatego teraz diesla kupiłem bo mniej zasra..j elektryki.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Rob

Post autor: Rob »

OK . Dzięki chłopaki . Będę czyścił klemy . masy to cholera gdzie sa bo essiego mam 2 tygodnie a zima i zimno :smile:
No i zajrze do skrzynki bezpieczników ... zobaczymy ...
A i jeszcze jedna sprawa . jakie Fordy mają aku ? Bo ja mam jakiś dziwny . Zamiast słupków mam takie .... blaszki i klemy tez jakieś dziwne ... Nie wiem jak to opisać ...
MARKKO

Post autor: MARKKO »

masz oryginalne klemy
Rob

Post autor: Rob »

czyli jak zechce kupić aku ,to albo Motorkrafta albo klemy zmienić ... dobrze kojarze ?
MARKKO

Post autor: MARKKO »

są przejsciówki do kupienia
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Rob, sobie zobacz może już śmigasz na przejściówkach :?:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

w sklepach kupisz też aku z takimi jak ma ford oryginalnie tylko że w dobrych sklepach nie marketach, a przejściówki to 6zł wybór należy do Ciebie
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Odradzam przejściówki.
To dodatkowy element na którym mogą być straty .
Nie ma najmniejszego problemu z kupnem aku ze słupkami płaskimi.
Ja mam nowy - no prawie nowy ( 10 miesięcy) - nasz z Centry - z płaskimi słupkami.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Rob

Post autor: Rob »

A no to spoko myślałem ze tylko orginalny Forda bedzie podchodził . Jak Centra robi to spox
ODPOWIEDZ