Płyn "Elektrosol S-PM" spray?

Moderator: Moderatorzy

Procurator

Płyn "Elektrosol S-PM" spray?

Post autor: Procurator »

Kupiłem coś takiego jak elektrosol sp-m, podobno chroni styki, zapobiega utlenianiu itp. Zalecają napsikać na złącze, poruszać stykiem, a po odparowaniu rozpuszczalnika złączyć sytk.
Może trochę niezbyt mądre pytanie, ale wolę już się upewnić przed zastosowaniem, żeby nie było jak z moto-doktorem - że preparat może bardziej zaszkodzić niż pomóc.
Jeżeli to co piszę na puszce z tym elektrosolem nie jest kłamstwem, to uważam że nie zaszkodziłoby rozłączyć złącza elektryczne przy silniku, popsikać tym i złączyć gdyż być może przez kilka lat nieruszania zdążyły już zaśniedzieć?
Pozdr.
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

preparat jest dobry. od kilku lat używamy go w firmie gdzie pracuję. tylko jak już rozlączysz to co chcesz psikać to co się da to oczyść jakimś drobnym papierkiem ściernym.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dokładnie a poza tym złącz taką wtyczkę i rozłącz kilka razy - przeczyści się styk wewnętrzny.
A jeśli chodzi o odparowanie to zrób właśnie tak jak piszą - te pteparaty w stanie lotnym są łatwo palne i jak zaiskrzy to może Ci popażyć ręce.
Poza tym pisałem już wcześniej aby każdy zrobił sobie takie coś przed zimą , jako " Obsługę zimową " żeby puźniej się nie ździwić jak któregoś dnia rano przy minus 15 samochód odmówi posłuszeństwa.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Procurator

Post autor: Procurator »

Łatwopalne dlatego, że jako gaz nośny użyli propan-butan, być może ze względu na niską cene lub dlatego, że mieszanka ich jest rozpuszczalnikiem składnika aktywnego.
No to super to rozłączę wszystkie wtyczki i popsikam, poruszam stykami, ale papierem ściernym do większości styków raczej nie ma szans dotrzeć zwłaszcza w gniazdach wielostykowych.
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdr.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dlatego kazałem Ci złączyć i rozłączyć po kilka razy taką wtyczkę , żeby się samo pośrutowało w środku - do większości nie dostaniesz się z papierem ściernym a to i tak tylko do końcówki męskiej a damskiej nie przeczyszcisz inaczej.
Zresztą chłop jesteś i co ja Ci tu będę tłumaczył. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ