gasnie na luzie

Moderator: Moderatorzy

Hostek

gasnie na luzie

Post autor: Hostek »

witam, kupilem kilka dni temu mk5, przez kilkadziesiat pierwszych kilometrów zauwazyłem taka usterke... gdy dojezdzając do skrzyzowania biore na luz i chce sie po prostu dotoczyc to czesto sie zdarzy ze mi zgasnie, ma wtedy strasznie małe obroty, lub np gdy szybko przychamuje ale z uzyciem sprzegła i tez czasami przygasa w tych momentach, wczoraj kilka razy mi sie zdazyło ze przy prekosci około 100km kilka razy szarpneło nim tak jakby nie dostawał paliwa lub powietrza, narazie zakupiłem filtr paliwa i powietrza, pomoze to cos??

Silnik to 1,6 EFI rocznik 92
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

wymiana filtra paliwa i powietrza na nowy nigdy nie powinna zaszkodzić :) a czy pomoże to zobaczymy. wymień to się okaże. filtr paliwa jak sie zatyka to raczej objaw jest taki, ze na luzie jest spoko, ale w czasie jazdy szarpie i przerywa. natomiast filtr powietrza ma wpływ m.in na wolne obroty i może4 powodowac gasniecie silnika. acz kolwiek sprawdzilbym jeszcze silniczek krokowy lub zawór bocznikowy powietrza i zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej - w zależności od tego co masz :D
Hostek

Post autor: Hostek »

zawór bocznikowy powietrza i zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej - gdzie znajduja sie te miejsca? a silniczek krokowy przeczycisc czy co?? sorki ale jestem jeszcze lama w tym silniku
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

przede wszystkim to kłania się opcja Szukaj - napewno było na forum, poprzeglądaj je trochę :P nie ma nic za darmo :D
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Hostek uzupełnij profil!.
Określenie "mk5" mówi niewiele.Co to za silnik? Efi? Mono? Gaźnik? Diesel? 1,3? 1,4? 1,6? 1,8? LPG?
Jak sam nie wiesz, to podaj VIN.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

darcun4 pisze:Hostek uzupełnij profil!.
to podstawa - bo nie wiemy co masz pod maską.
Hostek pisze:a silniczek krokowy przeczycisc czy co??
Na początek przeczyścić styki w kostce od krokowca i styki w kostce czujnika położenia przepustnicy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Hostek

Post autor: Hostek »

heh przeciez wyraznie pisze pod postem, 1,6 EFI - czytajcie uwaznie:)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Hostek pisze:pisze pod postem, 1,6 EFI
:mrgreen: FAKT
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Brzezin_001

Post autor: Brzezin_001 »

Witam miałem identyczny problem:
wymieniłem wszystkie filtry - na nic sie to zdało, wiec pojechałem do elektryka - elektryk zapodał test na komputerze wykazało tylko jeden błąd (zła mieszanka paliwa - co ni ebyło przyczyną), profilaktycznie wymienił czujnik temperatury-oczywiscie bez rezultatów, wiec rozłożył rece, ja sie przyzwyczailem i nauczyłem sie jezdzic tak by nie gasł:)kiedy przyszło do wymiany paska rozrzadku z napinaczami tak tez zrobiłem. Mechanik ładnie wymienił pasek i napinacze wyregulował zawory i co??autko przestało gasnac i chodziło jak pszczółka niewiem jaki ma to z tym zwiazek mechanik tez nie potrafił odpowiedziec na to pytanie al eczy nie jest najwarzniejsze to ze NIE GASNIE JUZ od tej pory:)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja jestem ciekaw co ci wszyscy mechanicy reguluja przy zaworach w silnikach, w ktorych zaworow wogole sie nie reguluje :???: :?:

silnik 1.4 wyposazony jest w samoregulatory zaworow i tam sie nie reguluje zaworow :)

pewnie cos tracil przypadkiem i dlatego sie poprawilo :mrgreen: a jakos musial to wyjasnic (i za cos kase zgarnac)
mikruss

Post autor: mikruss »

A moze po prostu jak zalozyl nowy pasek ro rozrzad ustawil jak powinien (na starym mogl byc przestawiony)
ODPOWIEDZ