Opony a 'miejsce' ich założenia w aucie.

Moderator: Moderatorzy

Gosc

Opony a 'miejsce' ich założenia w aucie.

Post autor: Gosc »

Pytanie z typu 'niby nic ale może coś jednak'.
Przy zmianie kompletów kół z letnich na zimowe.... lub na odwrót w wulkanizacji czesto zaznaczaja które na przód i tył i czy lewa czy prawa (LP, LT, PP , PT)! I teraz moje pytanie...
a co jeśli np założy sie na odrót tzn prawe na lewą stronę? Przód i tył to chyba dlatego że np. napęd jest np na przód i wówczas się bardziej wyciera opona .. to chyba rozumiem... ale dlaczego istotna jest strona lewa/prawa.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

mozesz spokojnie zamienic prawe na lewe pod warunkiem, ze odwrocisz opone na feldze - opony sa kierunkowe i aby zachowac ich wlasciwosci trzeba je zalozyc w odpowiednim kierunku - na oponie masz zaznaczone strzalka i napisem rotation


przod - tyl mozesz zamieniac dowoli :)
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

glownie to chodzi o to ze niektore opony sa tzw. "kierunkowe" czyli maja podany kierunek w ktorym odprowadzaja wode, czyli jak bedzie odwrotnie zalozona to zamiast odprowadzic wode to bedzie ja wtlaczac i opona nie ebdzie miala dobrej stycznosci z nawierzchnia :)
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Kurde cidzej, wyprzedziles mnie :P
Gosc

Post autor: Gosc »

:oops: :roll: :???: :shock:
ahhhhaaaaaaa.... ale teraz głupio zabrzmiało moje pytanie... z tym że akurat co do kierunkowych to się domyślałem dlaczego są kierunkowe :lol:
A więc lecąc po całości ..a niekierunkowe też lepiej jak są w określonym miejscu :razz:
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

niekierunkowe nie ma ją kierunku więc jak je załozysz tak bedą, chociaż mój zaprzyjaźniony wulkanizator zawsze powtarza, że zakłąda dla policjanta lepszą stroną (od zewnątrz), po co Pan włądza ma się schylać :mrgreen:
ale autentycznie dobiera oponki tak, żeby z zewnątrz był ładne :razz:
tasek

Post autor: tasek »

a ja słyszałem wersję że każda opona "dopasowuje" się do zawieszenia dlatego powinno się ją zakładać na tą samą strone i miejsce.
Gosc

Post autor: Gosc »

...ciekawe i chyba całkiem rozsądne ... o ile elementy zawieszenia nie są zmieniane bo to powoduje że mamy opony dostosowane do 'innego' zawieszenia ...
czyli jak by nie było to i tak dobrze nie będzie w używanym aucie :sad:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

nie przesadzajmy - opona jest okrągła i ewentualne odchyły redukuje wyważanie - jedyne co sie może "dostosować" do zawieszenia to starty bieżnik a to świadczy poza zużyciem opony o defekcie zawieszenia( zła geometria,, wybite zawieszenie itp)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

tasek pisze: ja słyszałem wersję że każda opona "dopasowuje" się do zawieszenia dlatego powinno się ją zakładać na tą samą strone
to nikt by nie kupował używanych opon
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

ARIEL pisze:ja słyszałem wersję że każda opona "dopasowuje" się do zawieszenia dlatego powinno się ją zakładać na tą samą strone


to nikt by nie kupował używanych opon
Dobrze kolega słyszał.
Tu nie tylko chodzi o zurzyty bierznik.
Załóżmy , że kupiliśmy 4 nowe opony letnie - niekietunkowe - przejeździliśmy cały sezon , każda opona układa się do strony auta.
Jeśli mamy w zawieszeniu przód tył wszystko OK to i tak wamocnienia w środku opony układają się do strony auta.
Jeśli pozamieniamy koła z prawej na lewą lub przód - tył to po pierwsze opony będzie bardziej słychać oraz będą się gorzej zachowywały w zakrętach.
ARIEL pisze:to nikt by nie kupował używanych opon
Z tego samego powodu ludzie jeszcze kupują i jeżdżą Maluchami choć doskonale wiedzą , że jest to niebezpieczny samochód.
Nie każdego stać na nowe oponki i dlatego kupują używki.
Choć ja twierdzę , że jest akurat odwrotnie - człowiek bogaty kupuje gówno , bo se za moment kupi następne.
Wiadomo , że na lato potrzebne są opony letnie więc proponuję zacząć zbierać już teraz na 4 nówki - posłóżą napewno kilka lat .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Muszka

Post autor: Muszka »

a moim zdaniem to tak jakbyś ubrał prawego buta na lewą nogę hahaha,to był żart :grin: :lol: :lol: :lol:
ODPOWIEDZ