Opony a 'miejsce' ich założenia w aucie.
Moderator: Moderatorzy
Opony a 'miejsce' ich założenia w aucie.
Pytanie z typu 'niby nic ale może coś jednak'.
Przy zmianie kompletów kół z letnich na zimowe.... lub na odwrót w wulkanizacji czesto zaznaczaja które na przód i tył i czy lewa czy prawa (LP, LT, PP , PT)! I teraz moje pytanie...
a co jeśli np założy sie na odrót tzn prawe na lewą stronę? Przód i tył to chyba dlatego że np. napęd jest np na przód i wówczas się bardziej wyciera opona .. to chyba rozumiem... ale dlaczego istotna jest strona lewa/prawa.
Przy zmianie kompletów kół z letnich na zimowe.... lub na odwrót w wulkanizacji czesto zaznaczaja które na przód i tył i czy lewa czy prawa (LP, LT, PP , PT)! I teraz moje pytanie...
a co jeśli np założy sie na odrót tzn prawe na lewą stronę? Przód i tył to chyba dlatego że np. napęd jest np na przód i wówczas się bardziej wyciera opona .. to chyba rozumiem... ale dlaczego istotna jest strona lewa/prawa.
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie przesadzajmy - opona jest okrągła i ewentualne odchyły redukuje wyważanie - jedyne co sie może "dostosować" do zawieszenia to starty bieżnik a to świadczy poza zużyciem opony o defekcie zawieszenia( zła geometria,, wybite zawieszenie itp)
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
to nikt by nie kupował używanych opontasek pisze: ja słyszałem wersję że każda opona "dopasowuje" się do zawieszenia dlatego powinno się ją zakładać na tą samą strone
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dobrze kolega słyszał.ARIEL pisze:ja słyszałem wersję że każda opona "dopasowuje" się do zawieszenia dlatego powinno się ją zakładać na tą samą strone
to nikt by nie kupował używanych opon
Tu nie tylko chodzi o zurzyty bierznik.
Załóżmy , że kupiliśmy 4 nowe opony letnie - niekietunkowe - przejeździliśmy cały sezon , każda opona układa się do strony auta.
Jeśli mamy w zawieszeniu przód tył wszystko OK to i tak wamocnienia w środku opony układają się do strony auta.
Jeśli pozamieniamy koła z prawej na lewą lub przód - tył to po pierwsze opony będzie bardziej słychać oraz będą się gorzej zachowywały w zakrętach.
Z tego samego powodu ludzie jeszcze kupują i jeżdżą Maluchami choć doskonale wiedzą , że jest to niebezpieczny samochód.ARIEL pisze:to nikt by nie kupował używanych opon
Nie każdego stać na nowe oponki i dlatego kupują używki.
Choć ja twierdzę , że jest akurat odwrotnie - człowiek bogaty kupuje gówno , bo se za moment kupi następne.
Wiadomo , że na lato potrzebne są opony letnie więc proponuję zacząć zbierać już teraz na 4 nówki - posłóżą napewno kilka lat .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]