zbieżność - wplyw przekladni i innych
Moderator: Moderatorzy
zbieżność - wplyw przekladni i innych
witam
sprawa wyglada tak:
poscinalo mi opony, tak wiec zostaly wymienione:
drazki kier
koncowki drazkow
sworzenie
potem zmienilem kola przod z tylem, a po jakims czasie opony znowu starlo
tak wiec wymienilem jeszcze tuleje wahacza. i poprawiono zbieznosc
i tak sie zastanawiam, czy to juz wszystko co moze miec wplyw na zbieznosc???
bo nie dam rady teraz sprawdzic czy mi scina dalej czy nie bo jezdze na tych scietych i nie moge ocenic czy sa juz bardziej sciete czy nie.
a zamierzam kupic jakies opony i nie chce zeby mi je poscinalo.
ale najwazniejszym pytaniem jest to czy przekladnia(maglownica) moze powodowac padanie zbieznosci?
moja przy postoju i ruszaniu kierownica w prawo i lewo stuka, i na niektorych dziurach tez
ale mechanik powiedzial ze nie cieknie, i nie ma sensu wymieniac.
co sadzicie?
p.s czy przekladnie na szarpakach tez mozna sprawdzic?
sprawa wyglada tak:
poscinalo mi opony, tak wiec zostaly wymienione:
drazki kier
koncowki drazkow
sworzenie
potem zmienilem kola przod z tylem, a po jakims czasie opony znowu starlo
tak wiec wymienilem jeszcze tuleje wahacza. i poprawiono zbieznosc
i tak sie zastanawiam, czy to juz wszystko co moze miec wplyw na zbieznosc???
bo nie dam rady teraz sprawdzic czy mi scina dalej czy nie bo jezdze na tych scietych i nie moge ocenic czy sa juz bardziej sciete czy nie.
a zamierzam kupic jakies opony i nie chce zeby mi je poscinalo.
ale najwazniejszym pytaniem jest to czy przekladnia(maglownica) moze powodowac padanie zbieznosci?
moja przy postoju i ruszaniu kierownica w prawo i lewo stuka, i na niektorych dziurach tez
ale mechanik powiedzial ze nie cieknie, i nie ma sensu wymieniac.
co sadzicie?
p.s czy przekladnie na szarpakach tez mozna sprawdzic?
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
na moje oko to ci chyba kiepsko tą zbieżność ustawili... a że maglownica nie cieknie to wcale nie oznacza że nie ma zbyt dużych luzów. co do sprawdzenia na szarpakach - poczekaj na inne odpowiedzi 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
możesz sprawdzić. Jak dalej będzie ścinać, to za chwilę z opony druty zaczną wyłazićDamianos pisze:bo nie dam rady teraz sprawdzic czy mi scina dalej czy nie bo jezdze na tych scietych i nie moge ocenic czy sa juz bardziej sciete czy nie.
A w czasie jazdy ściąga Ci auto? Możesz jeszcze sprawdzić, czy sworznie wahaczy są dobrze skręcone w zwrotnicy
A sprawdzałeś na zbieżności kąty nachylenia kół?
nie wiem czy katy nachylenia sprawdzone
zbieznosc ustawiali jakimis laserkami z takimi punktami na tylnych kolach czy czyms takim.
Auta nie sciaga w zadna strone, przy hamowaniu i przyspieszaniu, mozna puscic kierownice i bedzie jechac prosto.
bede obserwowal czy druty nie wylaza.
ale narazie wyglada ze jest juz dobrze ustawiona.
a co jesli chodzi o przekladnie??
zbieznosc ustawiali jakimis laserkami z takimi punktami na tylnych kolach czy czyms takim.
Auta nie sciaga w zadna strone, przy hamowaniu i przyspieszaniu, mozna puscic kierownice i bedzie jechac prosto.
bede obserwowal czy druty nie wylaza.
ale narazie wyglada ze jest juz dobrze ustawiona.
a co jesli chodzi o przekladnie??
to dziwne bo u mnie było za bardzo zbieżne aż o 16, i od środka delikatnie zaczęło ścinać oponki, na szarpakach to głównie sprawdzają luz na końcówkach drążków kierowniczych a czy na maglownicy można to sprawdzić to nie wiem. pytałem odnośnie ściągania i cięcia opon, podobno za ściąganie nie jest odpowiedzialna zbieżność, tylko elementy zawieszenia, które mogą byż zdezelowane, tak mi powiedziano na stacji diagnostycznej
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Paweł, źle ustawiona zbieżność też może powodować ściąganie - jeśli koła są ustawione zbyt rozbieżnie to będzie miał tendencję do "myszkowania" i łagodne zakręty 30km/h będziesz pokonywał z piskiem opon
pół biedy jeśli oba koła są ustawione w miarę symetrycznie ale nawet przy dobrym prowadzeniu może się okazać że np. w lewo zawrócisz na 8 metrach za to w prawo na ...15 się nie zmieścisz 


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ale Paweł, ja ci absolutnie nic złego nie zarzucam tylko piszę co wiem a w tym przypadku to z własnego doświadczenia ... choć z łady samary 

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"