co to za kontrolka??/regulator wycieraczki nie dziala.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
michmarmik
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Suchedniów

co to za kontrolka??/regulator wycieraczki nie dziala.

Post autor: michmarmik »

Witam!
moze i mam glupie pytanie, ale nie wiem co to za kontrolka(foto nizej) mam tego esiego od miesiaca i nie wiem od czego ona jest i czy czekac z zapaleniem silnika az zgasnie???
prosze pomozcie :razz:

oraz drugi problem.
nie dziala mi regulacja wycieraczki na przelaczniku zespolonym. gdzie zaczac szukac przyczyny??normalnie wycieraczka chodzi, tylko ze zmana z1 na 6 nie wnosi zadnego efektu dlugosc przerwy jest ta sama.

p.s.mam silnik 1,4 ale nie wiem czy CL czy CLX??jak to rozpoznac?
Załączniki
kontrolka.JPG
kontrolka.JPG (3.95 KiB) Przejrzano 5334 razy
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

michmarmik pisze:nie dziala mi regulacja wycieraczki na przelaczniku zespolonym
Albo masz pokombinowane cosik w przełączniku albo coś się działo z regulatorem i ktoś przełączył to na stałe pomijając całe użądzenie czasowe.
Kontrolka jest od poduszek powietrznych a raczej od całego układu czyli : poduszki;czujniki;napinacze .
Jak jest wszystko OK to kontrolka gaśnie - jeśli jest coś niesprawne to kontrolka zaczyna migać.
Znając kod błędów wiesz co szwankuje.
Kod błędów masz opisany na forum - poszukaj.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
michmarmik
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: michmarmik »

a czekac z zapalaniem silnika az zgasnie?? raz jak szybko musialem odpalic i ruszyc to nie zgasla i musialem sie zatrzymac i ponownie wlaczyc zaplon i odczekac az zgasnie.
a gdzie jest to urzadzenie czasowe??
p.s.jakie napinacze? :mrgreen:
na forum znalazlem jakis tester ale nie moglem otworzyc tej strony?...
___________________________________
Był: Escort 1.4 F4B MK6 94r. + LPG
Był: Escort 1.6 LUJ MK5 92r. +LPG
Jest: Focus 1.8 Zetec-E MK1 98r.
Jest: Mondeo 1.8 RKH Turnier MK2 98r +LPG
mikruss

Post autor: mikruss »

Tą czasowka przy wycieraczkach tez mam problem bo nie dziala. Widac ze zespolony jest nowy i kedys pewnie byl zamontowany moze bez tej regulacji i teraz ona nie dziala. Czy zeby to zadzialalo wystarczy jakis przekaznik wymienic czy cos? jezeli tak to na jaki o jakim symbolu??
MARKKO

Post autor: MARKKO »

regulacją steruje przekaźnik
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

michmarmik pisze:p.s.jakie napinacze?
Bodajze pirotechniczne napinacze pasow (czy jak to sie tam zwie) Jest gdzies jakis ladunek bodajze pod siedzeniem i podczas wypadku powoduje to ze jak wystrzela poduszka to pasy dociskaja Cie do siedzenia. Z tego co mi wiadomo to stanowi to komplet z poduszkami czyli jak masz poduchy to masz ten bajer z pasami :]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dokładnie - zapięcie pasa przy siedzeniu przykręcone jest do tłoka - na drugim jego końcu jest materiał wybuchowy któey wybucha nieco wcześniej niż poduchy.
Dzięki temu zapięcie pasa przesówa się do tyłu a pas dociąga nas nieco wcześniej niż udeżyli byśmy twarzą w rozwijającą się poduchę.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

jamszoł pisze:na drugim jego końcu jest materiał wybuchowy któey wybucha nieco wcześniej niż poduchy.
Kurde jamszoł, tak to napisałeś że chłopak się będzie bał że w czasie stłuczki przez te ładunki wybuchowe w powietrze wyleci i poducha nic nie pomoże. michmarmik, nic się nie martw, tam jest tylko 2 kg trotylu na każdy napinacz :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

:twisted: :twisted: :twisted:
Materiały wybuchowe są w tłoczyskach i poduchach.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
michmarmik
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: michmarmik »

uf a juz sie wystraszylemn ze jezdze na jakiejs bombie :razz:
ale tak powarznie, ni jak nie moge rozebrac/dobrac sie do tego przelacznika zespolonego,no od czegos trzeba zaczac :) a mysle ze zaczne od przelacznika :razz:
bo nawet nie wiem gdzie jest a gdzie jest to urzadzenie czasowe?? od tych wycieraczek...
p.s.zrobilem sobie ten tester diagnostyczny(dioda+rezystor)ale nie potrafie za rzadne skarby zliczyc te migniecia :???: migniecie jednosekundowe to cyfra,a jak jest 10? bo jedenascie to latwo rozpoznac. a dalej juz sie gubie w liczeniu :sad:
___________________________________
Był: Escort 1.4 F4B MK6 94r. + LPG
Był: Escort 1.6 LUJ MK5 92r. +LPG
Jest: Focus 1.8 Zetec-E MK1 98r.
Jest: Mondeo 1.8 RKH Turnier MK2 98r +LPG
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

michmarmik pisze:ni jak nie moge rozebrac/dobrac sie do tego przelacznika zespolonego
Poszukaj no na forum - gdzieś był opis.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
michmarmik
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: michmarmik »

znalazlem opis. rozebralem.sprawdzilem.przelacznik jest ok,przy przelaczaniu z 1 do 6 zmienia sie opor, pomiar na dwoch niebieskich przewodach(w srodku).jak sie komus to przyda to pisze dokladniej:
pozycja 1-12,8ohm
2-ok 10k
3- ok 20k
4- ok 30k
5- ok 40k
6- ok 50k
no i na tym dzis skonczylem(sporo czasu pochloneło złożyć to do kupy,jak nie musicie to lepiej tego nie rozbierac
:razz: )
p.s.czy ma ktos foto tej wtyczki co podlacza sie po zespolonego?tej od strony przelaczka wycieraczek, bo wydaje mi sie ze mi brakuje kabelka:) oczywiscie foto wtyczki tak zeby kabelki bylo widac.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

to pewnie ktos Ci dolozyl taki przelacznik z regulacja, a w skrzynce bezpiecznikow (masz ja przy lewej nodze kierowcy) zapomnial dolozyc przekaznik od tego przelacznika (wersja z regulacja),albo co gorsza dolozyl,ale okazalo sie ze nie dziala,bo kabelek nie dociagniety,ale dla chciacego nic trudnego. W instrukcji obslugi jest napisane ktory to przekaznik, przekaznik z regulacja czasowa ma o 1 nóżke wiecej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
michmarmik
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: michmarmik »

czyli chodzi Ci o przekaźnik R2 Wycieraczka szyby przedniej Czerwony, gdy ma regulacje to ma jedna nozke wiecej?czyli bez ma nozek4? sprawdze dzis. na focie jest moja wtyczka,zaznaczylem tam polaczenie tego przelacznika i widec za tego kabla od niego nie ma,wiecie moze jaki ma kolor?i gdzie idzie?(do jakiego pinu w skrzynce?)
Załączniki
kabla brak.JPG
Awatar użytkownika
michmarmik
Posty: 149
Rejestracja: 28 maja 2007, 17:49
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: michmarmik »

kabel jest(bynajmniej powinienbyc)koloru czarno żółty, znalazlem w ksiazce.ale nie wiem nadal ktory przekaznik :???: zadnego r2 czerwonego nie mam,mam czerwony taki duzy ale r6 :)

ok wiem ze to ten R6 i ma niestety 4 nozki,czyli przekaznik bez regulacji:(? a jesli teraz wymienie go na tego z regulacja i doprowadze przewod to teoretycznie bedzie dzialac??


otworzylem ten przekaznik i wydaje mi sie ze bede w stanie go przerobic:) nie sadzilem ze tam jest prosty uklad elektroniczny odpowiedzialny za przerwy w dzialaniu. :)

hmm no w sumie przerobilem go ale dlugo nie podzialal :razz: chyba sie spalil potencjometr na zespolonym(za duzy prad przez niego przepuscilem :razz: )
no to na tyle sprawa zamknieta,ale jeszcze to kiedys zrobie :twisted:
ODPOWIEDZ