wymiana filtru powietrza

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

lordpablo pisze:mój znajomy w mondeo 1.8 16V też tak ma że obroty nie spadają po puszczeniu gazu, mówi ze w trakcie jazdy przy zmianie biegów potrafią wskaoczyć na 3tyś obrtów. u mnie z kolei spadają za szybko jak na moje oko, co prawda do wartości około 850 ale nie ma tego takiego efektu podtrzymania obrotów na poziomie 1200 - 1500
żeby podtrzymanie obrotów działało to:

1. trzeba mieć wersje z czunikiem prędkości jazdy
2. trzeba mieć ten czujnik sprawny.

u mnie to na przyklad nie dziala, tzn zaraz po resecie kompa troche podzilala i potem zdycha samoistnie :P i w sumie dobrze, bo widze, że fachowcy z ASO nie dodali, że to ma wpływ na wzrost spalania auta i miedzy innymi z tego powodu w silnikach z wtryskiem zaleca sie hamować silnikiem :P

u mnie po wcisnieciu sprzegla (wyzuceniu na luz) przy dowolnej prędkości obroty spadaja od razu na 850RPM wiec hamowanie silnikiem tylko podnosi spalanie :P
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

a mi te jeb*** obroty jednak nie minęły;/ skurczysyństwo nadal mnie męczy
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

zapomniałem napisać, że wystarczył reset komputera :) obroty w normie
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

u mnie reset pomaga na kilka kilometrów a potem "podtrzymania obrotów" nie ma ale silnik pracuje równo na 850 obr/min, dziś widziałem to dokładnie jak kolo ustawiał mi gaz
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

ja ubolewam nad brakiem obrotomierza;/
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Podpinam sie pod temat!

Od 2 dni tzn od kiedy odlaczylem czujnik temperatury cieczy chlodzacej na wskaznik (ten wkrecony POD termostatem - poniewaz sprawdzilem go, zdechniety jest - nowy jest w drodze) mam cos podobnego > otoz > zmienilo sie zachowanie silnika PO puszczeniu sprzegla > tzn obroty przez chwile rosna i auto wogule nie zwalnia, czasem wrecz czuc ze szarpie do przodu jakby sobie samo gazu dodalo przy wysprzegleniu > dziwne uczucie jakby auto nagle wyrywalo sie z pod kontroli :mrgreen: .

O co tu chodzi? Obroty po wysprzegleniu zostaja przez chwile nienaturalnie wysokie ok 1800-1500 po czym po ok 3-5 sekundach spadaja ale POWOLI do normy czyli 1100-1200.

Krokowiec? Jakis przewod rozsczelnilem grzebiac przy czujnikach? A moze ten czujnik daje tez jakies dane do kompa a nie tylko na wskaznik??? :roll: :?:

ps. Ale trzeba przyznac ze taki patent daje wieksza plynnosc pracy silnika, mniej szarpania i szybsze rozpedzanie sie :smile: jak i zapewne wieksze spalanie :razz:

ps2. mowa jest o silniku 1.6 ZETEC
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2007, 22:13 przez Ven, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

raczej na wskaźnik daje
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

u mnie obroty były znacznie wyższe... ja polecam na dobry początek reset kompa, zanim zaczniesz wykręcać połowę silnika :D
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak Ci podskoczą obroty to podnieś machę do góry - złap za przewody dochodzące do krokowca i potarmoś nimi - u mnie tak od czasu do czasu się robi.
Podsumowując - niekiedy szwankuje połączenie kabla przy krokowcu ale nie sama wtyczka gniazdo lecz przewód - wtyczka.przewód nie ten od strony krokowca ale ten co odchodzi od gniazda dalej.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Jamszol - czyli krokowiec - ? tak podejrzewalem, kazdego z nas .. krokowiec predzej czy pozniej dopadnie, oczekiwalem ze bedzie to pozniej niz wczesniej ale coz ;P lepiej wczesnie niz wcale ?? LoL :mrgreen:

Dzieki za cynk! Zrobie jak mowisz i dam znac.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
ODPOWIEDZ