Jeśli nie czujnik to co ?
Moderator: Moderatorzy
Jeśli nie czujnik to co ?
Witam serdecznie.
Gdy temperatura dojdzie do N to wlancza sie dmuchawa.....
Co jest grane ??
Wymienilem czujnik na nowy, wskazuje minimalnie inaczej jednak nadal to nie jest tak jak byc powinno....
Tak mi sie wydaje ze w normalnej pracy powinien dojsc do R a tu taki zonk...
Co sie dzieje ??
Gdy temperatura dojdzie do N to wlancza sie dmuchawa.....
Co jest grane ??
Wymienilem czujnik na nowy, wskazuje minimalnie inaczej jednak nadal to nie jest tak jak byc powinno....
Tak mi sie wydaje ze w normalnej pracy powinien dojsc do R a tu taki zonk...
Co sie dzieje ??
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeśli w normalnej eksploatacji dmuchawa włącza się gdy wskazówka dojdzie do literki "n" w napisie "norm" (mniej lub bardziej dokładnie - trzeba pamiętać że każdy czujnik temp. ma jakiś tam margines błędu pomiaru więc u jednego włączy się wentylator na początku "n" a u innego między "n" a czerwonym polem) to jest to raczej prawidłowe. Inna sprawa to czy ci się grzeje - czyli zamiast utrzymywać się w dolnej/środkowej części pola "norm" wędruje do góry i notorycznie włącza wentylator? Przy jeździe latem w korku normalne jest że silnik będzie się grzał ale wentylator powinien obniżać temperaturę i powinieneś ten spadek widzieć na wskaźniku.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
to moze byc wina termowlacznika wentylatora lub (jesli masz tak jak u mnie) to termostatu
co to znacyz u mnie:
w cvh czujnik wlaczajacy wentylator jest przed termostatem, a czujnik od temp na desce jest za termostatem i w takim wypadku winnym moglby byc jeszcze sam termostat nie otwierajacy sie prawidlowo
co to znacyz u mnie:
w cvh czujnik wlaczajacy wentylator jest przed termostatem, a czujnik od temp na desce jest za termostatem i w takim wypadku winnym moglby byc jeszcze sam termostat nie otwierajacy sie prawidlowo
Pozwole sobie sie podpiąć. Mam podobny problem [silnik Zetec] :emceha pisze:Muminek, zostaw tak jak jestJa bym nie grzebał. Termoczujniki są dwa. U Ciebie jeden jest w obudowie termostatu (tak i się wydaje bo masz ZETEC-a) i ten odpowiada za wskazania na desce. Drugi jest wpięty w górny wąż chłodnicy i ten załącza wentylator.
Uklad chlodzenia dziala prawidlowo, silnik sie nagrzewa, po jakis 2 min mam cieply nawiew, poziom cieczy wzrasta, wiatraki sie zalaczaja kiedy trzeba, na kilkanascie sekund i jest spoko, ALE MImo tO wskaznik na desce rozdzielczej mam caly czas martwy - wskazowka na dnie - czy to oznacza smierc czujnika temp cieczy w termostacie? Na 100% mam go wymienic - czy jest jakis sposob by sprawdzic czy to na pewno to czy moze byc cos innego?
Help

Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
teoretycznie możesz spróbować wykręcić go, wstawić do garnka z wodą, podpiąć do omomierza i podgrzewać wodę. W miarę wzrostu temperatury rezystencja czujnika powinna maleć osiągając w momencie wrzenia wartość ok. 1,9-2,5kΩ.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Możliwe - musisz sobie to sprawdzić.Ven pisze:czy to oznacza smierc czujnika temp cieczy w termostacie?
Można inaczej :
Odłącz czujnik ten co daje sygnał na zegar i połącz przewód z masą - jeśli zmasujesz przewód to zegar powinien pokazać max - jeśli natomiast po zmasowaniu zegar nic nie pokazuje to albo masz walnięty przewód czujnik - zegar albo sam zegar.
Jeżeli zegar to też możesz to sprawdzić - podłącz pod przewód który idzie do zegara multimetr i sprawdź napięcie - jeśli wacha się od 0V do 12 V to czujnik jest OK - możesz wtedy podać bezpośrednio prąd dodatkowym kablem bezpośrednio na zegar - 12 V odpowiada temperaturze ponad 100 stopni czyli zegar na max .
Jeśli zegar się wychyli a przy czujniku pomiar multimetrem był też OK to szukaj przerwy w przewodzie.
ALE NAMOTAŁEM

Ostatnio zmieniony 16 wrz 2007, 13:34 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
OK, jutro pokombinuje!
Jak Jamszoł mota wszystko staje sie jasne
w standardowym multimetrze (takim za 20zl) chyba nie ma omomierza?
Nim wywale 4 dychy na czujnik sprawdze czy zegar czasem nie siadl, wtedy to byla by dopiero lipa
Dzieki Panowie!
ps. Jamszoł jeżeli pisze się przez Z z kropką
Jak Jamszoł mota wszystko staje sie jasne



w standardowym multimetrze (takim za 20zl) chyba nie ma omomierza?

Nim wywale 4 dychy na czujnik sprawdze czy zegar czasem nie siadl, wtedy to byla by dopiero lipa

Dzieki Panowie!

ps. Jamszoł jeżeli pisze się przez Z z kropką

Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic