Odpalanie

Moderator: Moderatorzy

ganguss

Odpalanie

Post autor: ganguss »

Witam Serdecznie!
Jestem użytkownikiem Escorta od niedawna. Jestem zadowolony ale ostatnio pojawił się mały problem z odpalaniem :sad: . Kiedy włączam zapłon niekiedy nie zadziała pompka a wtedy nie odpale. Musze przekręcać kluczyk kilka razy aż pompka zadziała.
Jak rozwiązać ten problem????
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

byc moze powoli sypie sie skrzynka bezpiecznikow albo przekaznik pompy i jak pare razy podasz na niego prad (przekrecenie kluczyka) to zaczyna dzialac. A w czasie jazdy Ci sie nie dlawi i pompa dziala bez problemu ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ganguss

Post autor: ganguss »

dzieje się tak od 3 tygodni. dość dużo jeżdże i zdażyło się że 2 razy zgasł mi w czasie jazdy. gdzię znajduje sie ten przekaźnik??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

przekaznik znajduje sie na skrzynce bezpiecznikow,ale ktory dokladnie to przekaznik,to musisz poczekac na jakiegos posta od uzytkownika co ma auto benzynowe i taki model jak Twoj.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

spr wylacznik bezwladnosciowy jeszcze
ganguss

Post autor: ganguss »

znalazłem skrzynkę, ruszyłem przekaźnik i Działa!!!! dzięki
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli ruszyłeś przekaźnik i działa to znaczy , że nie łączył.
To również znaczy , że wiesz który to .
Wyciągnij go - przeczyść styki i wsadź go spowrotem - jeśli nie chcesz za 2 - 3 tygodnie rozpoczynać operacji od nowa.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

no i super :) Ale to ze ruszyles i sie naprawilo to nie wrozy za dobrze skrzynce, jest szansa ze bedziesz musial ja niedlugo wyremontowac. Albo sam przekaznik juz zalicza padake. Ale dobrze ze przynajmniej wiesz co jest przyczyna :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Majkel

Post autor: Majkel »

Jeszcze możesz sprawdzić na wszelki wypadek przewody do pompki pod siedziskiem tylnej kanapy (stan,podłączenie),bo też tak czasem miałem że jak rozkładałem kanapę i później ją położyłem to mi pompka szwankowała i to było przyczyną.
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

podlacze sie pod temat... mianowicie, co moze byc przyczyna ze czasami Ess nie chce zakrecic? na ogol odpala poprawnie, ale sie zdarza ze czasami tak jakby go cos blokowalo i leeeedwo co kreci, jakby sie dlawi; - no i kontrolki na maxa przygasaja. wystarczy sprobowac za chwile raz jeszcze i odpala na "pyk"... i nie ma znaczenia czy na zimnym czy na cieplym, chociaz czesciej takie rewelacje sie zdarzaja na zimnym... boje sie ze kiedys w ogole odmowi posluszenstwa, co to moze byc? od razu wspomne ze akumulator naladowany!
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

no Pexu, rozrusznik się kłania do naprawy
Pexu pisze:boje sie ze kiedys w ogole odmowi posluszenstwa,
Oj odmówi, odmówi i to zapewne całkiem za niedługo :sad:
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ok kolej na mnie, teraz ja się wyżale co boli Essiego, otóż dziś rano zapailił jak zwykle pięknie a w stolicy przekręcam kluczyk a tu słychać tylko jak automat pyka ale za czwartym razem zapalił. a teraz tak w kratkę raz na dotyk a raz za drugm razem. co go boli? nie akumulator, moze przewód ten gruby ale raczej nie, ja stawiałbym raczej na rozrusznik a dokładnie albo na automat albo co bardziej obstawiam szczotki. teraz pytanie do Was jak rozwiązana kwestia szczotek w rozruszniku 1.6 16V 93r. mozna kupić same szczotki są one przykręcane czy lutowane, jaki koszt, czekam na jakąś wskazówkę
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

lordpablo pisze:teraz pytanie do Was jak rozwiązana kwestia szczotek w rozruszniku 1.6 16V 93r. mozna kupić same szczotki są one przykręcane czy lutowane, jaki koszt, czekam na jakąś wskazówkę
Pewnie to będą szczotki. Można kupić szczotki luzem, wtedy dajesz je przelutować i koszt się zamyka w 40 zł (max., dokładnej ceny nie pamiętam) albo możesz kupić szczotki razem ze szczotkotrzymaczem i wtedy tylko przekładasz i po problemie i nie musisz się bawić w lutowanie. Koszta podobne ;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Co prawda ten sam objaw jest przy szczotkach - jak i przy elektromagnesie - ale szczotki są tańsze.
Nie zawadzi ich zmienić nawet jak to nie one.
Zacznij od szczotek i sprawdź rozrusznik bez zakładania go do silnika.
Jeśli wystartuje 100/100 to ok - jeśli nie to masz do wymiany jeszcze elektromagnes a obędzie się dwa razy ta sama robota.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

dzięki chłopaki, dziś zapalałem go dwa razy rano jak wujeżdzałem do pracy i w pracy i było odbrze ale daje mi dyskretne sygnały że czas na naprawę :mrgreen:
ODPOWIEDZ