zmiana silnika
Moderator: Moderatorzy
zmiana silnika
witam,posiadam Escorta 1.4(pojdyńczy wtrysk)z 1992 na LPGrokui sytuacja powoli zmusza mnie do zmiany silnika(1 litr oleju na 1000 km)i mam pytnie czy mogę zmienić silnik na 1.4 z dowolnego roku i czy pasuje ewentualnie silnik 1.6 pozdrawiam dziękuje za odp
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dominik, 1.4 cvh i 1.6 cvh mozna zamieniac dowoli, nawet kolektorów nie trzeba wymieniać [ani pozostalego osprzetu tj. elektryka, komputer itede], bo 1.6 tez moze byc zasilane monowtryskiem - tak ten silnik byl montowany np. do sierry - z monowtryskiem z escorta 1.4
lordpablo, nie jestes do konca precyzyjny 1.6 z 1.8 mozna dowoli zamieniac pod 2 warunkami:
1. to 1.6 to ZETA/ZETEC a nie 1.6 CVH
2. to 1.8 to 105ps, bo do 1.8 130ps jeszcze dochodzi inna skrzynia itd.
jezeli to jest 1.6 CVH to zamiana tego na 1.8 bedzie wymagala tyle samo pracy (i elementow) co zamiana z 1.3 gaznikowego na 2.0 z RS
- czyli z reguly jest nieoplacalna
lordpablo, nie jestes do konca precyzyjny 1.6 z 1.8 mozna dowoli zamieniac pod 2 warunkami:
1. to 1.6 to ZETA/ZETEC a nie 1.6 CVH
2. to 1.8 to 105ps, bo do 1.8 130ps jeszcze dochodzi inna skrzynia itd.
jezeli to jest 1.6 CVH to zamiana tego na 1.8 bedzie wymagala tyle samo pracy (i elementow) co zamiana z 1.3 gaznikowego na 2.0 z RS

z tego co kojarze to skrzynie sa bardzo zblizone do siebie (pasowac powinny obie najwyzej jedna szybciej padniecidzej pisze:to 1.8 to 105ps, bo do 1.8 130ps jeszcze dochodzi inna skrzynia itd.

dominik jak będziesz zamieniał na silnik CVH czyli osiem zaworów to bez problemu można to zrobić (pół dnia roboty), ale jeżeli chcesz zeteca założyć to ciężka sprawa chyba że masz całe auto i wszystko sobie przełożysz.
jeżeli chcesz sprawdzić co dolega twojemu motorkowi to musisz skombinować sobie manometr do sprawdzania kompresji cylindrów, rozgrzej silnik, wykręć wszystkie świece, wkręć manometr po kolei do wszystkich gniazd i sprawdź wyniki.
Jeżeli są złe (wyniki pomiaru-niska kompresja) to musisz to powtórzyć jeszcze raz tylko przed wkręceniem manometru nalej troszkę oleju do cylindra jeśli ciśnienie wzrośnie to masz do wymiany pierścienie i pewnie szlif cylindrów, a jeśli ciśnienie się nie zmieni do masz coś z zaworami.
jeżeli chcesz sprawdzić co dolega twojemu motorkowi to musisz skombinować sobie manometr do sprawdzania kompresji cylindrów, rozgrzej silnik, wykręć wszystkie świece, wkręć manometr po kolei do wszystkich gniazd i sprawdź wyniki.
Jeżeli są złe (wyniki pomiaru-niska kompresja) to musisz to powtórzyć jeszcze raz tylko przed wkręceniem manometru nalej troszkę oleju do cylindra jeśli ciśnienie wzrośnie to masz do wymiany pierścienie i pewnie szlif cylindrów, a jeśli ciśnienie się nie zmieni do masz coś z zaworami.