Cewka zapłonowa
Moderator: Moderatorzy
Cewka zapłonowa
Panowie!!!
Od dłuższego czasu zastanawiałem się czemu mój Fordzik nierówno pracuje na wolnych obrotach a jak dam mu po gazie to przerywa jakby mu odcięcie zapłonu się włączało (czego nie mam). I zauważyłem dziś ciekawą rzecz. Mianowicie, jak dziś się wsłuchałem w pracę silnika, to w momencie gdy silnik tracił płynność swej pracy, z cewki zapłonowej dochodziły różne stuki. Idąc za tropem, odłączałem po kolei od cewki przewody WN i zauważyłem, że z jednego z tych wejść z cewce po wyjęciu kabla "wyskakuje" na zewnątrz iskra, a przy pozostałych tak się nie dzieje. I nie wiem czy cewka jest do wymiany czy co? Help! Hilfe! Pomocy!
Od dłuższego czasu zastanawiałem się czemu mój Fordzik nierówno pracuje na wolnych obrotach a jak dam mu po gazie to przerywa jakby mu odcięcie zapłonu się włączało (czego nie mam). I zauważyłem dziś ciekawą rzecz. Mianowicie, jak dziś się wsłuchałem w pracę silnika, to w momencie gdy silnik tracił płynność swej pracy, z cewki zapłonowej dochodziły różne stuki. Idąc za tropem, odłączałem po kolei od cewki przewody WN i zauważyłem, że z jednego z tych wejść z cewce po wyjęciu kabla "wyskakuje" na zewnątrz iskra, a przy pozostałych tak się nie dzieje. I nie wiem czy cewka jest do wymiany czy co? Help! Hilfe! Pomocy!
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
poczyść no styki w cewce - sprawdź też przewody WN ( może przewód masz walnięty a nie cewke ?) Proponuję abyś od kogoś na moment pożyczył przewody WN i sprawdził - jeśli na innych przewodach będzie to samo a przeczyszczenie wewnętrznych styków na cewce też nie pomoże - to cewke masz do wymiany.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
No to też niezła myśl tym bardziej że w przyszłą niedzielę wyjeżdżam do Barlinka więc mam do przemierzenia całą południową i zachodnią Polskę
A tak poza tym to przeczyściłem cewkę (była cała ujebana w tych gniazdach olejem) i już nie ma przebicia a i silniczek równiej pracuje, więc mam nadzieję że to pomogło

A tak poza tym to przeczyściłem cewkę (była cała ujebana w tych gniazdach olejem) i już nie ma przebicia a i silniczek równiej pracuje, więc mam nadzieję że to pomogło
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Oryginalnie jak kupujesz nowe przewody WN masz z nimi specjalny sylikon - którym smarujesz gniazda.
Przespaceruj się do sklepu z częściami do autek i kup taki - wysmarój środek gniazd i po wierzchu gumy od przewodów WN i nic tam Ci już się nie będzie gromadziło.
Będzie dobrze.
Jednak mam nadzieję , że moja diagnoza była trafna a Ty nie będziesz do tyłu z kasą.
Przespaceruj się do sklepu z częściami do autek i kup taki - wysmarój środek gniazd i po wierzchu gumy od przewodów WN i nic tam Ci już się nie będzie gromadziło.
Będzie dobrze.
Jednak mam nadzieję , że moja diagnoza była trafna a Ty nie będziesz do tyłu z kasą.

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]