stuki w zawieszeniu - czuć po podłodze

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

stuki w zawieszeniu - czuć po podłodze

Post autor: cidzej »

szanowni koledzy mam uno problemo, mianowicie podczas zjazdu i podjazdu pod krawezniki prawym przednim kolem czuc takie stukniecie - pukniecie po podlodze.

wymienione łaczniki, gumy stabilizatora, całe wachacze, łożyska - wszystko ok.

kolumna zawieszenia przykrecona do budy na sztywno.

zauważyłem, że podczas szybkich obrotow kieronicą na postoju (tak o 1/4 obrotu, bo przy mniejszych nie) również czuć i słychać identyczne puknięcie. jak sądzicie co to może być ??
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Prawdopodobnie końcówka wachacza - tzw. sworzeń wachacza.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ale skoro wymienił cały wahacz to w nowym powinien być równiż sworzeń wahacza?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

razem z całym wahaczem był wymieniany i ma kolo 5tys km dopiero. poza tym samochod byl 3 tyg temu na przegladzie i niczego nie stweirdzono. stuki byly przed jak i po wymianie wahaczy. łączniki mają również okolo 5tys km. gumy stabilizatora wymieniałem w zeszły weekend (okolo 300km mają)
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

a amory masz w pełni sprawne. może to łożysko, u góry na którym obraca się amorek
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

posprawdzaj łożyska ;) czy luzu nie mają
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ale jak nie do końca porządnie ktoś dokręcił śrubę przy piaście - tą co kontruje sworzeń - to będzie pukało.
Poza tym sprawdź dokładnie końcówkę drążka.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

słusznie i naukowo=)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

panowie miałem niedokręcone łożysko i wyrąbaną piastę i odgłos był zgoła inny - przede wszystkim nie bylo "walniecia w podgloge" - można to porównać do jazdy z wyrąbanymi poduchami stabilizatora. poza tym robilismy ogledziny podczas spotu i nikt nie stwierdzil luzu na łożysku :)

pukanie idzie gdzies po podlodze na wysokosci magla. podobno mam luz na drążku, ale czy to może powodować taki efekt ??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Luz na drążku - (końcówka drążka) w moim przypadku powodował stukanie rozchodzące się po całym zawieszeniu przy jeździe wolnej.
Powyżej 60 70 km/h stuki ustawały.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

tutaj stuki są na wertepach, przy wjezdzie-zjezdzie z kraweznikow, na ogranicznikach i jak krece kierownicą na postoju. na plaskim nic nie stuka
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Stawiam na końcówkę drążka.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

oby nie magiel
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Też może być i magiel niestety.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

sprawdzałeś ten wydech co podpowiadał chyba Yagr??? sprawdz dokładnie. przypomniałem sobie że u mnie kiedyś było podobnie, jak skręcałem w prawo i dostał jakiś nierówności to tak napieprzało jakby w tylnym kole że zacząłem sie bać że coś sie urywa. a przyczyną był tłumik :) . uderzał wtedy o podłoge i tak po karoserii sie rozchodziło. koszt naprawy 0 PLN :D u znajomego tłumikarza. sprawdz dokładnie.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
ODPOWIEDZ