Schemat elektryczny klimy w Escort 16 16v pilnie potrzebny

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

od wentylatora nawiewu to na pewno kostka jest taka sama w klimie i bez klimy i dlatego wentylator dziala (jak dobrze pamietam to w tej kostce sa 3 kable,a masa do karoserii),ale ta duza wtyczka w podszybiu,to wlasnie wlacznik sprezarki i obiegu zamknietego, w sumie najwazniejszy element zeby klima dziala :)

ta mala wtyczka z fotki 018 to nie mam pojecia co to jest,ale tak jak pisalem,ta 5 pinowa z 4 kablami,to od sterowania wentylatorem,wpinana powinna byc tam gdzie masz wpieta ta dwuprzewodowa niebieska na obudowie termostatu prawopodobnie (nie wiem jak jest u Ciebie w silniku,ale w wiekszosci wlasnie tam jest).

Pstrykne Ci fotki wszystkich potrzebnych zlaczek i opisze ktora jest do czego, bedzie Ci latwiej :) Tylko chwilki czasu potrzebuje :D

nie wiem czy widziales ten opis: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2725 tyle ze on jest jak narazie tylko czysto mechaniczny,a z tym sie juz uporales :) ale mozesz sobie porownac kto mial wiecej roboty :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Ok. Będę wdzięczny za fotki.
Tak opis twojej klimy widziałem, także miałeś kupę roboty a właściwie niecowięcej mechanicznej.
U mnie tylko jeszcze elektryka i nabicie pozostało - tylko albo aż.

A wentylator mam pozostawiony z wersji bez klimy.
Na fot 017 są jednak wtyczki ta na I planie do wentylatora ta na II planie do czujnika przepływu powietrza przepływającego przez chłodnicę.

Ta wtyczka 5 pinowa jak piszesz powinna zastąpić u mnie 2 pinową okrągłą w okolicy termostatu jak rozumiem - czyli wymiana czujnika, ale do czego ta niebieska okrągła?

Jutro podeślę jeszcze fotkę okablowania wyłącznika.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

AdamGr pisze:Ta wtyczka 5 pinowa jak piszesz powinna zastąpić u mnie 2 pinową okrągłą w okolicy termostatu jak rozumiem - czyli wymiana czujnika, ale do czego ta niebieska okrągła?
nie zmieniaj czujnika, zwlaszcza ze wentylator pozostawiles i masz 1 biegowy, wykorzystaj zgodnie z schematami jakie Ci dalem dwa kable z tych 4 i podlacz sobie ta niebieska wtyczke od wlacznika wentylatora zamiast tej 5 pinowej :) nie bedziesz mial 1 biegu,ale od razu drugi i wentylator bedzie dzialal jak zawsze :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Witam ponownie.

Moje boje z klimą ciag dalszy :)

Na dzień dzisiejszy pozostało mi tylko podłączenie 5 przewodów do sterowania klima i wtym cały problem.
Do dzisiaj wymieniłem dodatkowo wyłacznik wentylatora chłodnic, wentylator chłodnic, dodałem czujnik temp. przepływu powietrza.

Poniżej przedstawię dodatkowo kilka fotek, mam nadzieję że niezaśmiecą za bardzo serwera.

Niniejszym proszę o małą pomoc co do schematów. Jako iż nie bardzo wiem jak podpiąć kable z wtyczki na podszybiu tej szarej ( siwej)

pin 1 - wg schem. 34-02-002 złaczka C2038 czy stały plus po stacyjce? (po odpaleniu silnika) proszę o pomiar na wtyczce żeńskiej od strony skrzynki bezpieczników

pin 2 - wg schem 34-02-005 wynika że ma być podpięty do PCM pin 10 oraz na (co to jest? - A/C Wide Open Throttle (WOT) relay w skrzynce bezpieczników) czy da się to jakoś zastąpić zwykłym przekażnikiem
Power hold relay - co to jest dokładnie?

pin 3 - patrz jak pin 2 tyle że w inny zacisk
to samo tyczy się pinu 54 z PCM do tego samego układu - jak to ugryźć

pin 4 - załączenie obiegu wewnętrznego z wyłacznika - do zrobienia

pin 5 - załączenie klimatyzacji z wyłacznika

Tak że proszę o ew. pomoc co do pinów 1,2,3 z wtyczki oraz pin 10 i 54 z PCM.

Niestety skrzynkę bezpieczników mam ze zwykłego 1,6 16V

Poniżej fotki.
Załączniki
Wentylator do układu z klimatyzacją.
Wentylator do układu z klimatyzacją.
Nowy termiczny wyłącznik wentylatora 4 pin znajdujący się za termostatem na wężu górnym chłodnicy.
Nowy termiczny wyłącznik wentylatora 4 pin znajdujący się za termostatem na wężu górnym chłodnicy.
Róznice w wentylatorach układów z klimą z prawej ten większy i bez klimy z lewej mniejszy.
Róznice w wentylatorach układów z klimą z prawej ten większy i bez klimy z lewej mniejszy.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Perwsze moje pytanie,to co to pcm??? Jesli chodzi o power hold relay,to jest to chyba przekaznik dzialajacy dopiero gdy silnik jest wlaczony,moglbys bez niego zrobic,ale wtedy przed odpaleniem auta klime musisz wylaczyc,bo bedzie rozrusznik sie meczyl kecac tez kompresorem.co do reszty to postaram sie pomoc jak wroce do domu. Ale i tak widze ze schematy sie przedaja ;)
Ile kocztuje taki nowy termowlacznik wentylatora dwubiegowy? I co to jest czujnik przeplywu powietrza i po co to w klimatyzacji??? Ja tego nir mam i klima dziala
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Witam

Klima już działa - elektryka podpięta, klima dzisiaj nabita i chłodzi, dobrze chłodzi.
Tak że dzięki wielkie WieSiu za schematy, oj wielkie dzięki.

Co do twoich pytań to odpowiadam PCM - Powertrain Control Module ( Komputer ) wg schematu 34-02-005 - steruje całą klimatyzacją w wersji z silnikami benzynowymi na wtrysku.

Nowy termowyłacznik ten z mojej fotki w ASO podali mi cenę 95,- lub 97,- zł, mój kupiłem poza ASO za 38 zł. Ale był jeszcze za ok 45 ale posiadał wyższe temperatury załączania wentylatorów.

Co do czujnika przepływu powietrza to chodziło mi o rezystor na wiatraku chłodnicy on jest odpowiedzialny za wolniejszy bieg wentylatora. - wentylator nie jest 2 biegowy ma tylko 2 piny + i - a wolniejszy bieg ma działać przy niższej temp. i poprzez napięcie podane przez rezystor.

A jeszcze jedno. Z tego co czytałem wentylator chłodnicy ma się załączyć zaraz po załączeniu klimy - u mnie się nie załącza tak że jeszcze raz muszę sprawdzić układ zasilania samego wentylatora.

Adam
zeberko
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2005, 12:02
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: zeberko »

Po włączeniu klimy równiez powiniem też włączyc się wentylator.
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Witam

Usterkę z powodu niezałączania wentylatora na 1 biegu zdiagnozowałem - padniety rezystor wolniejszych obrotów wentylatora - koszt nowego w serwisie ok 140 zł.
Narazie obejście w postaci zwory na wtyczce.

Postaram się naprawić bo widzę że coś z kablami nie tak, jak nie to będę kombinował z rezystorem z R19 taki posiadam na stanie.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

gratuluje :) Ciezka praca za Toba,ala jaka przyjemnosc, szkoda ze nie mozesz sie rozkoszowac klima w terazniejsze dni,bo tak zimno :( Ale fajnie,ze juz i w dieselku i w benzyniaku komus sie udalo podlaczyc klime.

A co do sterowa przez PCM to szczerze powiedziawszy,nie wiem po co ma sterowac komputer klima,bo ta klima sama chodzi i sama sie steruje :) u mnie tak wlasnie dziala.
Ale z cena tego rezytora troszke przegieli. Widzialem ze na allegro sa tansze i jak dobrze pamietam ten rezystor byl od transita,ale tez podobno pasuje.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
MARKKO

Post autor: MARKKO »

WieSiu pisze:nie wiem po co ma sterowac komputer klima,bo ta klima sama chodzi i sama sie steruje u mnie tak wlasnie dziala.
ale obroty Ci spadają i już się nie wyrównują :P
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

przeciez co za roznica czy komp wie czy nie wie o klimie i tak reguluje obrotami, nawet jak spadaja i wzrastaja,to po zatrzymaniu auta sa korygowane.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Witam

W/g schematów el. komputer ma tylko ew. wyłączyć sprężarkę, bo domyślnie przekaźnik jest ustawiony na owód zamknięty.
Być może ma to tylko zadanie podczas odpalania silnika jeżeli wyłącznik klimatyzacji jest ustawiony na ON impuls idzie na pin 10 PCM ten przeanalizowuje ten stan i podaje impuls na pin 54 który to rozłancza poprzez przekaźnik.

Trochę namieszałem ale tak to widzę.

Adam
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Jeszcze raz bo mi tekst zjadło :)

W/g schematów el. komputer ma tylko ew. wyłączyć sprężarkę, bo domyślnie przekaźnik jest ustawiony na obwód zamknięty.
Być może ma to tylko zadanie podczas odpalania silnika jeżeli wyłącznik klimatyzacji jest ustawiony na ON impuls idzie na pin 10 PCM ten przeanalizowuje ten stan i podaje impuls na pin 54 który to rozłancza poprzez przekaźnik sprężarkę.
Dopiero po uruchomieniu silnika PCM zdejmuje napięcie z pin 54 co powoduje zamknięcie obwodu zasilania sprężarki na przekaźniku.

Trochę namieszałem ale tak to widzę.
ODPOWIEDZ