Zuzycie paska rozrzadu

Moderator: Moderatorzy

lukasz

Zuzycie paska rozrzadu

Post autor: lukasz »

Jak poznac czy pasek rozrzadu byl rzeczywiscie wymieniany?? Mam pewne watpliwosi co do swojego paska-poprzedni wlasciciel pokazal rachunek wymiany ( nieczytelnie wypisany dodatkowo) dlatego jezdze na bombie:) jakie moga byc objawy zuzycia?? (przebieg 126 tys?)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

po pierwsze - jak kupujesz samochód z niepewną datą wymiany paska to dla spokoju ducha wymieniasz - to nie są kosmiczne pieniądze a wiesz na czym siedzisz
po drugie - w zasadzie stanu paska "organoleptycznie" nie da się sprawdzić - przykładem są wypadki urwania zaraz po przeglądzie albo zaraz po jego wymianie! ( co prawda ten drugi przypadek to moim zdaniem raczej wina wady materiałowej paska lub niesprawnej np. pompy stawiającej za duży opór paskowi)
po trzecie - zasada złota w wypadku pasków rozrządu: "Lepiej Wcześniej Niż Później" :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pasek rozrządu jest tak jak procesor w kompie - pracuje do końca a w pewnym momencie AP. i po ptokach.
Yagr, dobrze pisze - nie znasz przebiegu paska ? - wymień go.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
robertbart4

Post autor: robertbart4 »

A jak to jest z wymianą, tzn po ilu km powinno wymienić się pasek rozrządu. Chodzi mi konkretnie o różnicę między DOHC a ZETEC. W niektórych opisach DOHC po 60000, a ZETEC po 90000 ??? :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

1,8 DOHC 115KM to też zetec :mrgreen: te 90 000 to taka optymistyczna wersja producenta sprawdzająca się na zachodnich drogach. 60 000 to wersja upgredowana do polskich warunków i do doświadczeń które dowodzą że paski nie są tak trwałe jak by producenci chcieli i lepiej je wymieniać wcześniej niż później ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Robert - nie ma co przekombimowywać .60000km to efekt wielu lat prób i błędów mechaników .
Jeśli chcieli byśmy wymieniać co 90000 tak jak napisano w różnych instrukcjach - to i owszem - możemy - ale przy wymianie paska musimy również wymienić koła zębate a nie tylko - pasek ; rolki i napinacz.
Koła zębate też się zużywają i szarpią pasek a wszyscy wymieniają pasek ; rolki i napinacz bez kół. Dlatego 60 tys a nie 90tys. Poza tym tak jak wyżej pisał Yagr - materiały nie wytrzymują próby czasu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
robertbart4

Post autor: robertbart4 »

Dzięki. Jestem przekonany że macie racje i całkowicie się z tym zgadzam. Pytałem czysto teoretycznie, z chęci wiedzy na ten temat, a może chciałem się jeszcze połudzić, a nuż???.
Pozdrowienia i dzięki.
ODPOWIEDZ