Zuzycie paska rozrzadu
Moderator: Moderatorzy
Zuzycie paska rozrzadu
Jak poznac czy pasek rozrzadu byl rzeczywiscie wymieniany?? Mam pewne watpliwosi co do swojego paska-poprzedni wlasciciel pokazal rachunek wymiany ( nieczytelnie wypisany dodatkowo) dlatego jezdze na bombie:) jakie moga byc objawy zuzycia?? (przebieg 126 tys?)
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
po pierwsze - jak kupujesz samochód z niepewną datą wymiany paska to dla spokoju ducha wymieniasz - to nie są kosmiczne pieniądze a wiesz na czym siedzisz
po drugie - w zasadzie stanu paska "organoleptycznie" nie da się sprawdzić - przykładem są wypadki urwania zaraz po przeglądzie albo zaraz po jego wymianie! ( co prawda ten drugi przypadek to moim zdaniem raczej wina wady materiałowej paska lub niesprawnej np. pompy stawiającej za duży opór paskowi)
po trzecie - zasada złota w wypadku pasków rozrządu: "Lepiej Wcześniej Niż Później"
po drugie - w zasadzie stanu paska "organoleptycznie" nie da się sprawdzić - przykładem są wypadki urwania zaraz po przeglądzie albo zaraz po jego wymianie! ( co prawda ten drugi przypadek to moim zdaniem raczej wina wady materiałowej paska lub niesprawnej np. pompy stawiającej za duży opór paskowi)
po trzecie - zasada złota w wypadku pasków rozrządu: "Lepiej Wcześniej Niż Później"

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14628
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
1,8 DOHC 115KM to też zetec
te 90 000 to taka optymistyczna wersja producenta sprawdzająca się na zachodnich drogach. 60 000 to wersja upgredowana do polskich warunków i do doświadczeń które dowodzą że paski nie są tak trwałe jak by producenci chcieli i lepiej je wymieniać wcześniej niż później 


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Robert - nie ma co przekombimowywać .60000km to efekt wielu lat prób i błędów mechaników .
Jeśli chcieli byśmy wymieniać co 90000 tak jak napisano w różnych instrukcjach - to i owszem - możemy - ale przy wymianie paska musimy również wymienić koła zębate a nie tylko - pasek ; rolki i napinacz.
Koła zębate też się zużywają i szarpią pasek a wszyscy wymieniają pasek ; rolki i napinacz bez kół. Dlatego 60 tys a nie 90tys. Poza tym tak jak wyżej pisał Yagr - materiały nie wytrzymują próby czasu.
Jeśli chcieli byśmy wymieniać co 90000 tak jak napisano w różnych instrukcjach - to i owszem - możemy - ale przy wymianie paska musimy również wymienić koła zębate a nie tylko - pasek ; rolki i napinacz.
Koła zębate też się zużywają i szarpią pasek a wszyscy wymieniają pasek ; rolki i napinacz bez kół. Dlatego 60 tys a nie 90tys. Poza tym tak jak wyżej pisał Yagr - materiały nie wytrzymują próby czasu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]