
Przezroczyste wskazówki zegarów
Moderator: Moderatorzy
a wnocy widzisz ile kilometró robisz jak tam tak ciemno??ever pisze:Nie mam bo chciałem mieć oświetlone tylko od tyłu zegarów. Jest lepszy efekt. Zupełnie czarno i tylko strzałeczki i cyferki :arrow:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Mam pytanko: jakie przeróbki i jak je wykonałeś w tych wskazówkach od Skorupy? Też muszę zmienić na jakieś podświetlane bo zlikwidowałem (bardzo wymyślnie - przez wyjęcie żarówek) to obleśne zielone oświetlenie z góry, a w MK5 jest ten przywilej że podświetla nam jeszcze zegary spod tarcz (samą podzałkę i cyferki) a tam nietrudno zmienić kolorek, tylko wtedy nie widać wskazówek w nocy wogóle (tych oryginalnych białych). Wymyśliłem sobie to tak po przeczytaniu tego tematu że jak uda mi się zdobyć przezroczyste wskazówki to zmienię sobie podświetlenie spod tarcz na niebieskie a przy ośkach strzałek wstawię czerwone diody i będę miał coś ala Passatever pisze:Założyłem :arrow: strzałeczki. Nie obyło się bez przeróbek ale wyszło

Spoko pomysł, ale nie wiem do końca jak to jest.... dioda UV nie emituje zwykłego światła widzialnego? Bp jkeżeli tak, to w rzeczuwistości nie trzeba by nawet było wyrzucać tego zielonego plastiku od poświetlania z gory. A jeżeli emituje to nie pasuje do mojej koncepcji.GonzoG pisze:1) wyrzucić zieloną szybke od podświetlenia od góry
2) pomalować wskazówki farką fluoroscencyjną
3) wstawić diody UV
Nawet jeśli nie emituje światła, trzeba wyrzucić ten plastik, ponieważ nadal jest on filtrem częstotliwości fali elektromagnetycznej (w tym wypadku światła).
Dioda UV emituje tyle światła co światlówka UV, czyli bardzo nie wielką ilość w porównaniu do ilości promieniowania UV. Zawsze można wstawić potencjometr i jasność świecenia diód będzie regulowalna.
Dioda UV emituje tyle światła co światlówka UV, czyli bardzo nie wielką ilość w porównaniu do ilości promieniowania UV. Zawsze można wstawić potencjometr i jasność świecenia diód będzie regulowalna.
zrobilem takie cos. Nie moglem znieść tego badziewnego, grobowego podświetlenia w escorcie. Zalozylem wskazówki od CC sporting i zamiast żarówek białe diody.
wyglądało to mniej więcej tak:
- wywaliłem żarówki,
- wytarłem papierem ściernym zieloną farbę pod cyferkami
- założylem chyba 8 diód na białej obudowie (skierowane do dołu, bo skierowane do góry dają bardzo punktopwe światło)
- załozylem po 3 diody przy duzych wskazówkach i po jednej przy małych.
- powiekszyłem odwór w czarnym koło oski wskazówki (do rozmiaru w cinquecento)
- przykleilem wskazówkii na klej dwuskalnikowy, bo miały większe otwory na ośki.
- zmienilem żarówki na diody przy ogrzewaniu i zegarku (ale skierowana na białe, żeby światło się rozpraszało)
UWAGA!! Wskazówki z innych aut mają inną wagę i trzeba poprobowac, zeby je tak zalozyc, zeby wskazyaly dobrze. Mi dobranie polożenia diód i wskazówek zajęło kilka godzin zabawy. zdjęcia na (telefonem) http://www.jawel.republika.pl/escort.htm
normalnie jest znacznie lepiej. Widac licznik przebiegu. Jak komus nie chce się tyle bawic, to lepiej zamiast diód zostawc zarówki i do zmiany koloru użyć kolorowej folii. Ja chcialem, zeby cyferki byly BIAŁE, a nie żółtawe.
wyglądało to mniej więcej tak:
- wywaliłem żarówki,
- wytarłem papierem ściernym zieloną farbę pod cyferkami
- założylem chyba 8 diód na białej obudowie (skierowane do dołu, bo skierowane do góry dają bardzo punktopwe światło)
- załozylem po 3 diody przy duzych wskazówkach i po jednej przy małych.
- powiekszyłem odwór w czarnym koło oski wskazówki (do rozmiaru w cinquecento)
- przykleilem wskazówkii na klej dwuskalnikowy, bo miały większe otwory na ośki.
- zmienilem żarówki na diody przy ogrzewaniu i zegarku (ale skierowana na białe, żeby światło się rozpraszało)
UWAGA!! Wskazówki z innych aut mają inną wagę i trzeba poprobowac, zeby je tak zalozyc, zeby wskazyaly dobrze. Mi dobranie polożenia diód i wskazówek zajęło kilka godzin zabawy. zdjęcia na (telefonem) http://www.jawel.republika.pl/escort.htm
normalnie jest znacznie lepiej. Widac licznik przebiegu. Jak komus nie chce się tyle bawic, to lepiej zamiast diód zostawc zarówki i do zmiany koloru użyć kolorowej folii. Ja chcialem, zeby cyferki byly BIAŁE, a nie żółtawe.