Hamulce tył a korekror siły hamowania

Moderator: Moderatorzy

KACZY

Hamulce tył a korekror siły hamowania

Post autor: KACZY »

Panowie na temat hamulców było już prawie wszystko na tym i innych forach ale ja mam pytanie odnośnie korektora. Spełniłem wszystkie punkty związane z prawidłowym działaniem hamulcow z tyłu( nowe szczęki cylinderek samoregulatory bębny) a i tak problem pozostał to znaczy różnica sił hamowania hamulca zasadniczego ok.60 % ręczny 25% ostatnio pomyślałem o korektorze Podpowiedzcie mi czy ewentualnie można jakoś sprawdzić np ciśnienie tłoczenia na kole lewym i prawym z tyłu a może jest jakiś inny sposób na to żeby ocenić czy korektor jnie jest walniętyto znaczy coś przypchane itd a jeśli tak to jak to sprawdzuić i czy na przykład można go wymontować i jakoś przedmuchać sprężonym powietrzem Panowie proszę o pomoc bo mnie szlak najjaśniejszy trafi :evil:
A cha i jeszcze taka informacja która maże pomóc rano kiedy wyjeżdżam do pracy pierwsze hamowanie gdy dotaczam się do skrzyżowania delikatnie hamując natychmiastowa blokada lewego tylnego koła po kilku hamowaniach jest już bez blokady ale nadal z dużą różnicą,
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

KACZY pisze:różnica sił hamowania hamulca zasadniczego ok.60 % ręczny 25%
różnica do czego ?
Lewego do prawego ? czy przodu do tyłu ?
Z tyłu hamulce są zawsze słabsze.
Korektor hamowania - działa tylko na hamulec zasadniczy - osłabia ciśnienie jeśli wóz z tyłu nie jest obciążony a wzmacnia - to jest mniej osłabia ciśnienie jeśli coś wrzucimy do tyłu wozu.
Jeśli wymieniłeś wszystko to r ęczny musi być a jeśli go nie ma to coś źle ustawiłeś i nie dorególowałeś.
Spróbuj jeszcze dobrze odpowietrzyć tylne hamulce - tylko tym razem bez tak zwanego pompowania - czyli tak : popuść odpowietrznik i niech ktoś wtedy naciśnie pedał hamulca i przytrzyma - następnie zakręć odpowietrznik ten ktoś niech puszcza pedał hamulca pomalutku - następnie jeszcze raz popuść odpowietrznik - jeszcze raz ten ktoś niech przyciska pedał hamulca ale powoli i w trakcie wypływania płynu hamulcowego ( w połowie wdepnięcia hamulca) zakręć odpowietrznik.
Oczywiście zacznij od koła tego dalszego od pompy czy może od trójnika.

Pompowanie pedału hamulca przy odpowietrzaniu powoduje zmieszanie się powietrza z płynem ( płyn się wzburzy) i odpowietrzenie nie jest do końca możliwe.
Więkrzość kierowców i młodych mechaników mówi : "podpompuj hamulec " - to podstawowy błąd - wierz mi - wiem co mówie. :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
KACZY

Post autor: KACZY »

Miałem na myśli różnicę między lewym a prawym kołem z tyłu i tak lewe 1.65kN
prawe 1.12 kN na zasadniczym ,Sprubuję jeszcze raz odpowietrzyć hamulce zgodnie z twoimi zaleceniami.Na razie dzięki za podpowiedż.
zastanawia mnie bardziej to blokowanie lewego tylnego koła przy pierwszych kilku hamowaniach mimo niewielkiej siły hamowania a jeśli chodzi o regulację hamulca ręcznego to w zasadzie nic nie regulowałem i być może tu leży problem
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli chodzi o hamowanie na ostro - to kiedy szczęka jest brudna ( smar , olej, płyn hamulcowy - czy jakiś inny tłuszcz ) to wówczas szczęka przy lekkim hamowaniu się lepi do bębna.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ