Paliwo
Moderator: Moderatorzy
Paliwo
Jak wiadomo ceny benzyny przyprawiają o mdłości i mogą jeszcze wzrosnąć. Mam więc pytanie czy Ford Escort 1.6 CVH EFI może zadziałać na czymś takim jak metanol (alkohol metylowy) czy toluen ?
Pozdr
Pozdr
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
z góry mówię że to co napiszę to tylko spekulacje - nikt mi znany nic takiego nie robił
ale...
najprostszą metodą byłoby ściągnięcie escorta z rynku brazylijskiego
fabrycznie przystosowanego do zasilania alkoholem. A w naszych warunkach ? silnik 1,6 8v EFI to silnik starej generacji który niejedno wytrzyma ale żeby taki motorek jeździł na denaturacie to konieczne na pewno byłyby zmiany w sterowaniu silnikiem, nie wiem czy nie obyłoby się ponadto na pewnych zmianach konstrukcyjnych np. wymiana wtryskiwaczy, świec itp. nie wiem też jak alkohol działa na niektóre elementy plastikowe i gumowe a nawet takie elementy jak gniazda zaworowe.

najprostszą metodą byłoby ściągnięcie escorta z rynku brazylijskiego

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Dzieki za odpowiedź. Po prostu metanol używany jest w wielkich ilościach przez niektóre zakłady i pewien znajomy zawsze by mi coś wykombinował. Zwróciłem na niego uwagę, bo na alkoholu metylowym jeżdżą motocykle żużlowe mające zapłon iskrowy, poza tym ma on liczbe oktanową ok 99. Ale skoro mówisz, że to wymagałoby tyle wymian to chyba gra nie warta świeczki. Prościej chyba byłoby uskładać na instalacje gazową.
Narazie dopompowałem dość sporo powietrza 0,24 MPa (2.4 atm.) do wszystkich kół aby zmniejszyć opory toczenia i będę delikatnie przyciskał gaz, by zużycie paliwa było jak najmniejsze.
Tak na marginesie denaturat to nie metanol (CH3OH), lecz zwykły spożywczy etanol (C2H5OH) tylko skażony jakimś dziadostwem i zabarwiony na fioletowo.
Pozdr..
Narazie dopompowałem dość sporo powietrza 0,24 MPa (2.4 atm.) do wszystkich kół aby zmniejszyć opory toczenia i będę delikatnie przyciskał gaz, by zużycie paliwa było jak najmniejsze.
Tak na marginesie denaturat to nie metanol (CH3OH), lecz zwykły spożywczy etanol (C2H5OH) tylko skażony jakimś dziadostwem i zabarwiony na fioletowo.
Pozdr..
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Procurator, pisząc "denaturat" miałem na mysli ogólnie alkohol, mogłem napisać spirytus z takim samym znaczeniem - ale masz rację: C2H5OH to nie CH3OH
a teraz co do zmian koniecznych - pisałem przecież na początku że to spekulacje więc nie bierz ich jako 100% danych. Myślę że porównanie części silników "brazylijskich" na alkohol ze standardem pozwolił by określić rozmiar koniecznych zmian. Ale ja takich danych nie posiadam - musiałbym biegle znać hiszpański techniczny
cidzej, ale ile tego denaturatu dolewasz? tu chodzi o całkowite napędzanie alkoholem
p.s W tym artykule jest napisane co nieco o zasilaniu alkoholem i wynika z tego że przeróbka jest prosta
http://www.drewnozamiastbenzyny.pl/biop ... lkohol.php

a teraz co do zmian koniecznych - pisałem przecież na początku że to spekulacje więc nie bierz ich jako 100% danych. Myślę że porównanie części silników "brazylijskich" na alkohol ze standardem pozwolił by określić rozmiar koniecznych zmian. Ale ja takich danych nie posiadam - musiałbym biegle znać hiszpański techniczny

cidzej, ale ile tego denaturatu dolewasz? tu chodzi o całkowite napędzanie alkoholem

p.s W tym artykule jest napisane co nieco o zasilaniu alkoholem i wynika z tego że przeróbka jest prosta

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
wychodzi na to, ze w silnikach z wtryskiem potrzeba by bylo jedynie przeprogramować komputer aby wydłużyć mu czasy wtrysku (więcej wahy niż powietrza) oraz przestawić zapłon 
acz kolwiek można by było pójść na łatwizne i spróbować eksperymentalnie ograniczyć dopływ powietrza do mieszanki i spróbować przestawić silnik (za pomocą zwory) na etyline 98

acz kolwiek można by było pójść na łatwizne i spróbować eksperymentalnie ograniczyć dopływ powietrza do mieszanki i spróbować przestawić silnik (za pomocą zwory) na etyline 98

- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie wiem czy zamiast kombinować z przeprogramowaniem kompa nie lepiej dać większe wtryskiwacze i tak jak napisałeś zworką na 98 oktan...
ale jeszcze jedno odnośnie metanolu - on reaguje z aluminium więc głowica dostanie "w kość"
ale jeszcze jedno odnośnie metanolu - on reaguje z aluminium więc głowica dostanie "w kość"

Ostatnio zmieniony 28 maja 2007, 14:58 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie do końca to jest tak.cidzej pisze:generalnie w zimie dolewa sie denaturatu do wahy co by sie chyba woda nie wytracalai nie zamarzala
Denaturat leje się po to żeby rozpuścił się z wodą i w sposób przystępny przelazł przez pompkę filtr i wtryski lub gaźnik nie zamarzając po drodze.
woda w benzynie aię nie rozpuszcza a w alkoholu tak .
Poza tym woda raczej nie wytrąca się z benzyny ale paruje na wewnętrznych ściankach zbiornika.
Dlatego na zimę wskazane jest mieć w miarę możliwości pełny zbiornik - żeby było jak naj mniej blachy zbiornika nad lustrem paliwa - a także wskazane jest nie trzymać samochodu w ogrzewanym garażu - bo zawsze podczas zmian temperatur blacha zaparuje - wystarczy wej ść z zimnego dworu do ciepłego pomieszczenia w okularach na nosie i efekt murowany - szkła zaparowane - to samo dzieje się w zbiorniku.
Powyższy opis dla tych co się kompletnie nie znają na tych zjawiskach.

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]