Dziwna ilosc obrotów na jałowym

Moderator: Moderatorzy

lamerr

Dziwna ilosc obrotów na jałowym

Post autor: lamerr »

Witam wszystkich forumowiczów
Mam taki dylemat, a mianowicie musiałem wymienic licznik w aucie wiec zakupiłem z rynku wtórnego zegary z obrotomierzem tak owego wczesniej nie miałem. I po podłączeniu jakie było moje zdziwienie kiedylicznik pokazał 1800 obr. na jałowym (ciepły silnik). Ale słuchając silnik wcale niekręci tak wysoko (cicha i równa praca) spalanie tez chyba jest w normie ok. 10l /100 w miescie juz od trzech lat ,bo tyle autko te posiadam. I ty jest moje pytanie czym to moze byc spowodowane? Czy moze mam teraz zegary od innego modelu z innymi przekładniami? Mój essi to 1.6 16V 1992r.



Dzieki za odpowiedz, czyli wszystko powinno byc ok.? Tylko wizualnie daje po oczach :shock: , a czy wskazywana predkosć w takim przypatku tez moze być przekłamywana?
Ostatnio zmieniony 24 maja 2007, 09:57 przez lamerr, łącznie zmieniany 1 raz.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

zegary pochodza od innej wersji silnikowej !!!!
emceha

Post autor: emceha »

Jeśli nie miałeś obrotomierza a teraz masz i zegary są od innej wersji silnikowej to musisz coś przy nich przydłubać, prawdopodobnie wlutować gdzieś jakiś opornik ale jaki to musisz sobie poszukać używając opcji szukaj ;) Nasz Admin gdzieś to opisał dokładnie ale gdzie nie mam pojęcia :P Szukaj w dziale "wnętrze" jakiegoś teatu z zegarami a napewno odnajdziesz :D
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

JA jak przekładałem zegary od 1.6 16V do 1.8 TD to na wolnych obrotach wskazówka obrotka była na 6.000obr/min :( DZIEKI uprzejmosci KOLEGI SIMO została wykonana operacja przelutowania obrotomierzy z 1.6 do 1.8 i wszystko było jak trza :D
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja bym w przewód zasilający obrotomież - ten przewód co doprowadza zasilanie o zmiennej wartości wlutował opornik o zmiennej rezystancij i wyregulował napięcie dochodzące do takiej wartości gdzie zegar pokarze na wolnych obrotach przy ciepłym silniku wartość - 900 obrotów. Ale nie jestem wlektronikiem i nie wiem czy tak się da zrobić - to znaczy da się zrobić ale czy będzie to działać poprawnie ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

potencjometr to kiepskie rozwiazanie, bo potencjometry maja tendencje do "trzeszczenia" wraz z upływem czasu. można go zastosować do celu kalibracji, tzn wlutowac, ustawic tak zeby bylo dobrze, potem pomierzyc wartosc na jaka jest ustawiony i wlutowac odpowiadajacy tej wartosci opornik - juz na stale.

poza tym w zegarach juz jest opornik i jezeli obrotomierz pokazuje dwukrotnie wieksze obroty to wystarczy zmierzyc wartosc tego opornika i zastopic go opornikiem o dwukrotnie wiekszej opornosci (np. zamiast 1kohm 2kohm) lub dolutowac drugi taki sam w szereg (czyli np. 1kohm
+ 1kohm) - z reguly to w zupelnosci wystarcza

ps. wartości 1kohm jest wartością "z głowy" w rzeczywistości może być inna - podałem tylko jako przykład
lamerr

Post autor: lamerr »

Witam to jeszcze raz Ja. Dzieki za odpowiedzi, tylko o który konkretnie opornik w obrotku chodzi? Prosiłbym o jakieś zdiecie-wskazówke. To juz dalej bedzie z górki
Arekturbo

Post autor: Arekturbo »

nie trzeba zadnego opornika wlutowywać
obrotek od tyłu ma sróbke z regulacja :)
wyciągasz obrotek podpinasz na krótko odpalasz kręcisz sróbka aż masz 900obr i gotowe:)
przynajmniej w mk4 tak jest:d
ODPOWIEDZ