Hamulec się zapieka!!!

Moderator: Moderatorzy

emceha

Hamulec się zapieka!!!

Post autor: emceha »

Nie wiem co z tym fantem zrobić, zacisk dostał nowe gumki (wew i zew) a zapieka się dalej :-| Dotychczas puszczał sobie powoli stojac na przykład na światłach i czekając na zielone ale wczoraj to szmaciarz przesadził :evil: czekałem 15 minut aż puścił. Auta nie mogłem odpalić bo nie kręcił roztuch a pchnąć tez nie mogłem bo zacisk tak trzymał że we dwóch było nam cięzko :shock: Co może być??? Tarcze wymienione, klocki też (tarcze 4max, klocki Lucas), tarcza na bank prosta bo żadnych bić nie ma.
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

NA 100% puchną przewody hamulcowe !!!!!!! wymien na nowe i po sprawie !!!!!!!!!!
emceha

Post autor: emceha »

kasia I yanek pisze:NA 100% puchną przewody hamulcowe !!!!!!! wymien na nowe i po sprawie !!!!!!!!!!
Kurza twarz teraz tak mi świta w głowie że jak odpowietrzałem to z przewodów dochodził taki syk jakby gdzieś powietrze spierdzielało i to właśnie przy tym kole :-| Moze masz Yanek rację. Cholera znów kasa w escorta buuuuuuu :cry: oznacza to mniej płynów na zlocie buuuuuuu :cry:
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

TO jest to tak jak juz pisałem na 100% :( przerabiałem ten temat u siebie w kombiku :( umnie juz tak trzymał ze jak zmieniałem bieg to mi mocno zwalniał :( a potem tak trzymały hamulce ze nawet ruszyc sie nie dało :( po wymianie 2 przewodów :) jak nówka wszystko pracowało :)
emceha

Post autor: emceha »

Mówimy oczywiście o giętkich przewodach tak jak by ktoś to przeczytał bo ma podobnie i nie wie co zrobić ;)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

emceha pisze:Mówimy oczywiście o giętkich przewodach
TAK oczywiscie chodzi o te elastyczne gumowe :)
Patryk

Post autor: Patryk »

Czyli co puchna przewody i tym puchnieciem hamuja bo zwiekszaja cisnienie w ukladzie :?: z tego co kiedys slyszalem to jak przewody sa do wymiany bo "parcieja" to hamulec jest slabszy o wiele bo jak sie naciska hamulec to sie te przewody rozszerzaja a plyn nie idzie do zaciskow, pedal sie robi miekki, co Wy na to :?:
emceha

Post autor: emceha »

Gość w sklepie powiedział ze prędzej te metalowe koncówki są już podrdzewiałe i się przytykają niż puchną przewody ale mnie to wisi co z tym jest. Wazne żeby pomogła wymiana przewodu i będzie GIT ;)
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

u mnie też jest ten sam problem... prawy hamulec jak jest gorąco na dworzu potrafi trzymać non-stop... Trzeba postać ze 20minu, żeby można było jechać. Dodam, że nie montowałem jeszcze zestawu naprawczego w tym docisku. Widzialem, że tej gumki zewnętrznej jest brak... Ale nawet jak jeszcze była to zdarzało się, że hamulce trzymały. Czy to także może być wina przewodów hamulcowych?
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

tak ale nie koniecznie - może kusz się dostał między cylinderek a tłoczek + woda i trochę rdzy.
Musiał byś odchylić cylinderek w bok tak jak do wymiany klocków - wypchnąć go rtochę na zewnątrz ale bez przesady bo Ci wylezie cały - weź w tedy papier ścierny o gradacji powyźej 320 i przeczyść go.Potem posmaruj trochę czymć co wypiera wilgoć i konserwuje - załóż gumkę i skręć.
Jeśli to nie pomoże to tak jak koledzy pisali wyżej masz do wymiany wężyki .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Podposiłkuję się radami jamszoła ;)
jamszoł pisze:weź w tedy papier ścierny o gradacji powyźej 320 i przeczyść go
super do tego nadaje się takie czyściwo do rur miedzianych,którego używają hydraulicy ;)
jamszoł pisze:Potem posmaruj trochę czymć co wypiera wilgoć i konserwuje
Do tego super jest........krem NIVEA :grin:
jamszoł pisze:wypchnąć go rtochę na zewnątrz ale bez przesady bo Ci wylezie cały
Jak wylezie cały, to zaciśnij czymś wężyk co by płynu za dużo nie uciekło
jamszoł pisze:załóż gumkę
ja tam proponował bym.....zestaw naprawczy :grin: (chociaż nie powiem, gumka w pewnych okolicznościach też się przydaje :mrgreen: )
jamszoł pisze:Jeśli to nie pomoże to tak jak koledzy pisali wyżej masz do wymiany wężyki
Też tak sądzę, ale jeżeli już zainwestowałeś w uszczelniacze, to próbuj przeczyścić tłoczek.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pisząc gumka miałem na myśli uszczelniacz zewnętrzny tłoczka a nie jakiś tam kragielek od kondoma :mrgreen:
Odradzam krem Nivea i inne kremy - bo one nie są odporne na działanie wody - krem zjełczeje i wpuści wodę. Jeśli już to wazelina - olej silikonowy ( może być w sprayu - przyda się ci puźniej na zimę do uszczelek drzwiowych ) ewentualnie parę kropel oleju przekładniowego - nie silnikowego bo ten wiąże się z wodą.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Twiks

Post autor: Twiks »

Witam.Miałem okazję ostatnio zakupić w sklepie specalny smar do tłoczków i jest ok.zapłaciłem za niego 6 zł tubka mała ale spokojnie wystarczy na parę razy.Polecam sprawdziłem u siebie na tłoczkach i działają bez problemu.
emceha

Post autor: emceha »

Napisz Twiks jak się to nazywa ;)
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

Wydaje mi sie, że koledze chodzi o miedziaka zwyklego ale moge sie mylic :) To fakt dobry preparat :)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
ODPOWIEDZ