Montaż automatycznego włącznika świateł.
Moderator: Moderatorzy
Robert tutaj masz te włączniki.
http://moto.allegro.pl/item190887077_au ... cent_.html
http://moto.allegro.pl/item188904908_au ... jania.html
http://moto.allegro.pl/item189079760_aw ... iatel.html
http://moto.allegro.pl/item190601605_au ... _nowy.html
http://moto.allegro.pl/item190122192_au ... ucent.html
Ten drugi to chyba mój.
			
			
									
									
						http://moto.allegro.pl/item190887077_au ... cent_.html
http://moto.allegro.pl/item188904908_au ... jania.html
http://moto.allegro.pl/item189079760_aw ... iatel.html
http://moto.allegro.pl/item190601605_au ... _nowy.html
http://moto.allegro.pl/item190122192_au ... ucent.html
Ten drugi to chyba mój.
- 
				Patryk
 
- Jamszoł
 - Posty: 22193
 - Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
 - Lokalizacja: Kalisz
 - Pojemność: 2300
 - Rocznik: 2008
 - Generacja: MK4
 - Nadwozie: Kombi
 - Kontakt:
 
Jak wyżej pisałem zakupiłem sobie automatyczny włącznik świateł.
Miałem wątpliwości czy kupować - zresztą jak ktoś poczyta moje wcześniejsze posty to dojdzie do tego czemu.
Tłumacze : włącznik świateł załancza je w momencie wzrostu napięcia w przewodach elektrycznych i trzyma tak długo - póki nie wyłączymy silnika stacyjką.
Przy automacie mamy dwa przewody zasilające + i - wyłącznik oraz dwa przewody sparowane ( dwużyłowe ) .
Zasilanie - podpinamy pod stacyjkę oraz masę pojazdu.
dwa wyjściowe przewody podłączamy równolegle do włącznika świateł.
Jak wiadomo interesują nas światła postojowe i migania - a więc musimy teprzwody zdublować przy włączniku pod sterem.
Ja odkręciłem osłonę przy sterze z zasilaniem podpąłem się pod stacyjkę - patrząc od drzwi kierowcy na dole po prawej stronie.
Stacyjka pracuje tak:
Dół lewa strona - zasilanie stałe
Dół prawa strona - kluczyk w połążeniu 2
Góra prawa strona - kluczyk w położeniu 1 ( zasilanie na radio )
Góra lewa strona - kluczyk w położeniu 3 - rozrusznik
Wtyczka włącznika zespolonego :
1 - zasilanie stałe
2 - wyjście na przekaźnik świateł mijania
3 - wyjście świateł postojowych ;oświetlenia zegarów i przełączników i tablicy rejestracyjnej.
4- wyjście na przekaźnik świateł drogowych.
Automat wpiąłem w :
1 + 2 oraz 1 + 3
W każdej chwili podczas jazdy możemy przekręcić włącznik świateł w pozycję - " światła włączone " i możemy w tedy załączyć światła drogowe.
Gdy nam silnik zgaśnie - nadal światła świecą - dopiero gdy przekręcimy stacyjkę na pozycję 1 lub 0 to światła zgazną.
Przy automacie mamy jeszcze dwa przewody z wy/wł-ącznikiem możemy go w każdej chwili całkowicie wyłączyć.
Automat umieściłem nad skrzynką bezpiecznikową razem z wł/wy-łącznikiem - bo raczej tego ostatniego nie będę używał.Przewodów starczyło do podłączenia całości.
Jedyne co się zmieniło to to , że podczas pracy silnika z załączonymi światłami - przy otwartych drzwiach piszczy brzęczyk. Do tej pory piszczał jedynie przy otwartych drzwiach z załączonymi światłami ale z wyłączonym silnikiem. Wniosek - gdy jedziesz - zamknij drzwi !
			
							Miałem wątpliwości czy kupować - zresztą jak ktoś poczyta moje wcześniejsze posty to dojdzie do tego czemu.
Tłumacze : włącznik świateł załancza je w momencie wzrostu napięcia w przewodach elektrycznych i trzyma tak długo - póki nie wyłączymy silnika stacyjką.
Przy automacie mamy dwa przewody zasilające + i - wyłącznik oraz dwa przewody sparowane ( dwużyłowe ) .
Zasilanie - podpinamy pod stacyjkę oraz masę pojazdu.
dwa wyjściowe przewody podłączamy równolegle do włącznika świateł.
Jak wiadomo interesują nas światła postojowe i migania - a więc musimy teprzwody zdublować przy włączniku pod sterem.
Ja odkręciłem osłonę przy sterze z zasilaniem podpąłem się pod stacyjkę - patrząc od drzwi kierowcy na dole po prawej stronie.
Stacyjka pracuje tak:
Dół lewa strona - zasilanie stałe
Dół prawa strona - kluczyk w połążeniu 2
Góra prawa strona - kluczyk w położeniu 1 ( zasilanie na radio )
Góra lewa strona - kluczyk w położeniu 3 - rozrusznik
Wtyczka włącznika zespolonego :
1 - zasilanie stałe
2 - wyjście na przekaźnik świateł mijania
3 - wyjście świateł postojowych ;oświetlenia zegarów i przełączników i tablicy rejestracyjnej.
4- wyjście na przekaźnik świateł drogowych.
Automat wpiąłem w :
1 + 2 oraz 1 + 3
W każdej chwili podczas jazdy możemy przekręcić włącznik świateł w pozycję - " światła włączone " i możemy w tedy załączyć światła drogowe.
Gdy nam silnik zgaśnie - nadal światła świecą - dopiero gdy przekręcimy stacyjkę na pozycję 1 lub 0 to światła zgazną.
Przy automacie mamy jeszcze dwa przewody z wy/wł-ącznikiem możemy go w każdej chwili całkowicie wyłączyć.
Automat umieściłem nad skrzynką bezpiecznikową razem z wł/wy-łącznikiem - bo raczej tego ostatniego nie będę używał.Przewodów starczyło do podłączenia całości.
Jedyne co się zmieniło to to , że podczas pracy silnika z załączonymi światłami - przy otwartych drzwiach piszczy brzęczyk. Do tej pory piszczał jedynie przy otwartych drzwiach z załączonymi światłami ale z wyłączonym silnikiem. Wniosek - gdy jedziesz - zamknij drzwi !
- Załączniki
 - 
			
		
				
- Schemat wtyczki przy przełączniku świateł - widok od strony deski rozdzielczej.
 - Wtyczka.jpg (5.02 KiB) Przejrzano 9811 razy
 
 
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
						- cidzej
 - Posty: 11799
 - Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
 - Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
 - Pojemność: 1400
 - Rocznik: 1996
 - Generacja: MK7
 - Nadwozie: Cabrio
 
Teraz pora na moją propozycję - wersja dla ubogich 
potrzeba nam: przekaźnik samochodowy, wsówki, kableki - koszt około 5-7zł
W przełączniku zespolonym:
1 podpinamy pod nóżkę 3 przekaźnika
2 podpinamy pod nózkę 4 przekaźnika
Stacyjka:
Dół prawa strona - kluczyk w połążeniu 2 - podpinamy pod nóżkę 1 przekaźnika oraz z "3 - wyjście świateł postojowych ;oświetlenia zegarów i przełączników i tablicy rejestracyjnej." - przełącznika zespolonego
Przekaźnik:
nózka 2 - do masy samochodu
nóżka 5 - izolujemy żeby nie dotkęła do masy i nie zrobiłą zwarcia
Efekt:
1. światła pozycyjne i podświetlenie liczników oraz zegarów - zapalają się po przekręceniu stacyjki w pozycję 2 i podczas jazdy non stop - nie zależnie od ustawienia przełącznika zespolonego - gasną w momencie odpalania samochodu (kręcenia rozrusznikiem)
2. światła mijania - świecą się w pozycji 2 stacyjki oraz na odpalonym samochodzie - gasną przy kręceniu rozrusznikiem - świecą się niezależnie od przełącznika zespolonego
jeżeli chodzi o światła to w zasadzie przełącznik zespolony wogóle nam nie jest potrzebny do ich włączania
 długie działają w każdej pozycji przełącznika 
 [przynajmniej powinny 
]
ps. dla ambitnych - jeśli chcecie mieć możliwość wyłączenia tego "automatu" to można wstawić sobie dodatkowe przełączniki między nóżkę 1 przekaźnika a "Dół prawa strona - kluczyk w połążeniu 2" - wtedy światła mijania nie będą się załączały automatycznie, jedynie pozycje.
			
							potrzeba nam: przekaźnik samochodowy, wsówki, kableki - koszt około 5-7zł
jamszoł pisze: Stacyjka pracuje tak:
Dół lewa strona - zasilanie stałe
Dół prawa strona - kluczyk w połążeniu 2
Góra prawa strona - kluczyk w położeniu 1 ( zasilanie na radio )
Góra lewa strona - kluczyk w położeniu 3 - rozrusznik
Wtyczka włącznika zespolonego :
1 - zasilanie stałe
2 - wyjście na przekaźnik świateł mijania
3 - wyjście świateł postojowych ;oświetlenia zegarów i przełączników i tablicy rejestracyjnej.
4- wyjście na przekaźnik świateł drogowych.
W przełączniku zespolonym:
1 podpinamy pod nóżkę 3 przekaźnika
2 podpinamy pod nózkę 4 przekaźnika
Stacyjka:
Dół prawa strona - kluczyk w połążeniu 2 - podpinamy pod nóżkę 1 przekaźnika oraz z "3 - wyjście świateł postojowych ;oświetlenia zegarów i przełączników i tablicy rejestracyjnej." - przełącznika zespolonego
Przekaźnik:
nózka 2 - do masy samochodu
nóżka 5 - izolujemy żeby nie dotkęła do masy i nie zrobiłą zwarcia
Efekt:
1. światła pozycyjne i podświetlenie liczników oraz zegarów - zapalają się po przekręceniu stacyjki w pozycję 2 i podczas jazdy non stop - nie zależnie od ustawienia przełącznika zespolonego - gasną w momencie odpalania samochodu (kręcenia rozrusznikiem)
2. światła mijania - świecą się w pozycji 2 stacyjki oraz na odpalonym samochodzie - gasną przy kręceniu rozrusznikiem - świecą się niezależnie od przełącznika zespolonego
jeżeli chodzi o światła to w zasadzie przełącznik zespolony wogóle nam nie jest potrzebny do ich włączania
ps. dla ambitnych - jeśli chcecie mieć możliwość wyłączenia tego "automatu" to można wstawić sobie dodatkowe przełączniki między nóżkę 1 przekaźnika a "Dół prawa strona - kluczyk w połążeniu 2" - wtedy światła mijania nie będą się załączały automatycznie, jedynie pozycje.
- Załączniki
 - 
			
		
				
- przekaznik.JPG (11.15 KiB) Przejrzano 9794 razy
 
 
- Jamszoł
 - Posty: 22193
 - Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
 - Lokalizacja: Kalisz
 - Pojemność: 2300
 - Rocznik: 2008
 - Generacja: MK4
 - Nadwozie: Kombi
 - Kontakt:
 
Dodam jeszcze jedno.
Właśnie skończyłem montaż tego ustrojstwa w Hyundai - u u młodego.
Jedyna różnica między Esim polega na tym , że w Hyundajce przełącznik zespolony łączy kabel dodatni z masą - czyli mamy sterowanie masą.
Sprawdziłem automat - na kablach które łączymy pod sterem automat zwiera przewody sparowane tak , że obojętne jest to czy sterujemy masą czy prądem.
			
			
									
									Właśnie skończyłem montaż tego ustrojstwa w Hyundai - u u młodego.
Jedyna różnica między Esim polega na tym , że w Hyundajce przełącznik zespolony łączy kabel dodatni z masą - czyli mamy sterowanie masą.
Sprawdziłem automat - na kablach które łączymy pod sterem automat zwiera przewody sparowane tak , że obojętne jest to czy sterujemy masą czy prądem.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
						- 
				LNOWAK1986
 
Żeby nie robić zbytniego bałaganu na forum, podepnę się pod ten temat. Może to lekki off ale co tam...  Mam nadzieje że autor się nie obrazi. 
Jakiś czas walczyłem z włącznikiem automatycznym i w końcu się udało.
Cały bajer polega na tym że światła włączają się powoli od 0 do 100%
Trochę kiepsko to widać na filmie ale jest : http://www.wrzuta.pl/film/eDTblBbAHL/au ... ik_swiatel
Tylko nie proście o schemat bo nie udostępniam. Może niedługo będzie do kupienia
  gdyby byli chętni .......
			
			
									
									
						Jakiś czas walczyłem z włącznikiem automatycznym i w końcu się udało.
Cały bajer polega na tym że światła włączają się powoli od 0 do 100%
Trochę kiepsko to widać na filmie ale jest : http://www.wrzuta.pl/film/eDTblBbAHL/au ... ik_swiatel
Tylko nie proście o schemat bo nie udostępniam. Może niedługo będzie do kupienia
- 
				mateuszclx
 
- 
				Barek16
 
podpinając sie zadam takie pytańko 
 Jak kupiłem swojego esia to automat w nim był już załozony, działa on tak ze światła włączają sie nie po przekręceniu kluczyka tylko dopiero jak zapale silnik, ale gasną równiez jak silnik gasnie a nie dopiero jak wyłącze zapłon kluczykiem. chętnie bym to zmienił ale na elektryce nie znam sie wooooogóle 
 Aha moje pytanko:
automat moge włączyć guzikiem zamontowanym pod kierownicą, tylko jest jakis błąd w tym wszystkim i jak włącze ten automat odpale silnik (światła świecą) a potem jeszcze przekręce światła na zespolonym (dalej świecą) to moge sobie wyjąć kluczyk ze stacyjki i iśc w las a silnik cały czas chodzi <lol2> fajne to w sumie jest bo ludziom pokazuje i każdy mówi że niezły bajer xD ale jak ostatnio pozyczyłem ojcu auto (w dzień) nie widział ze swiatła sie zaświecił, włączył je normalnie a potem dzwonił do mnie bo nie mógł auta wyłączyć
 bo żeby je wyłączyć trzeba wyłączyć obydwa włączniki wiateł 
 Co o tym myślicie ?
			
			
									
									
						automat moge włączyć guzikiem zamontowanym pod kierownicą, tylko jest jakis błąd w tym wszystkim i jak włącze ten automat odpale silnik (światła świecą) a potem jeszcze przekręce światła na zespolonym (dalej świecą) to moge sobie wyjąć kluczyk ze stacyjki i iśc w las a silnik cały czas chodzi <lol2> fajne to w sumie jest bo ludziom pokazuje i każdy mówi że niezły bajer xD ale jak ostatnio pozyczyłem ojcu auto (w dzień) nie widział ze swiatła sie zaświecił, włączył je normalnie a potem dzwonił do mnie bo nie mógł auta wyłączyć
- Jamszoł
 - Posty: 22193
 - Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
 - Lokalizacja: Kalisz
 - Pojemność: 2300
 - Rocznik: 2008
 - Generacja: MK4
 - Nadwozie: Kombi
 - Kontakt:
 
Wcale , że nie.darcun4 pisze:Przekombinowane
Ja też tak mam - a odkrył to Nonam jak jeździł moim wozem.
Poprostu ktoś założył automat tak , że zasilanie ma pociągnięte z przewodu - na którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki - ale bezpośrednio - czyli od razu z przewodu za stacyjką.
Żeby to zniwelować - trzeba w układ wstawić diodę półprzewodnikową - bo prąd od włączonych świateł włazi na zasilanie automatu.
Mowa o zasilaniu świateł poprzez załączenie ręczne - obwód się zamyka i pomimo że wyłączysz stacyjkę Prąd z załączonych świateł (ręcznie przełącznikiem) trzyma automat załączony - załączony automat daje prąd na stacyjkę (od tyłu)więc zapłon jest a jak jest to silnik pracuje i nadal podtrzymuje napięcie na automacie - kółko się zamknęło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]